Dane osobowe skarbem sieci
Wielkie korporacje internetowe, aby stać się atrakcyjniejszymi dla reklamodawców, gromadzą o nas informacje.
Nie ma nic za darmo. Ta stara prawda szczególnie sprawdza się w obecnych czasach najnowszych technologii, w tym internetowych usług. W czasie korzystania z poczty e-mail, informacji umieszczanych w portalach czy wyszukiwarki emitowane są nam reklamy. Nie ma w tym nic dziwnego. Jednak wielkie ponadnarodowe korporacje internetowe nie poprzestają jedynie na emisji banerów reklamowych.
Reklamodawca stał się bardziej wymagający i chce konkretnego konsumenta. Internet jest jedynym takim środowiskiem, które może dostarczyć specjalistom od marketingu target idealny. BBC alarmuje, że wszystkie większe wyszukiwarki i portale takie jak Google, Yahoo oraz MSN mają już potężne bazy zebranych wiadomości o swoich użytkownikach które zawierają min. oprócz danych osobowych także preferencje dotyczące zakupów, informacje o strukturze wieku, wykształcenia i zarobków gospodarstwa domowego czy nawet to, czego ostatnio poszukiwaliśmy w internecie.
Baza danych z naszymi danymi i preferencjami to ogromny zasób marketingowy. Póki wykorzystywany jest jedynie do celach reklamowych możemy spać spokojnie, ale już teraz warto zastanowić się nad aktywniejszą ochroną danych osobowych.