Trwa ładowanie...
d3f0svl
04-06-2007 07:10

Dane osobowe skarbem sieci

Wielkie korporacje internetowe, aby stać się atrakcyjniejszymi dla reklamodawców, gromadzą o nas informacje.

d3f0svl
d3f0svl

Nie ma nic za darmo. Ta stara prawda szczególnie sprawdza się w obecnych czasach najnowszych technologii, w tym internetowych usług. W czasie korzystania z poczty e-mail, informacji umieszczanych w portalach czy wyszukiwarki emitowane są nam reklamy. Nie ma w tym nic dziwnego. Jednak wielkie ponadnarodowe korporacje internetowe nie poprzestają jedynie na emisji banerów reklamowych.

Reklamodawca stał się bardziej wymagający i chce konkretnego konsumenta. Internet jest jedynym takim środowiskiem, które może dostarczyć specjalistom od marketingu target idealny. BBC alarmuje, że wszystkie większe wyszukiwarki i portale takie jak Google, Yahoo oraz MSN mają już potężne bazy zebranych wiadomości o swoich użytkownikach które zawierają min. oprócz danych osobowych także preferencje dotyczące zakupów, informacje o strukturze wieku, wykształcenia i zarobków gospodarstwa domowego czy nawet to, czego ostatnio poszukiwaliśmy w internecie.

Baza danych z naszymi danymi i preferencjami to ogromny zasób marketingowy. Póki wykorzystywany jest jedynie do celach reklamowych możemy spać spokojnie, ale już teraz warto zastanowić się nad aktywniejszą ochroną danych osobowych.

d3f0svl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3f0svl
Więcej tematów