Czwórka powalczy o młodych widzów
W jesiennej ramówce TV4 znajdzie się wiele nowości, zmieni się
także oprawa graficzna stacji i jej logo. Wśród nowych propozycji
jest m.in. serial komediowy 'Sex FM' i reality show 'Zamiana żon'.
20.08.2007 08:00
Akcja "Sex FM" rozgrywa się w stacji radiowej w szybkim, błyskotliwym stylu. Fabuła programu opiera się głównie na relacjach damsko-męskich, do których dochodzi wśród członków ekipy stacji. Przedstawione są tu dwa kompletnie odmienne światy i odwieczny dylemat: "Czy kobiety i mężczyźni potrafią się dogadać?". Zdaniem twórców serialu odpowiedź na pytanie brzmi: "Absolutnie nie!".
Przedstawiona w filmie rozgłośnia podzielona jest na dwie części. Częścią produkcyjną zajmują się wyłącznie mężczyźni, natomiast za pracę spikerską odpowiedzialne są tylko kobiety. Podział miedzy naturalnym środowiskiem jednej i drugiej strony jest bardzo wyraźnie zaznaczony, a jedyną "ziemia neutralną" jest toaleta, gdzie dochodzi do spotkań, dyskusji oraz intryg miedzy płciami.
W serialu występują: Magdalena Kacprzak, Rafał Cieszyński, Mariusz Kiljan, Adrianna Jaroszewicz, Katarzyna Skoniecka, Teresa Kwiatkowska, Andrzej Niemirski oraz Bolec. Reżyseruje Jakub Miszczak, a producentem wykonawczym jest ATM Grupa. "Sex FM" emitowany ma być w Czwórce od 2 września w niedziele o 22.00.
Z kolei reality show "Zamiana żon" to program, w którym tym dwie rodziny zamieniają się na tydzień żonami. Bohaterkami każdego odcinka są dwie kobiety, z których każda zamieszka w domu z nie swoim mężem, nie swoimi dziećmi i nie swoimi problemami. "Zamiana żon" przedstawia różne sposoby na życie, na wychowanie dzieci czy na gospodarowanie pieniędzmi.
Program, będący adaptacją brytyjskiego formatu "Wife Swap", liczy w sumie 15 odcinków. W pierwszym z nich zaprezentowani zostaną widzom wszyscy uczestnicy serii, którzy będą bohaterami kolejnych epizodów. "Zamiana żon" nadawana będzie od 5 września w każdą środę o 21.00. Producentem reality show jest firma Endemol Polska.
TV4 pokaże jesienią także nowy polski serial zatytułowany "Regina". Jest to produkcja z pogranicza thrillera psychologicznego, sensacji i serialu obyczajowego. Akcja "Reginy" rozgrywa się enigmatycznym miasteczku, którego mieszkańcy skrywają swoje mroczne tajemnice. W serialu występują: Dominika Ostałowska, Olgierd Łukaszewicz, Halina Łabonarska, Mirosław Baka i Kinga Preis. Reżyseruje Teresa Kotlarczyk.
W nowej ramówce kanału pojawią się także dalsze odcinki kultowych już "Włatców móch" czy drugi sezon amerykańskiego seriali "Kości". Nie zabraknie także premierowych wydań magazynu "Galileo", "Czułych drani" i programu Mariusza Maxa Kolonko "Odkrywanie Ameryki"". Jednak lokomotywą jesiennej ramówki ma być program "Big Brother - Wielki Brat 4.1", przygotowywany przez firmę Endemol Polska. Szczegóły reality show stacja ma ujawnić na jutrzejszej konferencji prasowej.
W jesiennej ramówce Czwórki pojawić się ma także specjalne, codzienne pasmo tabloidowe "Happy Hour", nawiązujące konwencją do informacji publikowanych w dziennikach "Fakt" czy "Super Express".
Zmieni się oprawa graficzna i logo stacji. Zamiast TV4 używana będzie nazwa Czwórka. Pojawiła się ona już w informacjach prasowych i zaproszeniach wysyłanych przez telewizję, chociaż formalnie nazwa TV4 pozostaje w dokumentach. - Chcemy w ten sposób przybliżyć stację widzom. Każdy, kto chodził do szkoły nr 4, mówił na nią 'czwórka' - tłumaczy w rozmowie z "Dziennikiem" Piotr Fajks, prezes TV4.
Wszystkie te działania mają sprawić, że w górę poszybują wyniki oglądalności Czwórki. W pierwszym półroczu udziały stacji w rynku telewizyjnym wyniosły 2 proc. (dane AGB Nielsen Media Research). Nowości mają poprawić ten wynik mniej więcej o połowę.
Zdaniem Macieja Króla, szefa działu telewizyjnego w domu mediowym MediaCom Warszawa, poprzez inwestycje Czwórka chce się przygotować na ofensywę Pulsu. - Puls ma zostać znacznie dofinansowany. Obie stacje mają podobny zasięg. Sądzę, że TV4 chce wyprzedzić ruch konkurencji - mówi "Dziennikowi" Król.