Czas na standardy

Niedługo światowe standardy mierzenia rynku online.

28.10.2005 09:07

Pierwsza Międzynarodowa Konferencja dotycząca Badań Mediów Elektronicznych (Online Media Measurement) (I-COM), która odbyła się 25-27 września 2005 w Berlinie ściągnęła 125 ekspertów z 24 krajów.

Celem konferencji było ocenienie obecnego światowego stanu mediów elektronicznych. Spotkanie zostało zaplanowane oraz przygotowane przez czołowe medialne stowarzyszenia, zajmujące się badaniem mediów elektronicznych - EACA, IAB Europe, IFABC, I-JIC, OPA Europe. Uczestniczyli w nim nie tylko eksperci, lecz również główni partnerzy: reklamodawcy, agencje i wydawnictwa. Zebrani wysłuchali wykładów nt. ostatnich problemów mediów elektronicznych oraz mieli możliwość podzielenia się własnymi doświadczeniami. Celem spotkania było wsparcie branży przez uświadomienie problemów wskazanych przez agencje oraz reklamodawców.

Uczestnicy postanowili skupić się na dostarczaniu globalnych standardów, kształtujących rynek oraz podwojeniu zysków z reklamy internetowej. Kwestie te mogłyby być rozwijane przez każdą z uczestniczących organizacji, które przyjęłyby określone zadania, co pozwoliłoby ulokować standardy na wyższym poziomie.

Andreas Cohen, przewodniczący I-COM, powiedział, "Mamy wizję, w jaki sposób połączyć czołowych partnerów z branży reklamy internetowej z różnych krajów, by poznać różne punkty widzenia oraz przybliżyć kwestię pomiarów w skali światowej. Odnieśliśmy sukces osiągając wspólne cele wskazane przez wszystkich uczestników. Zgodziliśmy się, że aby się rozwijać musimy połączyć wysiłki. Teraz wszystko zależy od zaangażowanych organizacji. Oni muszą podjąć kolejne kroki".

Ted McConnel, który przewodzi Marketing Innovation w Procter & Gamble, wskazał czego oczekują reklamodawcy po badaniach mediów elektronicznych: to międzynarodowe, porównywalne dane, w oparciu o wspólne metryki przyjęte przez wszystkich z branży. Według McConnela mają one wpłynąć na zwiększenia przez reklamodawców wydatków na reklamę internetową.

McConnel wskazał również potrzebę stworzenia "trzeciej strony", kontrolującej te badania, wspierając rolę JICs (Joint Industry Committees).

Innym ważnym punktem dyskusji były wypowiedzi dwóch referentów: Hamisha Pringle'a. przewodniczącego EACA National Associations Council oraz Arndta Grotha, prezesa IAB w Niemczech. Kwestia nie była związana z ulepszeniem metodologicznej precyzji a wprowadzeniu wspólnych systemów, zrozumiałych oraz zaufanych przez wszystkich wspólników. Hamish wyjaśnił, że wydatki na reklamę internetową, obecnie rosną miarowo, ale powinny zwiększyć się znacząco, kiedy branża osiągnie porozumienie dotyczące wspólnych badań. I-COM ustanowił się forum, nastawionym na działalność gospodarczą a nie na metodologię.

Na konferencji Richard Foan, dyrektor naczelny ABC ELECTRONIC i prezes IFABC Web Standards Group oraz Helene Haering, dyrektor ds. badań CESP we Francji, przedstawili wyniki badań nad świadomością i rozumieniem głównych systemów pomiarowych online w piętnastu krajach. Kluczowymi formami badań wśród większości krajów są Page Impressions/Views, Ad Impressions oraz Unique Users. Obecnie, na całym świecie, media elektroniczne i ich publiczność były badane różnymi, odmiennymi sposobami, czasem skupiającymi się na odmiennych metrykach.

Polskę reprezentowali: Tomasz Cisek (Ad.net) i Mariusz Kuziak (Interia.pl). Jednym ze sponsorów była polska firma Gemius.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)