Cyfrowa rewolucja w MTV
1 grudnia w samo południe, w miejscu kanału MTV Classic, pojawi się VH1. Wkrótce MTV zamierza wprowadzić następny kanał oraz nową interaktywną strategię.
18.11.2005 07:04
Kayah, Piasek oraz Anita Lipnicka i John Porter promują nowy kanał muzyczny VH1 Polska, który wystartuje już 1 grudnia. Spoty informujące o starcie VH1 Polska, w których wystąpiły gwiazdy będą przez najbliższe tygodnie emitowane na antenie MTV Classic. Między innymi ci właśnie artyści już od grudnia będą reprezentować swoimi utworami polską scenę muzyczną na nowym kanale.
VH1 prezentować będzie muzykę z lat 80 i 90. Swój program kieruje do osób w wieku 25-39 lat interesujących się muzyką. Telewizja ma być bardziej przyjazna dla kobiet, ale swoją ofertę kieruje również do mężczyzn. - Ma mieć wysmakowaną grafikę, żywe, ładne kolory, nowoczesny design - mówi o VH1 Izabella Wiley, dyrektor generalna MTV Polska.
Wśród nowości znajdą się "Smells like 90's" i "Best of Charts" - prezentujące przeboje z lat 80 i 90, "MTV Live" - koncerty lubianych, ale nieco zapomnianych artystów, "Behind the Music", "Storytellers", "All Access" i "Faboulous Life" - seriale dokumentalne o "najgorętszych" gwiazdach show biznesu. W przyszłości w VH1 będzie zobaczyć można również polską produkcję.
Wkrótce ma być wprowadzony w Polsce następny kanał Viacomu, właściciela MTV. Prace nad nim są zaawansowane, ale ze względu na konkurencję nie została ujawniona nazwa ani zakres tematyczny. - Wiem, że gdzieś indziej są plany wprowadzenia podobnego kanału i nie chcę sobie wytrącać argumentów z ręki - przyznaje Izabella Wiley.
MTV skupiła się na cyfrowej ekspansji. Będzie promowała artystów na wszystkich polach eksploatacji - telewizji, internecie i w telefonach komórkowych. Pierwszą artystką z którą została podpisana taka umowa jest Shakira. Na stronach www MTV będzie można posłuchać jej płyty zanim trafi do sklepów. Na komórki będzie można ściągać dzwonki z piosenkami latynoskiej gwiazdy, wygaszacze tapet oraz fragmenty filmowe. Ponadto MTV wraz z Motorolą rozpoczęła produkcję pierwszego fabularnego serialu młodzieżowego z przeznaczeniem do dystrybucji tylko i wyłącznie w telefonach komórkowych.
Polski oddział stacji od listopada ma swojej ramówce pierwszy program oparty na popularnym komunikatorze Gadu Gadu. - Brakowało nam mocno interaktywnego programu mającego dobrą pozycję w ramówce w prime time'ie - mówi marketing manager MTV Robert Cieśluk. - Tak powstał program "Kontra". Pomysł oparty jest na rywalizacji. Konkurują ze sobą raz teledyski blondynek z brunetkami, innym razem konkretni artyści. Mocno interaktywnym elementem jest czat z prezenterami. Dotychczas wszystkie czaty w MTV opierały się na przysyłanych SMS-ach. Teraz prezenterzy odpowiadają na najciekawsze pytania i komentarze przesyłane zarówno drogą SMS-ową, jak i poprzez numer 9090 komunikatora. Najciekawsze wyemitowane pytania i uwagi na które odpowiedział prezenter, są nagradzane. - W przyszłości rozważamy możliwość dalszych programów opartych na Gadu Gadu - dodaje Robert Cieśluk.
Dlaczego MTV odeszła od muzyki na rzecz seriali? Z jakiego powodu szuka nowej formuły? Czy Polska ma szansę na organizację gali Europe Music Awards? Na te i inne pytania odpowiada gość Wirtualnemedia.pl - Izabella Wiley, dyrektor generalna MTV Polska (kliknij).