Coraz bliżej do premiery Zune'a
Microsoft kończy ostatnie przygotowania przed premierą odtwarzacza multimedialnego.
17.09.2006 15:23
Microsoft zapowiedział, że premiera osobistego odtwarzacza mediów “Zune” w Stanach Zjednoczonych odbędzie się jeszcze w tym sezonie handlowym. 30-sto gigabajtowy „Zune” jest odpowiedzią koncernu na iPoda – dotychczas bezkonkurencyjnego odtwarzacza firmy Apple.
Microsoft zapowiedział też powstanie konkurenta dla serwisu iTunes w postaci Zune Marketplace, gdzie użytkownicy będą mogli kupować pojedyncze piosenki lub tak zwany Zune Pass dla pobrania dowolnej liczby utworów w ramach jednej opłaty.
The Zune, wyprodukowany przez japońską Toshibę, będzie mierzył prawie osiem centymetrów, ciekłokrystaliczny ekran oraz łączność bezprzewodowa zachęcić mają do zakupu urządzenia mającego przed sobą ważne zadanie – zdetronizować iPoda.
„Rewolucja się rozpoczęła” tak o Zune wypowiedział się J. Allard, wiceprezydent Microsoftu do spraw projektowania i rozwoju, który jest odpowiedzialny za jego wprowadzenie do sprzedaży. Zune swojemu właścicielowi na wysyłanie i otrzymywanie zdjęć, piosenek a nawet albumów od znajdujących się w pobliżu innych użytkowników.
Microsoft poinformował, że nie jest gotowy na podanie dokładnej daty wprowadzenia Zune’a n rynek oraz ceny, ale rzecznik firmy powiedział, że: „Zune kosztować będzie około 300 dolarów po to, aby mógł być konkurencją dla rywali”. Mówiąc to myślał oczywiście o iPodzie, ponieważ na początku tego tygodnia Apple pokazała swój nowy produkt o pojemności również 30GB, ale o jeden centymetr mniejszego od propozycji zapowiadanej przez Microsoft i kosztującego 249 dolarów.
Największy na świecie producent oprogramowania wreszcie postawił się i zapełni dziurę w konkurencji między nim a Apple, który ma iPoda i związany z nim serwis iTunes. Sprzedaż iPoda to ponad połowa całej sprzedaży odtwarzaczy multimedialnych wynika z badać NPD. Jeżeli weźmie się pod uwagę tylko Stany Zjednoczone to ponad 75% sprzedawanych tam odtwarzaczy muzycznych to iPody, a na spokrewnionym z nim serwisie iTunes sprzedawanych jest 70% całej sprzedawanej w internecie muzyki.