Coraz bardziej luksusowe Lexusy
(WP)
Najbardziej luksusowa marka Toyoty - Lexus, na targach Poznań Motor Show wystawia się oddzielnie, prezentując dwie nowości: Lexusa LS 430 oraz RX300.
29.05.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Pierwsza z nich to okręt flagowy marki o długości ponad 5 m, szerokości 1,8 m i wysokości 1,5 m. Imponująca jest również pojemność bagażnika tej limuzyny - 573 l, czego nie zapewnia żaden z konkurentów.
To ważące prawie 2 tony auto napędzane jest silnikiem 32-zaworowym silnikiem V8 o pojemności 4,3 l i mocy 282 KM, zapewniającemu mu znakomite przyspieszenie do 100 km/h - 6,7 sek. oraz prędkość maksymalną 250 km/h. Współpracuje z nim 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, zwana inteligentną, jako, że uczy się i dostosowuje do preferencji kierowcy.
W standardowym wyposażeniu znajdziemy ABS z EBD i BAS, TRC oraz VSC (system stabilności toru jazdy), 4 poduszki powietrzne i dwie kurtyny boczne, wszystkie pasy bezpieczeństwa z napinaczami, wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości, lampy ksenonowe ze spryskiwaczami z automatyczną regulacją wysokości, elektrycznie regulowane siedzenia, zagłówki, mocowanie pasów bezpieczeństwa, rolety tylnej szyby, lusterek oraz wysokości i wysunięcia kierownicy. Jest oczywiście automatyczna klimatyzacja niezależna dla pasażera i kierowcy, filtr pochłaniający zapachy, immoblilizer, alarm, zamek centralny i wiele wiele innych przynależnych tej klasie auta opcji. Za dodatkową opłatą można otrzymać m.in. hydropneumatyczne zawieszenie, rozmrażacz wycieraczek, czujniki parkowania i system nawigacyjny GPS.
Za ten luksus Lexusa 430 trzeba zapłacić od ok. 300 tys. do 350 tys. zł, w zależności od wersji.
Druga nowość to RX 300, auto w wyglądzie "uterenowione", ale trudno je zaliczać do segmentu SUV, podobnie, jak Mercedesa ML, z którym zamierza rywalizować. Napędzany na 4 koła pojazd ma długość 4,6 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,7 m, rozstaw osi 2,6 m. Przynależny mu jest silnik widlasty 6-cylindrowy o pojemności 3 l, mocy 201 KM, maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm przy 4400 obrotach/minutę, rozpędzający auto do 100 km/h w ciągu 9,2 sek. i do prędkości maksymalnej 180 km/h.
Auto wyposażono m.in. w ABS plus EBD, VSC, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, elektryczną regulację szyb i wiele innych udogodnień. W zależności od ich liczby RX300 dzieli się na trzy wersje, kosztujące od 200 tys. do 225 tys. zł. (rn)