Co w długi weekend czerwcowy?

Jak wynika ze statystyk portalu Wakacje.pl, spędzimy go słonecznie i egzotycznie, wypoczywając w najpopularniejszych kurortach w Tunezji (22%), Egipcie (17%) oraz na wyspach greckich Krecie i Rodos.

13.06.2006 06:28

Większość z nas zdecydowała się na czerwcowe wakacje w hotelach trzygwiazdkowych (41%) i czterogwiazdkowych (29%), nie żałując pieniędzy na opcję All Inclusive (39%).

Preferencje internetowych turystów w tym sezonie wakacyjnym nie były zaskoczeniem. Jak co roku najwięcej osób długi czerwcowy weekend spędzi w nadmorskich miejscowościach w Tunezji, głównie na wyspie Djerba oraz w Hammamecie i Mahdi, a także w Grecji (21%) – na Riwierze Olimpijskiej i kreteńskich kurortach, takich jak Chania i Hersonissos. Wyjątkowo, w tym roku mniej osób odwiedzi Egipt, głównie ze względu na kwietniowy atak terrorystyczny w popularnym kurorcie Dahab. Już drugi sezon chętnie wyjeżdżamy na Dominikanę (3%), głównie do takich miejscowości jak Punta Cana i Puerto Plata.

Wycieczki na Karaiby, a także do Ameryki Południowej, wybierają zazwyczaj single oraz pary, które nie przejmują się kilku lub kilkunastogodzinnym przelotem i możliwymi niedogodnościami zdrowotnymi, związanymi ze zmianą klimatu. Ta grupa klientów częściej też wypoczywa w Chorwacji (3%), wybierając wycieczkę z dojazdem własnym samochodem. Wśród nich są głównie studenci, nastawieni na tanie, ale intensywne wakacje. Natomiast rodzice z dziećmi, decydują się na wypoczynek w kurortach greckich, hiszpańskich, i włoskich – powiedziała Marzena Kurek, kierownik sprzedaży Wakacje.pl

I rzeczywiście, włoskie wybrzeże Morza Tyrreńskiego, to wymarzone miejsce na wakacje dla najmłodszych. W miejscowościach w Kalabrii, która jak przewiduje Kurek, mimo wysokich cen będzie hitem całego sezonu 2006, plaże są piaszczyste i łagodnie opadają w morze, dlatego stanowią bezpieczne miejsce na wakacje dla najmłodszych. Rodzice podróżujący z małymi dziećmi, rezerwują również wycieczki do Turcji (12%), ze względu na bogatą opcję All Inclusive i Ultra All Inclusive, dzięki której dzieci najczęściej mają gwarantowane napoje i słodycze 24 godziny na dobę.

Nie dziwią również wyniki sprzedaży pod względem rodzaju kupowanej wycieczki. Jesteśmy typowymi łowcami rabatów i w Sieci szukamy okazji, aby kupić jak najtaniej. Klienci dzielą się na tych, którzy już w zimie kupują imprezę w ofercie first minute i od razu załatwiają wszystkie formalności, a także na tych, którzy do ostatniej chwili czekają na wycieczki last minute, gwarantujące często zniżkę nawet do 20%. Według naszych danych sprzedażowych, z oferty katalogowej standardowej, korzysta jedynie około 15% klientów - podsumowuje Kurek.

Biura podróży zacierają ręce – według prognoz na sezon 2006 w tym roku na zagraniczne wakacje wyjedzie o ok. 20% turystów więcej, niż w ubiegłym sezonie. Według szacunków portalu Wakacje.pl, będziemy wypoczywać bardziej luksusowo i na wczasy wydamy średnio o 400 zł więcej, niż w roku ubiegłym.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)