Co Marketerzy myślą o wartościach?
97% z ponad 800 specjalistów marketingu, PR i reklamy potwierdza, że określenie wartości firmowych może pomóc w definiowaniu marketingowych przekazów i podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących komunikacji w firmie.
11.01.2007 07:10
Z końcem grudnia ub.r. zakończono internetowe badanie marketerów realizowane w ramach programu „Wartości dla biznesu”. Wyniki wskazują, że 97,4% specjalistów zajmujących się marketingiem uznaje zestaw firmowych wartości za cenną pomoc w podejmowaniu decyzji marketingowych, planowaniu działań PR.
Badanie pokazało też, że według marketerów określenie i komunikowanie firmowych wartości może pomóc podnieść konkurencyjność firmy. Aż 75,6% specjalistów biorących udział w badaniu potwierdziło przy tym, że konkurencyjność można wzmocnić przez odwołania do uniwersalnych, uznanych społecznie wartości. Część z nich – 13,7% ogółu respondentów – twierdzi, że odwołania do wartości uniwersalnych mogą być nawet ważniejsze niż podkreślanie wartości wprost odnoszących się do potencjalnych źródeł przewagi rynkowej.
„Firmowe wartości są jak kompas podpowiadający, w którą stronę kierować komunikację” - komentuje Norbert Kilen z firmy On Board PR – opiekuna merytorycznego „Wartości dla biznesu” – „Odpowiednio dobrane pomagają np. wybierać inicjatywy, w które warto się angażować, mogą być też podpowiedzią w przygotowywaniu materiałów wizerunkowych czy nawet stylu komunikacji.”
Mimo, że marketerzy są przekonani o potrzebie definiowania zestawów firmowych wartości, 75,7% z nich przyznaje jednocześnie, że sięga się po nie dużo rzadziej niż podczas pracy nad strategią komunikacji marek.
Badanie było zrealizowane w dniach 12-31 grudnia 2006 r. w formie internetowej ankiety. Do udziału w badaniu twórcy programu „Wartości dla biznesu” zapraszali wszystkie osoby zajmujące się komunikacją marketingową, PR lub reklamą – łącznie wzięło w nim udział 889 osób.