Co lubią internauci?
Prawie 40% ogólnej liczby użytkowników internetu pobiera i ogląda filmy w sieci, wynika z badań firmy Accenture przeprowadzonych na 10 tysiącach ankietowanych.
Podsumowując rosnącą popularność serwisów społeczności internetowych takich jak Bebo, a w Polsce grono.net czy Generacja GG oraz stron umożliwiających publikację prywatnych filmów wideo takich jak YouTube badacze doszli do wniosku, że trochę ponad połowa młodych ludzi (54%) chce tworzyć i dzielić się w Internecie tym, co sami stworzą.
Badania przeprowadzone we współpracy z firmą Accenture (firma zajmująca się doradztwem biznesowym, rozwiązaniami informatycznymi oraz outsourcingiem) dowiodły również, że ludzie chcą mieć większą kontrolę nad tym, gdzie i kiedy zobaczą materiał filmowy, a przede wszystkim tworzyć swój własny.
Dave Brown z Accenture na podstawie wniosków z badań stwierdza: “Dobra wiadomość to taka, że znaczna większość, bo 77% brytyjskich internautów wierzy, że nowoczesna technologia uczyniła ich życie łatwiejszym, podobna ilość osób popiera postęp technologiczny dzięki temu, że dostarcza im dużo rozrywki”.
Brytyjscy internauci najbardziej zainteresowani są aplikacjami, które pozwalają im na pobieranie i oglądanie filmów oraz programów TV. Mniej zainteresowani są programami pozwalającymi na pracę w domu. Co więcej, na podstawie badań zauważono, że internauci przyzwyczajają się do istnienia zaawansowanej technologii informatycznej w ich domach, ponieważ chcą mieć dostęp do zasobów internetu gdziekolwiek i kiedykolwiek tego zapragną, zwracając się w ten sposób w kierunku zwiększonej złożoności rozwiązań.
Dobra wiadomość dla telewizji i sprzętu telewizyjnego jest taka, że ludzie nadal preferują oglądać pobrany materiał wideo w telewizorach niż w monitorze komputerowym. 54% osób preferuje oglądanie pobranego filmu w telewizorze, a 30% na komputerze (lub przez internet)Telefony komórkowe okazują się najmniej atrakcyjnym sposobem oglądania wideo, tylko 20% respondentów jest tym zainteresowana.
Badania 10000 osób z 9 państw, z czego 1600 z Wielkiej Brytanii ujawniły znaczące różnice między krajami. Na przykład w Chinach 82% osób chce tworzyć w Internecie coś swojego, natomiast w Niemczech zainteresowanie tym wynosi tylko około 20%. Różnice zauważa się również w preferencjach ludzi młodych, nawet z tego samego przedziału wiekowego: 65% osób w wieku poniżej 24 lat najbardziej lubi grać w gry online, podczas gdy 44% osób w tym samym przedziale wiekowym woli oglądać filmy wideo w internecie.
„Główny wnioskiem z badań może się okazać potrzeba kreowania nowych dróg pozwalających na dostarczenie internautom multimediów i konsumowanie ich. Należy eksperymentować z nowymi kanałami dystrybucji multimediów i modelami biznesowymi pozwalającymi na efektywniejsze ich wykorzystanie w biznesie. ” – mówi rzecznik Accenture.