Charytatywna giełda
Jedne dają pieniądze, inne to, co
produkują, a co może się przydać potrzebującym. Spółki giełdowe
powołują fundacje, przekazują darowizny, wspierają organizacje i
akcje społeczne. Znakomita większość ankietowanych firm przez
"Parkiet" jest zaangażowana - w różnym stopniu - w niesienie
pomocy tym, którzy na nią czekają.
24.12.2003 | aktual.: 24.12.2003 07:38
Z sondy przeprowadzonej przez gazetę giełdową "Parkiet" wynika, że działalność charytatywną prowadzą spółki największe, takie jak KGHM czy PKN, i znacznie mniejsze, a nawet całkiem małe. Te, które mają zyski, i te, które nie imponują wynikami, a czasem mają straty. Jeśli produkują rzeczy, które mogą się przydać potrzebującym, pomoc rzeczowa odgrywa w ich przypadku największą rolę. Inne dzielą się pieniędzmi albo - tak jak niektóre media - ułatwiają ich zdobycie, promując akcje charytatywne i zamieszczając ogłoszenia. Wielkość spółki i zasobność jej kieszeni nie zawsze przesądza o szczodrości.
Według "Parkietu", to często kwestia wyobraźni i dobrego serca - menedżerów i właścicieli. Część ankietowanych przedsiębiorstw niechętnie chwali się dobrymi uczynkami. Inne słusznie oczekują, że to pozytywny element budowania ich wizerunku. Na szczęście - jak podkreśla gazeta - do wyjątków należą takie przedsiębiorstwa, które "nie mogą sobie przypomnieć", komu i w jaki sposób pomagają. Być może jednak i one w przyszłości pojawią się wśród darczyńców.(PAP)