BR TVP przygotowało system Omega
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej przygotowało nowy system do mierzenia efektywności kampanii reklamowych.
22.12.2006 07:10
Zamiast zwykłych GRP (suma oglądalności wszystkich emisji reklamy), Biuro Reklamy TVP przygotowało nowy system Omega, pozwalający jeszcze lepiej zmierzyć efektywności kampanii reklamowych.
Omega to innowacyjny system, który pozwala zwiększyć efektywność kampanii reklamowych dzięki uwzględnieniu, w procesie analizy i planowania kampanii telewizyjnych, mierzalnego wpływu najważniejszych czynników skuteczności emisji reklam.
Omega mierzy znaczenie o charakterze jakościowym parametrów emisji: liczby ekspozycji spotów, długości bloków, długości spotów – czyli to, co dotychczas było wiedzą intuicyjną wynikająca z doświadczenia praktyków. Kumuluje - ujmuje skuteczność najważniejszych parametrów emisji spotów w postaci jednej wartości liczbowej. Umożliwia ocenę kampanii realizowanych tylko przy użyciu ilościowych wskaźników i pozwala oszacować wpływ parametrów emisji spotów o charakterze jakościowym na efektywność planowanych kampanii.
Omega jest narzędziem uzupełniającym szacowanie efektywności kampanii zarówno przed jej emisją, jak i po.
„W pierwszym przypadku, zazwyczaj znana jest grupa celową i OTS (miara siły kampanii reklamowej) jako jeden z celów komunikacyjnych. Wiadome jest też, czego można się spodziewać po różnych antenach, jeśli chodzi o średnią długość bloku, chociażby w poszczególnych porach dnia. Stosując mechanizm Omegi do tych danych wraz z zakładaną liczbą GRP, uzyskuje się wartość "zapamiętanych" ratingów, która może się zmieniać w różnych konfiguracjach (antena, pora dnia, blok). System dostarcza wiec jeszcze jeden, stosunkowo prosty aplikacyjnie czynnik, poprzez który możemy cyzelować nasza kampanię, a w konsekwencji mieć wpływ na jej ostateczny efekt” – mówią twórcy systemu.
System przeznaczony jest reklamodawcom, agencjom mediowym, osobom planującym kampanie mediowe.
Więcej informacji i przykładowe zastosowanie na www.omega.brtvp.pl.