PolskaBoom na AGD

Boom na AGD

Wiara producentów sprzętu AGD w polski rynek opłaciła się - pisze "Puls Biznesu". Producenci zacierają ręce, wzrost sprzedaży odnotowany w pierwszym półroczu 2006 daje nadzieję na ogromne zyski. Na polskim rynku obecne są czołowe firmy, a dodatkowo zaczynają się nami interesować producenci z Chin, Korei Południowej i Turcji.

24.07.2006 | aktual.: 24.07.2006 07:11

Po ciężkim 2005 roku, w pierwszym półroczu obecnego nastał prawdziwy boom na sprzęt gospodarstwa domowego, wynika z raportu Dun&Bradstreet. Marko Zini, dyrektor generalny Indesit Polska potwierdza, że 10% wzrost rynku to nie przypadek i podobnie jak konkurenci liczy, że potrwa wiele lat.

Najszybciej rośnie sprzedaż zmywarek. W pierwszym półroczu była ona aż o 42% wyższa niż rok wcześniej. Suszarek bębnowych sprzedano o ponad 50% więcej. Szybko rośnie też sprzedaż zamrażarek 18% oraz pralek (12,7%).

Średnia wieku sprzętu AGD w Polsce jest bardzo wysoka, co oznacza, że wymiana urządzeń powinna wzmagać popyt, twierdzi szef Indesitu.

Na polskim rynku obecni są wszyscy najważniejsi europejscy producenci, jak Indesit, Bosch, Electrolux, Fagor, a także amerykański Whirlpool. W czołówce rynku AGD jest też polska spółka giełdowa - Amica. Obecnie pięciu największych graczy kontroluje ok. 70% rynku.

Na konkurencję w branży dodatkowo może wpłynąć fakt, że polskim rynkiem AGD coraz bardziej interesują się producenci z Chin, Korei Południowej i Turcji - podkreśla "Puls Biznesu". (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)