Trwa ładowanie...

Black Friday 2017 UOKiK radzi

- Black Friday 2017 w Polsce. Na wyprzedażach masz takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i zostałeś o niej poinformowany - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed zakupowym szaleństwem podczas Black Friday.

Black Friday 2017 UOKiK radziŹródło: East News, fot: Damian Klamka
d31ko0w
d31ko0w

Przypadający w tym roku na 24 listopada Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy, również internetowe.

Warto do zakupów podejść z rozsądkiem - apeluje UOKiK. Urząd przypomina, że towar kupiony w atrakcyjnej cenie także można reklamować.

Prezes UOKiK Marek Niechciał podkreśla, że kupujący ma prawo złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od daty zakupu. "Jeśli towar jest wadliwy sprzedawca musi go naprawić, wymienić, obniżyć cenę albo zwrócić pieniądze" - podkreśla.

UOKiK przypomina, że w przypadku zakupów przez internet klient ma 14 dni na odesłanie towaru, nie musi podawać powodu, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić pieniądze.
''Trudniej może być z oddaniem nietrafionych zakupów w zwykłych sklepach. Tu wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Najlepiej zapytać o taką możliwość i jej zasady przy zakupie. Trzeba się dostosować do warunków sprzedającego, może np. zażądać oryginalnego opakowania, a pieniądze zwracać wyłącznie na kartę podarunkową" - przypomina Urząd.

d31ko0w

W przypadku zakupów w sklepie zagranicznym trzeba pamiętać, że prawa konsumenta są jednakowe w całej Unii Europejskiej. - Jeśli więc zrobiłeś zakupy w zagranicznym sklepie, także możesz reklamować wadliwy towar czy odesłać produkt nabyty w sklepie internetowym - podkreśla Urząd.

UOKiK zwraca uwagę na sytuację, gdy np. na wystawie kuszą wielkie cyfry "70 proc.", ale taką zniżką objęte są tylko nieliczne towary. "Sprawdź, ile dana rzecz kosztowała wcześniej. Uważaj na gratisy oraz zestawy, bywają droższe niż produkty kupowane oddzielnie" - przestrzega Urząd.

Zaleca też czujność w przypadku, gdy kasjer żąda wyższej ceny niż widnieje na metce czy półce. "W takiej sytuacji masz prawo kupić rzecz po niższej cenie" - podkreśla

UOKiK przypomina, że w przypadku wątpliwości lub problemów można zadzwonić na infolinię konsumencką 801 440 220, lub wysłać maila na adres: porady@dlakonsumentow.pl, można też skontaktować się z rzecznikiem konsumentów lub Inspekcją Handlową. "Jeśli masz kłopoty ze sklepem z innego kraju UE, pomoc znajdziesz w Europejskim Centrum Konsumenckim, które należy do ECC-Net" - przypomina Urząd.

d31ko0w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d31ko0w
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj