PolskaBez tanich chwytów w reklamie

Bez tanich chwytów w reklamie

Ze skrzynek na listy znikną ulotki o
rzekomych wygranych w konkursach, a linie lotnicze nie będą mogły
mamić biletami za złotówkę - zapowiada "Rzeczpospolita", która
twierdzi, że taki właśnie będzie efekt ustawy o nieuczciwych
praktykach handlowych.

03.01.2007 | aktual.: 03.01.2007 01:58

Ustawa będzie obowiązywać od czerwca i dostosuje polskie prawo do wymagań Unii Europejskiej.

Znikną więc nieuczciwe reklamy, w których np. supermarkety kuszą tanim sprzętem RTV i AGD, choć w rzeczywistości nie ma go w sklepach, albo jest tylko kilka sztuk na tysiące chętnych. Tak robiła np. sieć Media Markt - pisze "Rzeczpospolita". Klient nie powinien też dostawać nie zamówionych przesyłek, a przed zakupem biletu na samolot ma być informowany o wszystkich opłatach pobieranych przez przewoźnika.

"Rzeczpospolita" pisze, że zmiany czekają branżę reklamy i marketingu. Kampanie reklamowe będą musiały uwzględniać te wymagania - mówi prawnik Arkadiusz Michalak. Jeśli konsument poda firmę do sądu, to ona będzie musiała udowodnić, że działała zgodnie z prawem - dodaje. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)