Banki bez barier
Stowarzyszenie Otwarte Drzwi i Narodowy Bank Polski ocenią, które banki są najlepiej przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych i starszych. W styczniu najlepsze placówki zostaną nagrodzone.
12.11.2003 | aktual.: 12.11.2003 10:56
W ramach projektu "Bank Dostępny", prowadzonego przy współpracy ze Związkiem Banków Polskich, wyłoniona została grupa ekspertów, która zajmie się oceną ofert poszczególnych oddziałów banków. Chodzi o sprawdzenie, które placówki zapewniają najlepszą obsługę niepełnosprawnym i starszym klientom. Badania wskazują bowiem, że spora część tych osób z powodu niepełnosprawności ma problemy ze skorzystaniem z usług bankowych albo nie korzysta z nich w ogóle.
W odziałach lub filiach placówek biorących udział w konkursie znajdą się ankiety, skierowane do niepełnosprawnych i starszych klientów. Ankiety będą dostępne również w organizacjach wspierających osoby niepełnosprawne i starsze, niektórych sanatoriach oraz na stronie internetowej projektu.
Wśród osób, które w ankiecie podadzą swoje dane osobowe, rozlosowane zostaną nagrody w postaci turnusów rehabilitacyjnych.
Konkurs został objęty Honorowym Patronatem Komitetu Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych.