Azjaci poprawiają statystyki MIPTV
Paul Johnson - kierownik Reed MIDEM - podsumował targi MIPTV w Cannes.
23.04.2007 07:10
W 44-letniej historii targów sprzedaży kontentu multimedialnego MIPTV pobito rekord zgłoszeń. Zarejestrowano ponad 14,200 uczestników – podsumował zakończene w pi±tek w targi MIMT Paul Johnson, szef organizator targów.
Zgłosiło się o 10 więcej państw niż w roku ubiegłym, przez co liczba ich wyniosła w sumie 107. Przyczyniły się do tego szczególnie państwa azjatyckie.
Targi przeistaczają się powoli w miejsce kreacji, produkcji, dystrybucji kontentu, niż w miejsce, gdzie kupuje się bądź sprzedaje gotowe programy. Dobrym przykładem jest tutaj silnie eksponowany w tym roku konkurs „Content 360” – rywalizacja kreatywnych z całego świata na wszelkiego rodzaju audiowizualne, cyfrowe, dla przykładu z przeznaczeniem na telefony komórkowe, kontenty. W trakcie targów odbyło się szereg paneli dyskusyjnych, gdzie omawiano sposoby produkcji, a później umiejętność promocji nowych kontentów.
Obchodzący 10-lecie istnienia MIPDOC – targi programami dokumentalnymi - również zanotowały wzrost; o 7 proc. w liczbie uczestników (w tym roku 469) i prezentowanych programów (w tym roku dokładnie 1311 filmów z całego świata).
Dynamicznie rozwija się przemysł reklamowy. Powołując się na jedną z największych na świecie organizacji świadczących usługi doradcze Pricewaterhouse-Coopers Johnson powiedział, że wartość kontentu na tym rynku równa się w tej chwili 90 miliardów dolarów, a wartość samego rynku 383 miliardy. Coraz trudniej firmom dotrzeć do odbiorcy poprzez tradycyjne media. Reklama ucieka więc z telewizji do internetu.
Na październikowych targach MIPCOM państwem honorowym będą Indie. Organizatorzy chcą w ten sposób podkreślić gwałtowny wzrost wartości rynku ich kontentu. Jeszcze dwa lata temu wynosił on 9 miliardów dolarów. Szacuje się, że w 2010 wzrośnie do 18 miliardów. Na zakończonych MIPTV państwem honorowym były Włochy posiadające jeden z najsilniejszych w Europie rynków tradycyjnych i nowych mediów oraz rynku telefonicznego w tym trzeciej generacji, a także ze względu na bogatą tradycję filmową.
Z Polski na MIPTV przyjechało ponad 40 firm, a samodzielne stoiska miały Telewizja Polska, TVN i firma producencka ATM Grupa.
Podobne informacje:
Philip Rosedale: odtwarzamy świat w wirtualnej rzeczywistości
Zone Horror lub Zone Fantasy w tym roku w Polsce
ATM nabyła w Cannes eksperymentalny produkt
Cannes: nowe formaty telewizyjne - najnowsze trendy
TVP sprzedaje jak szalona
Al Jazeera kupuje od HBO Polska
Hiszpanie kupili teleturniej 'Gra w ciemno'
Z czym do Cannes przyjechały TVP, TVN i ATM?
Endemol chce podbić rynek nową technologią
MIPTV 2007 - gorący tydzień w Cannes