Autostrady szybciej
Przygotowania do budowy autostrady A18
zbliżają się do końca. Pierwsze prace rozpoczną się we wrześniu.
Przed kilkoma dniami wojewoda lubuski wydał trzy pozwolenia na
budowę tzw. jezdni północnej autostrady A18. Oznacza to, że
formalności związane z przejęciem czy zakupem gruntów zostały
załatwione - pisze "GL".
01.04.2004 | aktual.: 01.04.2004 07:12
Ogłoszono także przetargi na budowę czterech (pozwolenie na budowę czwartego wydał wojewoda dolnośląski) odcinków A18. Łącznie mają one 70 km, z Olszyny do Golnic. Tuż za Golnicami A18 połączy się z równolegle budowaną autostradą A4. Wspomniana jezdnia, której budowa ma kosztować ok. 600 mln zł, ma mieć dwa 3,5 metrowe pasy jezdne oraz dwa pasy awaryjne.
Jak powiedział "GL" dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Robert Mikołajski chętni do budowy jezdni mają czas na złożenie swoich ofert do 15 czerwca. Komisja przetargowa powinna je ocenić i wybrać najkorzystniejsze propozycje do końca lipca, aby już od września można było rozpocząć pierwsze prace. Plany są bardzo ambitne, zakłada się bowiem, że cały 70-kilometrowy odcinek ma być gotowy do końca 2005 roku. W 2006 roku ekipy budowlane przejdą na obecną jezdnię południową, która po zdjęciu betonowych płyt, zostanie zbudowana od nowa.
Wojewoda lubuski wydał też pozwolenie na budowę obwodnicy Międzyrzecza. W zielonogórskim oddziale GDDKiA trwa obecnie tzw. procedura przetargowa. Oddział liczy, że zostanie zakończona już w czerwcu, co pozwoliłoby na rozpoczęcie pierwszych prac jeszcze we wrześniu. Ich zakończenie planuje się na przełomie 2005 i 2006 roku. R.Mikołajski zapewnia, że jeszcze w tym roku rozpocznie się przetarg na wykonanie drugiego etapu obwodnicy Nowej Soli. Roboty rozpoczną się natomiast wiosną 2005 roku. Obwodnica Międzyrzecza będzie kosztować 60 mln zł, a Nowej Soli blisko 90 mln zł. (PAP)