Analogowe gimnazjum
Przed polską szkołą jeszcze długa droga zanim na dobre zagoszczą w niej technologie cyfrowe. Mniej niż co piąty nauczyciel wykorzystuje w nauczaniu nowe technologie - alarmuje "Rzeczpospolita".
Gazeta powołuje się na przeprowadzoną przez Instytut Badań Edukacyjnych ocenę kompetencji komputerowych i informacyjnych wśród młodzieży.
Raport przynosi wiele danych dotyczących stanu informatyzacji gimnazjów. Autorzy oceniają ją jako skromną. Oto kilka przykładów: na jeden komputer przypada ośmiu uczniów; tylko w kilku procentach placówek uczniowie mają dostęp do komputerów przenośnych; zaledwie w 22 procentach szkół funkcjonuje koordynator ds. technologii informacyjno-komunikacyjnych.
63 proc. przebadanych nauczycieli przyznało, że brak wsparcia ze strony wykwalifikowanego personelu stanowi dla nich jedno z najpoważniejszych utrudnień w wykorzystaniu technologii cyfrowych w nauczaniu.