American Airlines oskarżają Google
Linie lotnicze American Airlines oskarżyły Google o sprzedaż
zawierających ich nazwę reklam (keyword ads) w wyszukiwarce
internetowej.
Użytkownicy wyszukiwarki Google wpisując w niej określone słowa lub zwroty, które zawierają zastrzeżone przez American Airlines znaki firmowe - np. Aadvantage (nazwa programu dla stałych klientów przewoźnika) - oprócz linka do strony internetowej linii, w wynikach wyszukiwania otrzymują również tzw. linki sponsorowane do serwisów konkurencji. Nic dziwnego, że nie podoba się to American Airlines, które chcą aby taka praktyka została zaniechana. Z kolei Google czerpie największe zyski właśnie z keyword ads.
Rzecznik linii Billy Sanez uważa, że wyniki wyszukiwania mogą mylić konsumentów i odwracać ich od internetowego serwisu American Airlines. Według Saneza jego firma przed skierowaniem sprawy do sądu próbowała dojść do ugody z Google, jednak rozmowy nie przyniosły efektu.
Tymczasem Google twierdzi, że polityka firmy w kwestii znaków firmowych jest odpowiednio zbalansowana między interesami właścicieli takich znaków a prawem wyboru konsumentów. Lider na rynku wyszukiwarek wygrywał już podobne sądowe spory, m.in. z firmą GEICO.