Amazon inwestuje w AmieStreet


Amazon.com Inc. zainwestował w serwis muzyczny AmieStreet.

07.08.2007 08:00

AmieStreet stworzyło w październiku ubiegłego roku trzech absolwentów Brown University - Joshua Boltuch, Elliott Breece i Elias Roman. Serwis pozwala artystom na umieszczanie w nim swoich piosenek w dość oryginalnym i nowatorskim systemie cenowym.

Cena każdej nowej piosenki w serwisie początkowo ustalana jest na poziomie zero centów. Koszt utworu rośnie stopniowo w miarę zdobywania popularności wśród użytkowników. Maksimum jakie może osiągnąć to 98 centów.

Szczegóły finansowe inwestycji Amazona w serwis nie zostały ujawnione. Przedstawiciele AmieStreet poinformowali jedynie, że Amazon przewodził pierwszej grupie inwestorów, w której znalazło się jeszcze kilka innych prywatnych firm.

Pozyskane fundusze AmieStreet chce przeznaczyć na rozszerzenie funkcji społecznościowych serwisu oraz zwiększenie przestrzeni biurowej i zaplecza w Nowym Jorku. Początkowo firma funkcjonowała jedynie dzięki wsparciu rodziny i znajomych, a biuro znajdowało się w domu, wspólnie wynajętym przez założycieli serwisu.

AmieStreet zarabia głównie dzięki dzieleniu się zyskami ze sprzedaży muzyki. 70 procent ceny każdej piosenki lub płyty trafia do kieszeni artysty. Serwis nie podaje jednak oficjalnych informacji dotyczących liczby sprzedawanej w nim muzyki.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Zobacz także
Komentarze (0)