PolskaAllegro.pl ma już 6 lat

Allegro.pl ma już 6 lat

Lider na polskim rynku e-commerce obchodzi właśnie swoje szóste urodziny. W roku 2004 serwis osiągnął obrót przekraczający 831 mln zł. Ten rok według prognoz zakończy obrotem na poziomie 1,5 mld zł.

To jednak nie jedyne różnice między Allegro dziś, a w początkach swego istnienia. Większość użytkowników, którzy korzystali w tym czasie z serwisu, traktowali to przedsięwzięcie jako hobby. Teraz, dla coraz większej grupy Allegrowiczów traktujących sprzedaż bardzo poważnie, handlowanie w serwisie staje się pracą „na etat”, dzięki której udaje sie nierzadko utrzymać siebie i rodzinę.

Historia Allegro.pl rozpoczęła się w pewien grudniowy piątek 1999 roku. Trzech zapaleńców z Poznania, z charyzmatycznym Holendrem na czele, uruchomiła mały portal aukcyjny. Nazwali go Allegro, bo chcieli kojarzyć się z szybkością działania. Wówczas większość osób traktowała serwis jako hobby, a użytkownicy podchodzili do niego z dystansem. Konkurencja była też olbrzymia. Użytkownicy Allegro, zaczęli jednak lawinowo rejestrować się i tak jest do dziś.

Co się zmieniło przez te pięć lat? - Bardzo wiele - tłumaczy Artur Brzęczkowski, szef działu marketingu. - Na początku Allegro było małą, zajmującą piwnicę bez okien, poznańską firmą. Po roku działania przenieśliśmy się do dwupokojowego mieszkania. Dziś to profesjonalne przedsiębiorstwo z branży IT zatrudniające ponad 100 pracowników - dodaje.

Mimo że serwis nie był w tym czasie intensywnie reklamowany, informacja o powstaniu pierwszego polskiego serwisu aukcyjnego trafiała do przyszłych użytkowników najczęściej pocztą pantoflową. Pierwszym sprzedanym przedmiotem była kamera internetowa za 320 zł. W ciągu 6 lat serwis zmienił się diametralnie. Począwszy do wyglądu strony głównej po szereg narzędzi wspomagających sprzedaż, marketing, bezpieczeństwo czy formy płatności.

Niewiarygodne są jednak wyniki, jakie osiąga Allegro.pl. W pierwszych tygodniach po starcie przedmiotów było zaledwie kilkaset, wkrótce potem już kilka tysięcy. I liczba ta ciągle szła w górę. Dziś można wybierać spośród 1,2 mln dostępnych ofert sprzedaży, liczba użytkowników zbliża się do 4 mln, a codziennie rejestruje się ponad 5 tys. nowych osób. 2005 r. to jednak rok rekordów. 4 grudnia (niedziela) za pośrednictwem serwisu sprzedało się 123 tys. przedmiotów wartych 7 mln zł. Tydzień później, również w niedzielę, padł 6-letni rekord dziennych rejestracji. Nowe konta założyło 6 tys. osób.

W swych początkach serwis udostępniał tylko jeden sposób sprzedaży - aukcję. Teraz licytacje to jeden z kilku formatów, a większość obrotów generuje sprzedaż "po stałej cenie" (Kup Teraz).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)