PolskaAlkohol bez jakości

Alkohol bez jakości


Prawie połowa napojów alkoholowych sprzedawanych w placówkach gastronomicznych nie spełnia wymagań jakościowych - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej.

Jak podaje Inspekcja Handlowa 42% zbadanych napojów alkoholowych miało niewłaściwą jakość. Najgorzej wypadły drinki - co drugi oferowany konsumentowi był niezgodny z deklaracją.

Także 38% zbadanych wyrobów spirytusowych posiadało niewłaściwą jakość. Najczęściej obniżano moc napoju.

W 41% napojów alkoholowych stwierdzono zaniżenie objętości od 3 do 40% na jednej porcji. Straty jakie ponosili konsumenci wynosiły od 50 groszy do 35 zł przy jednym zakupie.

Kontrola ujawniła również coraz liczniejsze przypadki wprowadzania do obrotu w placówkach gastronomicznych wyrobów spirytusowych niewiadomego pochodzenia (bez znaków akcyzy lub z fałszywymi).

Kontrolę przeprowadzono w pierwszym kwartale tego roku w 453 restauracjach, kawiarniach i pubach na terenie całego kraju. Przebadano 2063 próbki wyrobów spirytusowych gatunkowych i czystych oraz drinków alkoholowych.

W związku z wynikami kontroli skierowano: 180 wniosków do sądów rejonowych, 88 informacji do organów nadzoru sanitarnego o rozpoczęciu działalności gastronomiczno-handlowej bez zgody nadzoru, 21 informacji do organów ścigania w związku z naruszeniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i 5 informacji do urzędów skarbowych.

Ponadto 280 osób ukarano grzywnami w łącznej kwocie blisko 32 tys. zł. (reb)

inspekcjahandlowakontrola
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)