Akcje na lato
Dzięki giełdzie pozyskamy kapitał na rozwój i wzrośnie nasza wiarygodność. To bardzo ważne, zwłaszcza na rynku usług turystycznych – mówi Tomasz Moroz, wiceprezes Travelplanet.pl
20.05.2005 | aktual.: 20.05.2005 10:18
Po udanym starcie wrocławskiego AmRestu, właściciela restauracji Pizza Hut i KFC, biuro podróży będzie kolejną firmą, która w tym roku poszuka swojej szansy na warszawskim parkiecie. Komisja Papierów Wartościowych i Giełd dopuściła właśnie akcje spółki do publicznego obrotu. Travelplanet.pl stanie się tym samym pierwszym na giełdzie przedsiębiorstwem zajmującym się sprzedażą przez Internet.
Wiadomo, że oferta publiczna ruszy w czerwcu. Spółka nie chce na razie ujawnić, ile pieniędzy zamierza pozyskać z giełdy. Chce natomiast zbudować sieć punktów obsługi w największych miastach w Polsce, a także zaoferować swoje usługi w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Spółka Travelplanet.pl działa we Wrocławiu od pięciu lat. Teraz za pośrednictwem internetu i przez telefon sprzedaje imprezy turystyczne największych polskich operatorów turystycznych, bilety lotnicze, a także rezerwacje w hotelach. – Największy boom panuje na rynku biletów lotniczych.
Chodzi przede wszystkim o tanich przewoźników – mówi Tomasz Moroz. Obecnie ok. 65 procent akcji w spółce Travelplanet.pl ma wrocławski fundusz MCI Management. Reszta jest w rękach dwóch instytucji finansowych. Jeżeli giełdowy debiut się powiedzie, w rękach nowych inwestorów znajdzie się niespełna jedna piąta akcji, więc pakiet kontrolny zachowa MCI. •
Łukasz Pałka