8,5 mln dolarów przeznaczył Hortex Holding SA - największy krajowy producent soków i mrożonek - na zakończoną 10 lipca br., kompleksową informatyzację przedsiębiorstwa - poinformowali we wtorek przedstawiciele firmy. Do sprzedaży mrożonek w Internecie jednak jest jeszcze daleko.
Zasadniczym elementem informatyzacji przedsiębiorstwa było wprowadzenie wybranych modułów systemu Oracle E-Business Suite, w tym Oracle Financials oraz Oracle Process Manufacturing (OPM) - modułu tego używają na całym świecie takie firmy jak Coca-Cola, Fruit of the Loom, Kellog`s, czy Whirlpool. Hortex jest pierwszą polską firmą, w której zastosowano OPM.
W ramach informatyzacji, która jest częścią całościowej restrukturyzacji przedsiębiorstwa, utworzono również sieci lokalne (LAN), sieć rozległą (WAN) oraz kodowane łącze internetowe (VPN). Stworzono także ponad 200 nowoczesnych stanowisk komputerowych.
Jak na razie nie można jeszcze mówić o wymiernych efektach finansowych wdrożenia nowego systemu - powiedział wiceprezes zarządu Hortex Holding SA - Piotr Majchrzak. Jednak jak zaznaczył już w tej chwili firmie udało się zmniejszyć koszty przedsiębiorstwa poprzez redukcję zatrudnienia w dziale IT o 75%, a także w takich działach jak finanse, czy zaopatrzenie. Nie bez znaczenia jest także zintegrowanie przepływu informacji w przedsiębiorstwie, kompleksowość systemu oraz centralizacja baz danych.
Pomimo nowych rozwiązań systemowych Hortex nie oferuje swoich usług w Internecie. Jak wyjaśnił wiceprezes Majchrzak przedsiębiorstwo ma w planach udostępnienie swojej oferty w ramach rozwiązań B2B (Business to Business), jednak ze względu na brak zainteresowania ze strony kontrahentów żadne konkretne projekty na razie nie istnieją. Już teraz można za to powiedzieć - zaznaczył Majchrzak - że firma nie przewiduje detalicznej sprzedaży mrożonek (i innych artykułów) w sieci. (ajg)