Regulamin Konkursu
Rozdział I
PRZEPISY OGÓLNE
03.07.2006 | aktual.: 03.07.2006 23:31
1. Organizatorami Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego dla amatorów pod nazwą „Oblężenie Malborka” (zwanego dalej Konkursem) są: Urząd Miasta Malborka, Muzeum Zamkowe w Malborku, Miejski Dom Kultury w Malborku.
2. Wspierającym organizację konkursu jest Stowarzyszenie Pomorska Grupa Fotograficzna.
3. Fundatorami nagród i wyróżnień w konkursie są m in.: - Arcus Sp. z o.o. – Warszawa,
- Reproskan Sp. z o.o – Elbląg,
- Storm Ltd Sklepy dla plastyków – Gdańsk,
- Muzeum Zamkowe w Malborku,
- Urząd Miasta Malborka.
4. Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz.U. Nr4 z roku 2004 poz. 27 z późniejszymi zmianami).
5. Konkurs adresowany jest jedynie do fotografów amatorów zarówno obywateli RP jak i osób z zagranicy goszczących na imprezie „Oblężenie Malborka” 2006.
6. Udział w konkursie jest bezpłatny.
7. Celem Konkursu jest prezentacja prac fotografów amatorów. Zdjęcia muszą być wykonane w dniach 18 – 23.07.2006r. Tematyka zdjęć powinna być związana z imprezą i zawierać w sobie elementy, pozwalające na powiązanie ich z odbywającą się w dniach 18-23.07.2006r imprezą plenerową „Oblężenie Malborka”.
8. Z możliwości uczestnictwa w konkursie wyłączeni są członkowie Jury oraz ich najbliższe rodziny.
9. Nadesłanie prac na Konkurs jest jednoznaczne z akceptacją jego warunków, wyrażonych w regulaminie.
10. Przekazanie przesłanych prac konkursowych jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorowi zgody na nieodpłatne ich wykorzystanie, bez żadnych ograniczeń terytorialnych na wszystkich polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2000 r., Nr 80, poz. 904 z późn. zmianami).
11. Uczestnik Konkursu ponosi pełną odpowiedzialność za wady prawne nadesłanych prac.
12. Ze względów porządkowych i bezpieczeństwa udział w konkursie nie upoważnia do wejścia w miejsca nie przeznaczone dla widzów i zwiedzających, zarówno na terenie Muzeum Zamkowego jak i w miejscach odbywającej się imprezy plenerowej. Rozdział II
PRZEPISY DOTYCZĄCE PRAC
13. Każdy uczestnik może nadesłać od 1 do 4 wykonanych przez siebie fotografii w formie odbitek czarno białych lub kolorowych, na papierze fotograficznym o formacie 18x24 lub 20x30 cm oraz ten sam zestaw fotografii konkursowych na płycie CD zapisany w formacie JPEG lub TIFF, o maksymalnym rozmiarze dłuższego boku minimum 1200 pixeli maximum 1600 pixeli i wielkości pliku nie przekraczającym 1,2 Mb.
14. Fotografie na Konkurs należy nadsyłać pocztą lub jako przesyłkę kurierską (na koszt uczestnika) w terminie do dnia 31.08.2006r. Liczy się data stempla pocztowego lub data nadania przesyłki kurierskiej.
15. Organizator nie odpowiada za opóźnienia po stronie dostawców korespondencji w nadsyłaniu na Konkurs fotografii i zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału prac uszkodzonych.
16. Na odwrocie każdej nadesłanej pracy powinno zostać umieszczone w sposób trwały godło składające się z ciągu liter i cyfr wpisane przez autora prac konkursowych oraz opis lub tytuł zdjęcia, data i miejsce jego wykonania. Prace z umieszczonymi innymi informacjami pozwalającymi na identyfikację autora przed rozstrzygnięciem konkursu zostaną zdyskwalifikowane. Na pracach nie należy umieszczać żadnych innych danych np. nazwiska lub adresu autora.
17. Prace należy nadsyłać w następujący sposób:
- Do koperty zaadresowanej na: Miejski Dom Kultury, Pl. Słowiański 18 , 82-200 Malbork, z dopiskiem: KONKURS „Oblężenia Malborka” należy włożyć oznaczone godłem prace (wg p. 11 regulaminu) wraz z drugą, trwale zaklejoną kopertę, oznaczoną na zewnątrz takim samym godłem jak na odwrocie prac konkursowych.
- Trwale zaklejona wewnętrzna koperta powinna zawierać w środku następujące dane identyfikacyjne autora prac konkursowych: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania, telefon, e-mail (o ile posiada), listę prac nadesłanych na nadesłanych na konkurs wraz z opisem takim samym jak umieszczone na odwrocie każdej z nich. Dodatkowo powinna zawierać oświadczenie, że prace zostały wykonane podczas trwania imprezy w dniach 21-23.07.2006r, a autor nie posiada statusu artysty fotografika i nie zajmuje się zawodowo fotografią. Osoby niepełnoletnie mają obowiązek dołączenia dodatkowo pisemnej zgody rodziców lub opiekunów na udział w Konkursie.
18. Publikacja prac nadesłanych na konkurs przed jego rozstrzygnięciem, pozwalająca na identyfikację ich autora jest równoznaczna z wyłączeniem tych prac z udziału w konkursie.
19. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac nie spełniających wymienionych wyżej wymogów.
20. Organizator nie odsyła prac biorących udział w Konkursie, prac zdyskwalifikowanych jak również z niego wyłączonych.
21. Wzięcie udziału w Konkursie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na: wykorzystanie danych osobowych uczestnika zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych o ile dane takie będą ujawniane w toku Konkursu i w związku z jego przebiegiem. Zgodnie z art. 24 ust. 1 z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883) Organizator Konkursu informuje uczestników Konkursu, że ich dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane na podstawie wyrażonej dobrowolnie przez uczestnika Konkursu zgody, w siedzibie Organizatora, wyłącznie w związku z wykonaniem postanowień niniejszego Regulaminu oraz informacji o kolejnych akcjach i konkursach organizowanych przez Organizatora konkursu. Każdy z uczestników ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania. Rozdział III
TERMINARZ
22. Termin nadsyłania prac mija dnia 31 sierpnia 2006 roku (decyduje data stempla pocztowego lub data uwidoczniona na dowodzie nadania przesyłki poczta kurierską).
23. Fotografie nadesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę w Konkursie.
24. Ocena prac przez Jury nastąpi do dnia 14 września 2006 roku.
25. Prace będą oceniane w dwóch kategoriach. Kategoria I dzieci i młodzież do lat 15 (którzy w do dnia 23.07.2006r nie ukończyli 15 lat; Kategoria II młodzież powyżej 15 roku życia oraz dorośli.
26. Jury zastrzega sobie prawo innego podziału nagród niż wymienione w regulaminie w zależności od ilości prac zakwalifikowanych do udziału w konkursie.
27. Wyniki konkursu zostaną podane na stronach internetowych:
- Urzędu Miasta Malborka,
- Młodzieżowego Domu Kultury w Malborku,
- Pomorskiej Grupy Fotograficznej,
- oraz na łamach Dziennika Bałtyckiego
28. Zwycięzcy Konkursu zostaną powiadomieni przez organizatora listownie.
29. Uroczyste rozdanie nagród, wraz z wystawą najlepszych i wyróżnionych prac (wernisaż Konkursu) odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Malborku, przy pl. Słowiańskim 18 i nastąpi w dniu 20 września 2006 roku.
Rozdział IV
NAGRODY
30. Organizator przewiduje nagrody w dwóch kategoriach wiekowych dzieci do lat 15 oraz młodzieży powyżej 15 roku życia i osób dorosłych. W każdej z kategorii wiekowych przewidziano nagrody główne w postaci aparatu cyfrowego oraz za II i III miejsce, a także po trzy wyróżnienia.
Rozdział V
WYKORZYSTANIE PRAC NADESŁANYCH NA KONKURS
31. Organizator uzyskuje prawo do umieszczania nadesłanych na Konkurs prac (oznaczonych imieniem i nazwiskiem autora) na stronach internetowych:
- Urzędu Miasta Malborka
- Muzeum Zamkowego w Malborku
- Pomorskiej Grupy Fotograficznej
- oraz w prasie, a także do wielokrotnej ekspozycji prac nadesłanych na Konkurs w Galerii i na wystawach.
32. Organizator uzyskuje prawo do wielokrotnego umieszczania prac nadesłanych na Konkurs (oznaczonych imieniem i nazwiskiem autora) na wydawanych w dowolnej formie przez siebie lub wykonywanych na jego zlecenie materiałach promocyjnych.
33. Po zakończeniu wystawy wszystkie nadesłane prace przekazane zostaną do zbiorów Muzeum Zamkowego w Malborku oraz Urzędu Miasta w Malborku.
34. Uprawnienia, o których mowa w pkt. 31. i 32., przysługują Organizatorowi nieodpłatnie, na podstawie pkt. 8 powyższego regulaminu.
Zobacz także: