O czym pamiętać, zakładając e-commerce?
Platformy e-commerce to jedno z najbardziej znanych na rynku rozwiązań technologicznych, które polega na obsłudze specjalnego oprogramowania do zarządzania sprzedażą w sieci. Dzięki nim prowadzenie przedsiębiorstwa niezależnie od branży roztacza szerokie możliwości, również w zakresie handlu. Płatności online za wybrane towary czy usługi zakupione w sieci musi przebiegać w pełni bezpiecznie dla każdej ze stron transakcji. Na czym dokładnie polega działanie takich narzędzi?
E-commerce – rozwiązanie na miarę współczesnych trendów
W ciągu ostatnich kilku lat branża e-commerce święci prawdziwe triumfy. Sprzedaż przez Internet zyskała na popularności nawet w przypadku takich produktów, o których nie przypuszczano, że będzie się je kupować zdalnie.
W związku z dynamicznym rozwojem tej formy handlu także płatności online są coraz bardziej rozwijane i doskonalone.
E-commerce – płatności dostosowane do klientów
Chcąc rozwinąć skrzydła w branży e-commerce, należy pamiętać o doborze wygodnej z poziomu klienta (i oczywiście przedsiębiorcy) platformy płatności online. Gotowy mechanizm transakcji za pośrednictwem szybkiego przelewu, karty kredytowej czy BLIK-a to już właściwie standard. Przedsiębiorcy mają do wyboru szereg platform pośredniczących w elektronicznym przekazywaniu środków, z których każda oferuje konkretne parametry transakcji. Płatności w e-commerce to jeden z najważniejszych aspektów takiej działalności.
Płatności online – rodzaje dostępne w e-commerce
Wybór konkretnej platformy płatności online zależy głównie od indywidualnych preferencji przedsiębiorcy, ale również zmieniających się potrzeb grupy jego klientów. Pierwszym krokiem w kierunku ułatwienia realizacji swoich transakcji jest odpowiedź na pytanie o odbiorców sprzedawanych produktów i dopasowanie do nich dostępnych rozwiązań.
Obecnie systemy płatności online oferują m.in.:
- szybkie przelewy – sposób płatności najczęściej wybierany w e-commerce z uwagi na fakt, że transakcja przebiega bardzo sprawnie i zwykle bez większych komplikacji. Polega na zalogowaniu się klienta do swojego banku i autoryzacji trwającej płatności. Co ważne, przedsiębiorca niemal natychmiast otrzymuje środki na swoje konto i może bezpiecznie rozpocząć realizację zamówienia, z czego zadowolony jest także sam kupujący;
- płatność kartą – taka forma jest dostępna, choć stosowana raczej rzadko ze względu na to, że klienci wciąż obawiają się udostępniania newralgicznych danych. Taka płatność stanowi jednak skuteczną ochronę przed zwrotnymi obciążeniami na koszt właściciela sklepu;
- portfel elektroniczny – w tym przypadku kupujący zakłada konto na specjalnej platformie, dzięki czemu zyskuje prywatny profil z elektroniczną przestrzenią, w której może przechowywać środki w dowolnej wysokości. Następnie w szybki sposób wykorzystuje je podczas zakupów w dowolnym sklepie. Ten system przypomina mechanizm korzystania z tradycyjnego portfela, jednak operuje się tutaj pieniądzem elektronicznym. Możliwe są tu zarówno wpłaty, jak i wypłaty środków, transfer między różnymi portfelami czy dodawanie do nich kart płatniczych.
Jak wybrać pośrednika płatności e-commerce?
Decydując się na wprowadzenie płatności online, należy sprawdzić, które z dostępnych platform posiadają integrację z wybranym systemem płatności. Pod uwagę należy wziąć szczególnie:
- obsługę dużej liczby kart płatniczych;
- liczbę obsługiwanych banków;
- możliwość dokonywania transakcji w różnych walutach.
Przed podpisaniem umowy z konkretnym pośrednikiem warto także sprawdzić:
- wysokość prowizji pobieranej od każdej transakcji;
- przewidywany czas odpowiedzi pośrednika na płatność online;
- szczegółowość informacji o transakcji przesyłanych przez firmę do kupującego;
- dostępność pomocy technicznej ze strony platformy;
- przystępność procesu wdrożenia systemu;
- poziom integracji ze sklepem;
- przejrzystość systemu raportowego transakcji, czyli listy płatności dokonywanych w danym sklepie.
W przypadku współpracy z platformami obsługującymi szybkie płatności online najbardziej liczy się bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i przedsiębiorców. Należy mieć pewność, że przesyłane środki są stale monitorowane i nic nie zagraża ich transferowi. Zintegrowane płatności online to usługa, na którą warto się zdecydować, wychodząc naprzeciw potrzebom wynikającym ze stylu życia konsumentów. Ich zadowolenie bezpośrednio przełoży się na zyski firmy.
WP Wiadomości na: