Ukraina: Sankcje na kanały informacyjne. Ludzie odchodzą, stacje są sprzedawane

Rada Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy wprowadziła na wniosek Rady Najwyższej sankcje na kanały informacyjne 112 Ukraina i NewsOne. We wniosku była mowa o "zakończeniu działalności antyukraińskiej".
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną (Fotolia, Fot: pedrosala)
WP

Za wprowadzeniem sankcji zagłosowało aż 229 deputowanych. Stacje mają odebrane licencje na nadawanie i prowadzenie działalności. Nie mogą także wycofać kapitałow z Ukrainy, czy też przerwać wypełniania zobowiązań finansowych i ekonomicznych. Mają zablokowane aktywa (ograniczenie prawa osoby do rozporządzania własnością należącą do niego).

Wniosek o sankcje napisał przewodniczący Rady Najwyższej Andrij Parubij. Jako inicjator zebrał też pod petycją do jego utowrzenia aż 26 tysięcy podpisów, podczas gdy wymagane było 10 tys.

Wspomniane kary to jednak nie jedyne problemy obu stacji. Telewizja NewsOne już jest przekazywana w ręce jednego z polityków Bloku Opozycyjnego, którego nazwiska na razie nie ujawniono. Z kolei ze 112 Ukraina codziennie odchodzą pracownicy. Jedna z prezenterek porannych wiadomości zdecydowała się na odejście po czterech latach pracy. W uzasadnieniu pisała, że praca dla tej telewizji jest sprzeczna z jej przekonaniami ideologicznymi.

WP

Telewizja NewsOne nadaje od 27 czerwca 2010 roku, z kolei 112 Ukraina od 28 listopada 2013 roku.

Niedawno pisaliśmy też o wyłączeniu telewizji publicznej UA: Perszyj.

Polub WP Wiadomości
WP
WP