Trwa ładowanie...

To już pewne. Między Gdynią oraz Słupskiem powstanie drugi tor. Budowa ruszy najwcześniej za cztery lata

• Kolejarze: Od Wejherowa do Lęborka będzie drugi tor
• Kasierski: Budowa drugiego toru pomiędzy Słupskiem oraz Gdynią jest nieodzowna
• Drugi tor istniał do 1945 roku
• Do tego czasu nie doszło do odbudowy drugiego toru

To już pewne. Między Gdynią oraz Słupskiem powstanie drugi tor. Budowa ruszy najwcześniej za cztery lataŹródło: WP.PL, fot: Zenon Kubiak
d2b8p34
d2b8p34

- Studium Wykonalności jest na końcowym etapie przygotowania. Do tej pory dokonano już preselekcji wariantów i w każdym z przygotowanych wariantów analizuje się budowę dwóch torów od Wejherowa do Lęborka, natomiast dla odcinka pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem analizowane są warianty od układu jednotorowego do układu dwutorowego, w tym także wariant z budową dynamicznej mijanki na przedmiotowym odcinku - mówi Wirtualnej Polsce Łukasz Kwasiborski z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Budowa drugiej nitki torowiska będzie realizowana najwcześniej za cztery lata, ale zdążyła już wzniecić wiele kontrowersji pośród mieszkańców. W czerwcu zorganizowano nawet w tej sprawie protest. Przed inwestycją postawiono dwa podstawowe cele - podwyższenie maksymalnej prędkości oraz skrócenie czasu przejazdu. Obecnie podróżni korzystający z pociągów, pokonują dystans dzielący oba miasta w czasie od 1,3 do 2 godzin z maksymalną prędkością 120 km/h. Po zakończeniu remontu ma ona wzrosnąć do 160 km/h. Pozwoli to skrócić czas przejazdu o ponad 20 minut. Dla porównania czas przejazdu samochodem w zależności od natężenia ruchu wynosi ok 1,5 godziny.

- Budowa drugiego toru pomiędzy Słupskiem oraz Gdynią jest nieodzowna. Dużo więcej pociągów mogłoby przejeżdżać przez nasze miasto. A tak muszą niepotrzebnie czekać, tracąc czas na mijankach. Remont istniejącej infrastruktury oraz budowa nowej usprawni ruch kolejowy. Zakupiony został nowy tabor, który może jeździć nawet 160 km/h, ale nie pozwala na to stan torów. Jeżeli mamy przestać być pustynią komunikacyjną to musi ulec to zmianie - mówi Wirtualnej Polsce Edward Kasierski ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP.

Linia kolejowa prowadząca ze Słupska do Gdyni jest częścią XIX-wiecznego szlaku Gdańsk - Stargard Szczeciński - Berlin. Drugi tor na tej trasie funkcjonował przed wojną. W czasie działań wojennych został zniszczony. Nigdy nie doszło do jego odbudowy.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d2b8p34
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2b8p34
Więcej tematów