Trwa ładowanie...

Premiera spektaklu baletowego „Dwie Historie - jeden Taniec” w Operze Krakowskiej!

Nieczęsto się zdarza, aby na scenie inspiracją dla choreografa była muzyka jazzowa. Jeszcze rzadziej, by balet tańczył do dźwięków gitary basowej. A tak właśnie jest w przedstawieniu „Dwie Historie - jeden Taniec”. Jeśli dodać, że tancerzom towarzyszą na instrumentach twórcy tej muzyki w osobach Piotra Orzechowskiego (głośnego Pianohooligana) w pierwszej części i Krzysztofa Ścierańskiego (najlepsza gitara basowa w Polsce) w drugiej, to spodziewać się możemy zdarzenia intrygującego i wyjątkowego.

Premiera spektaklu baletowego „Dwie Historie - jeden Taniec” w Operze Krakowskiej!Fot: materiał organizatora
d3yqdzb
d3yqdzb

Opera Krakowska zaprasza na premierę spektaklu „Dwie Historie - jeden Taniec” (29.10.2016) - baletu w dwóch aktach do muzyki skomponowanej i wykonywanej na żywo przez Piotra Orzechowskiego, jednego z najbardziej utytułowanych muzyków jazzowych młodego pokolenia i Krzysztofa Ścierańskiego, kompozytora i gitarzysty basowego, członka legendarnej formacji Laboratorium. Autorem choreografii jest Jacek Tyski, tancerz i choreograf, solista Polskiego Baletu Narodowego, który dla krakowskiej sceny przygotował już etiudę choreograficzną „Uwertura żołnierza” do muzyki Piotra Czajkowskiego, będącą częścią spektaklu baletowego pt. „Emocje”. Scenografię i kostiumy zaprojektowała Anna Sekuła.

Przedstawienie „Dwie Historie - jeden Taniec” opowiada językiem tańca o problemach życia codziennego. Bohaterowie zderzają się z szeregiem podjętych przez siebie dobrych i mniej dobrych decyzji. Miłość, zdrada, zazdrość i odrzucenie są dla nich nie lada wyzwaniem, lecz mimo wszystko próbują postępować tak, aby życie toczyło się dalej, szukając kolorowych chwil i szczęścia między sobą. Spektakl, w którym zatańczy Balet Opery Krakowskiej, ukazuje dwie podobne do siebie historie zilustrowane poprzez taniec, przedstawione w dwóch różnych stylach muzycznych i taneczno-estetycznych.

„Przekaz w balecie nie musi być tylko narracyjny, aby zrozumieć historię, którą mamy do przekazania” - powiedział Jacek Tyski. - „Bardzo ważna jest też część fizykalna, ta energia, która płynie poprzez nasz taniec i wydobywa się z muzyki. Nasze ciała są jak instrumenty. Ważny jest każdy ruch, każdy gest...” - dodał choreograf.

REALIZATORZY:

Choreografia: Jacek Tyski
Muzyka: Piotr Orzechowski, Krzysztof Ścierański
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Reżyseria światła: Dariusz Pawelec
Dyrygent: Grzegorz Brajner

d3yqdzb

TANIEC: Giulia Bellotti, Paulina Cisłowska, Agnieszka Chlebowska, Martyna Dobosz, Małgorzata Dorosiewicz-Witczak, Julia Galambos, Dzina Kazyrskaya, Bożena Kowalska, Anastasiya Krasouskaya, Mizuki Kurosawa, Mariana Morfin-Sanchez, Agnieszka Raczyńska, Katarzyna Sanocka, Maki Sekuzu, Clara Ushizaka, Leonardo Cusinato, Robert Kędziński, Maciej Pluskowski, Dzmitry Prokharau, Tomasz Staniak, Takafumi Tamagawa, Vadzim Trukhan, Yauheni Yatskevich

FORTEPIAN: Piotr Orzechowski

GITARA BASOWA, GITARA ELEKTRYCZNA: Krzysztof Ścierański

Premiera: 29 października 2016, godz. 18.30 Kolejny spektakl: 30 października 2016, godz. 18.30

„Dwie Historie - jeden Taniec” są kolejną premierą, przygotowaną przez Balet Opery Krakowskiej. W ostatnich sezonach były to „Spojrzenia” w chor. Niny Diatchenko (2009), „Rachmaninow. Szczedrin... (Tragedia don José)” w chor. Ondreja Šotha (2012), „Kopciuszek” (2010) i „Orfeusz i Eurydyka” (2013) w chor. Giorgia Madii, „Dziadek do orzechów” (2013) w chor. Emila Wesołowskiego oraz „Emocje”, składające się z czterech części w chor. Katarzyny Aleksander-Kmieć, Violetty Suski i Jacka Tyskiego (2015).

Więcej informacji na stronie: http://opera.krakow.pl/

d3yqdzb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3yqdzb
Więcej tematów