WP
Defence24

Ojciec Rydzyk bez koncesji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji odrzuciła wniosek fundacji ojca Rydzyka o koncesję na miejsce telewizji Trwam na multipleksach cyfrowej telewizji naziemnej, która uprawnia do nadawania w technologii cyfrowej - czytamy w "Rzeczpospolitej". Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, klub Solidarna Polska przygotował już interpelację w tej sprawie. - To arogancja wobec rzeszy odbiorców Telewizji Trwam i odwet polityczny – mówi nam Beata Kempa.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
O. Tadeusz Rydzyk
O. Tadeusz Rydzyk (PAP, Fot: Tytus Żmijewski)
WP

Od 1 sierpnia 2013 r. telewizja cyfrowa zastąpi w pełni tradycyjną analogową. Brak tej koncesji spowoduje, że telewizja Trwam nie będzie dostępna m.in. w kablówkach.

"To odwet polityczny"

Zdaniem Beaty Kempy, decyzja KRRiT to arogancja wobec rzeszy odbiorców Telewizji Trwam. – Chodzi o szacunek dla wszystkich nadawców, a także telewidzów. Nie zgadzamy się na taką nierówność. To godzi w mojej ocenie w konstytucję i jest zwykłym odwetem politycznym - mówi Wirtualnej Polsce posłanka klubu Solidarna Polska.

WP

- Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej przyznania koncesji brane pod uwagę było kryterium zapewnienia widzom różnorodnej oferty programowej – tłumaczy Katarzyna Twardowska, rzeczniczka Rady.

W opinii Kempy KRRiT może się zasłaniać różnymi kryteriami, ale są one tylko „na pokaz”. - Nie można eliminować jednego z nadawców tylko dlatego, że nie jest poprawny politycznie. Jeśli inni nadawcy mogą dostać koncesję, to dlaczego fundacja o. Rydzyka nie może? Tym bardziej, że jest to nadawca społeczny, który ma dużą grupę odbiorców. Szanujmy się wzajemnie – apeluje.

Odwołanie od decyzji

– Decyzja KRRiT, jeśli zostanie utrzymana, naszej stacji nie zniszczy. Telewizja Trwam nadaje przez satelitę i gros naszych odbiorów w ten sposób ogląda nasz program – mówi „Rzeczpospolitej" inny rozmówca związany z mediami o. Rydzyka. Właściciel Telewizji Trwam odwołał się od decyzji KRRiT.

WP

Koncesję na MUX-1 – poza TVP 1, TVP 2 i TVP Info – otrzymały mało znani nadawcy: Eska TV na nadawanie programu muzycznego (Eska TV), grupa ATM na program rozrywkowy (ATM Rozrywka TV), Spółka Stavka na program informacyjno-publicystyczno-poradnikowy (TTV) i spółka Lemon Records na nadawanie programu Polo TV popularyzującego polską muzykę. – Podmioty, które otrzymały koncesję, spełniły w ocenie KRRiT wymagane kryteria – zapewnia Twardowska.

Czytaj także: Polska jest numerem jeden. W czym?

Polub WP Wiadomości
WP
WP