Trwa ładowanie...

Dramat na Bałtyku. Zderzenie statków. Trwa akcja ratunkowa

Na Bałtyku zderzyły się dwa statki towarowe. Zdarzenie miało miejsce na wodach między duńską wyspą Bornholm a położonym na południu Szwecji miastem Ystad.

Miejsce wypadku. Po prawej widać odwrócony dnem statek "Karin Hoej"Miejsce wypadku. Po prawej widać odwrócony dnem statek "Karin Hoej"Źródło: PAP, fot:
d2l7lgj
d2l7lgj

Trwa akcja ratunkowa. Na miejscu pracuje co najmniej dziesięć łodzi ratowniczych z Danii i Szwecji. Zderzyły się statki towarowe, "Karin Hoej" i "Scot Carrier". Poszukiwani są dwaj członkowie załogi duńskiej jednostki.

Według doniesień do zderzenia miało dojść koło 3:30 w nocy z niedzieli na poniedziałek. Statek pływający pod duńską banderą obrócił się i unosi do góry dnem. Rzecznik Duńskiego Instytutu Meteorologicznego powiedział, że w momencie wypadku w okolicy była mgła.

Szwedzka prokuratura poinformowała o wszczęciu dochodzenia w sprawie "rażących zaniedbań w ruchu morskim".

Akcja ratunkowa na Bałtyku

Uczestniczące w wypadku statki to "Karin Hoej" 55-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą oraz brytyjski Scot Carrier", 90-metrowy transportowiec. Do wypadku doszło na szwedzkich wodach terytorialnych.

Trwa akcja ratunkowa. Na zdjęciu brytyjska jednostka "Scot Carrier" PAP
Trwa akcja ratunkowa. Na zdjęciu brytyjska jednostka "Scot Carrier"Źródło: PAP, fot:

Szwedzka Straż Przybrzeżna zapowiedziała, że w planach jest odholowanie kadłuba do portu nieopodal szwedzkiego Ystad. Nurkowie mieliby sprawdzić tam jego wnętrza. Przeprowadzenie takiej operacji na otwartym morzu uznano za zbyt niebezpieczne.

d2l7lgj

"Mogę potwierdzić, że doszło do wypadku, ale nie znam jego okoliczności" - powiedział Soren Hoj, dyrektor zarządzający firmy żeglugowej Rederiet Hoj, która jest właścicielem statku "Karin Hoej".

"Nie wiemy dokładnie, jak to się stało. Priorytetem jest teraz ratowanie życia" - przekazał Jonas Franzen, rzecznik Szwedzkiej Administracji Morskiej, która bada obecnie przyczyny wypadku.

Brytyjska jednostka "nie jest w niebezpieczeństwie" i "pomaga teraz w poszukiwaniach" - dodał Franzen. Przybyła na miejsce ekipa ratunkowa miała donieść, że "słyszała krzyki w wodzie".

MV Scot Carrier Flickr
MV Scot CarrierŹródło: Flickr

Zderzenie okrętów na Bałtyku

Akcję ratunkową utrudniają panujące na morzu warunki. "W wodzie jest ciemno i bardzo zimno. Ale nie wieje aż tak mocno. Woda ma około 4 st. C, temperatura powietrza wynosi 5 st. C" - przekazał Franzen.

Na razie jednak nie odnaleziono ani nie wydobyto żadnych osób, ani ciał. Poszukiwani to dwaj Duńczycy. "Duński statek miał na pokładzie co najmniej dwie osoby. Nie wiemy jednak, czy był tam ktoś jeszcze" - skomentował rzecznik szwedzkiej agencji.

d2l7lgj

Zobacz też: Pogoda na Boże Narodzenie i Sylwester. Najnowsza prognoza

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2l7lgj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2l7lgj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj