Trwa ładowanie...

Poważne uszkodzenia polskich F-16

"Rzeczpospolita" dotarła do wojskowego
dokumentu, z którego wynika, że spośród 11 myśliwców, które jako
pierwsze przyleciały do Polski z USA, w dziewięciu było wiele
poważnych usterek. Wykryli je specjaliści z bazy w podpoznańskich
Krzesinach, w której stacjonują samoloty.

Poważne uszkodzenia polskich F-16Źródło: AFP
d322pim
d322pim

Usterek było wiele - od małych, takich jak zepsute przewody, po bardzo poważne, np. uszkodzenie komputerów pokładowych, zaworów przeciwoblodzeniowych, podwozia, instalacji tlenowej. W najgorszym stanie był myśliwiec z numerem 4044 (F-16C). Przyleciał do Polski bez bloku anteny GPS, z niesprawną instalacją tlenowo-ratowniczą i systemem rozpoznawania wrogich obiektów.

Siły Powietrzne zapewniają, że problemy były tylko z pierwszymi czterema myśliwcami. Jednak z dokumentów wynika, ze technicy znaleźli usterki w pięciu kolejnych F-16 z pierwszej partii. Według nieoficjalnych informacji także inne myśliwce - a mamy ich 37 - wymagają napraw.

Każda partia samolotów ma usterki - potwierdza informator "Rz" związany z lotnictwem. Za każdym razem Amerykanie przysyłają samoloty z podobnymi awariami, ale my już się nauczyliśmy szybko je wykrywać i usuwać.

Rzecznik Sił Powietrznych major Wiesław Grzegorzewski zapewnia, że usterki nie są groźne, a mechanicy łatwo sobie z nimi poradzą. Ale naprawa samolotów kosztuje. Polski rząd przeznaczył 123 mln dolarów na części zapasowe do myśliwców. Pieniądze ta mają wystarczyć na usuwanie usterek do 2010 r. (PAP)

d322pim
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d322pim
Więcej tematów