PolskaRaport Otwarcia TVP. Telewizja dopłaciła ponad 2,2 mln zł do produkcji "Tomasz Lis na żywo"

Raport Otwarcia TVP. Telewizja dopłaciła ponad 2,2 mln zł do produkcji "Tomasz Lis na żywo"

Raport Otwarcia TVP. Telewizja dopłaciła ponad 2,2 mln zł do produkcji "Tomasz Lis na żywo"
Źródło zdjęć: © WP
06.05.2016 11:03, aktualizacja: 06.05.2016 11:25

• Z "Raportu Otwarcia TVP" wynika, że program "Tomasz Lis na żywo" przyniósł stratę
• Zyski z reklam nie wystarczały na pokrycie produkcji i promocji programu
• Firma Lisa, Deadline Productions, odpowiedzialna była za "wkład merytoryczny"

Z "Raportu Otwarcia TVP" przygotowanego na zlecenie prezesa Jacka Kurskiego wynika, że ośmioletnia emisja programu publicystycznego "Tomasz Lis na żywo" w TVP2 przyniosła publicznemu nadawcy stratę w wysokości ponad 2,2 mln zł. Wcześniej o dopłatach do programu informował Cezary Łazarewicz.

Audyt, do którego dotarł tygodnik "Warszawska Gazeta", ujawnił, że zyski z reklam sprzedawanych przy programie nie wystarczały na pokrycie kosztów produkcji i promocji programu. Przez 8 lat sprzedano reklamy na kwotę około 160 mln zł, ale do kasy TVP wpłynęło tylko około 52 mln zł.

Firma Tomasza Lisa, Deadline Productions, odpowiedzialna była za "wkład merytoryczny", a TVP za sprzęt, studio i pracowników.

Z raportu wynika, że w latach 2008-2016 koszt produkcji przez Deadline Productions wyniósł 17,3 mln zł, a koszt produkcji wewnątrz TVP - 18,7 mln zł. Telewizja Polska miała dopłacić do tego projektu ponad 2,2 mln zł.

TVP potwierdziła tygodnikowi "WG", że całościowy bilans kosztów i przychodów produkcji programu „Tomasz Lis na żywo” jest ujemny. - Projekt przyniósł stratę dla TVP - przekazało centrum informacji TVP.

Wcześniej informował o tym Cezary Łazarewicz, który podał, że w 2008 roku TVP płaciła firmie Deadline Productions (należącej do Tomasza Lisa) 93,2 tys. zł brutto za wyprodukowanie jednego odcinka.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (148)
Zobacz także