Kawa lekiem na ADHD? Wygląda na to, że owszem. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet w portugalskiej Coimbrze. Pisze o nich Jornal de Noticias. .
Spożywanie dużych ilości napojów z kofeiną może obniżać kobiecą płodność - wskazują badania amerykańskie. Kofeina jest uważana za najczęściej na świecie spożywaną substancję o aktywności farmakologicznej. Do głównych źródeł kofeiny w naszej diecie zalicza się kawę, herbatę, niektóre napoje gazowane... .
Czynniki genetyczne mogą tłumaczyć, dlaczego niektórzy ludzie piją duże ilości kawy - wynika z badań, które publikuje czasopismo "PLoS Genetics". Do takich wniosków doszli naukowcy z Cancer Institute w Bethesda i pięciu innych ośrodków naukowych w USA, którzy przeszukiwali genomy ponad 43 tys... .
Należy zakazać sprzedaży napojów energetycznych dzieciom i młodzieży poniżej 16 roku życia - twierdzi SLD i domaga się wprowadzenia nowego prawa ograniczającego dostępność do tego typu produktów - informuje "Newsweek". Ministerstwo zdrowia nie mówi "nie". .
Do końca tego roku na puszkach z napojami energetycznymi powinny pojawić się napisy ostrzegawcze - informuje "Gazeta Wyborcza". .
Komisja ds. kontroli napojów alkoholowych stanu Massachusetts wprowadziła, ze skutkiem natychmiastowym, zakaz sprzedaży drinków z dodatkiem kofeiny - informuje portal boston.com. .
Najnowszy gadżet wpisuje się w trend zastępowania dotychczasowych "starych nawyków" ich nowoczesnymi substytutami. 'Whif' to nazwa urządzenia, które ma zaspokoić potrzebę porannego espresso. W niewielkim inhalatorze umieszczone są drobinki ziaren kawy, wdychająca je osoba otrzymuje dawkę kofeiny... .
Rozpoczęty w środę dla chrześcijan okres Wielkiego Postu, będący przygotowaniem do świąt wielkanocnych, to okazja, by z czegoś zrezygnować, zyskując czas na refleksję, czy zapoczątkowując życiowe zmiany - zachęcają luteranie. .
Sprawdź, jak wygląda świat przez różowe okulary - taki opis tabletek "happy pink" znalazła 11-letnia Kamila na stronie dopalacze.com. Bez przeszkód zamówiła je i bez problemów odebrała z rąk kuriera. Jak pizzę. Na opakowaniu był napis, że to produkt dla osób pełnoletnich. .
Władze Olsztyna chcą poprawić estetykę miasta sprzeciwiając się szpetnym reklamom zawieszonym na fasadach budynków czy umieszczonym wzdłuż jezdni. Zaapelowały do właścicieli, by nie zaśmiecali nimi przestrzeni publicznej i nie robili swoistej antyreklamy miastu. .
Picie pięciu filiżanek kawy dziennie może cofnąć kłopoty z pamięcią towarzyszące chorobie Alzheimera. Tak wynika z badań podjętych przez naukowców z Uniwersytetu Florydy. .
11-letni Tyler powiesił się, bo był uzależniony od napojów energetyzujących. Jego ojciec Lee Johns jest zrozpaczony. Nie przypuszczał, że zwykłe "energy drinki" mogą doprowadzić do takiej tragedii - czytamy w dzienniku "The Daily Mail". .
To, że świńska grypa w końcu trafi do Polski, było oczywiste. Nie jest jednak groźniejsza od zwykłej grypy, więc nie ma powodów do paniki. Z drugiej strony zagrożenia nie można lekceważyć - powiedział PAP dr hab. Tomasz Wąsik, kierownik Zakładu Wirusologii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w... .
Dzienna dawka kofeiny może sprzyjać skłonnościom do halucynacji i urojeń, jeśli kofeinę konsumuje się w nadmiarze - wynika z badań uniwersytetu Durham w północno- wschodniej Anglii. .
Filiżanka mocnej kawy wywiera większy efekt, gdy wypije ją mężczyzna niż w przypadku kobiety - informuje pismo "Progress in Neuro-Psychopharmacology & Biological Psychiatry". .
To opony mózgu, a konkretnie zaopatrujące je w krew naczynia krwionośne, są odpowiedzialne za większość typowych, niegroźnych bólów głowy. .