więcej

Gretkowska: kobiety traktowały mnie jak Dodę.

Logo dostawcy  wp.pl | dodane 2008-06-18 (10:08)

fot. Partia Kobiet

opinie
drukuj

Czy w tym rządzie jest jakaś kobieta, której działalność ocenia pani pozytywnie?

- Myślę, że za rządów minister edukacji Katarzyny Hall jest lepiej niż za Legutki i Orzechowskiego. Jedną ze zmian przez nią forsowanych, którą popieram, jest obniżenie wieku szkolnego. To sprawdzona metoda wyrównywania szans na równy start. Dbanie o edukację jest jednym z najważniejszych zadań nowoczesnego państwa.


Premier zapowiedział, że w najbliższym czasie zostaną przedstawione propozycje w sprawie "precyzyjnego, prawnego zakazu bicia dzieci". A co pani sądzi o przygotowywanym przez rząd projekcie ustawy wprowadzającej zakaz bicia dzieci?

- Myślę, że Tusk przerwał dupniaka generacyjnego i bardzo dobrze się stało. Ale to nie była jego dobra wola, bo prace nad takimi zapisami wymogła na nas Europa. Warto przypomnieć, że już kiedyś była w Sejmie dyskusja na ten temat i wówczas PO i PiS głosowały przeciw.


Czyli co, idziemy na smyczy instytucji unijnych, które nam ciągle coś nakazują?

- Bardziej na smyczy cywilizacji. Ale tu nie chodzi o to, że jesteśmy ciągnięci. Lepiej użyć słowa „awansujemy”, bo to jest różnica. My staramy się dorosnąć do poziomu Europy. Nadrobić to, czego pozbawiono nas przez kilkadziesiąt lat komuny, a nad czym Zachodnia Europa mogła dyskutować i eksperymentować.


Odetchnęła pani po wyborach parlamentarnych, kiedy wygrała PO?

- Nie, i opisałam to w „Obywatelce”. O ile się cieszyłam, że nie będzie już PiS-u, bo to już kompletnie cofało nas mentalnie, o tyle wiedziałam co będzie, kiedy wygra PO. To były pozorne wybory, bo tak naprawdę nie było wyboru dla kobiet.


Ostatnio na waszej stronie internetowej pojawiła się informacja, że SdPl i PD złożyły wam propozycję dotyczącą udziału w tworzeniu alternatywnego ugrupowania na lewicy, ale nie zgodziłyście się na to. Dlaczego?

- W polityce nie ma bezinteresowności. Już w swoim manifeście pisałam, że nie wierzymy partiom politycznym. Przypomina im się o kobietach jak tracą poparcie, więc prawda jest taka, że musimy liczyć tylko na siebie. My mamy wiarygodność i nie zszarganą opinię, więc dlaczego mamy się przyłączać do ludzi, którzy już dawno powinni odejść?
Nie jesteśmy panienkami, które na swoich barkach wyniosą "pornogrubasy"Manuela Gretkowska
Nie jesteśmy panienkami, które na swoich barkach wyniosą "pornogrubasy", Urbana, Millera czy Oleksego.


Jeśli chodzi o Urbana, czy nawet Kwaśniewskiego to nie załapali się nawet na czerwcowy Kongres SLD. Nie są mile widziani w szeregach swojej partii-matki, więc chyba nie liczyliby na poparcie Partii Kobiet.

- Przed wyborami wszystko jest do zrobienia i każdy głos jest ważny. Fasadę można odnowić.


Ale SdPl nie jest już w LiD i odżegnał się od SLD.

- Nie wiem, czy SdPl jest czym innym, lepszym czy gorszym od SLD. Nas interesują kobiety, a nie partie uwikłane kiedyś w kompromitujące historie.


A co z Zielonymi? Rozważacie jakąś koalicję przed wyborami?

To doskonała partia i myślę, że za kilka lat będzie mieć swój czas. Nie wykluczam, że podejmiemy z nimi współpracę.


Jak powstawała pani najnowsza książka - „Obywatelka”? Czy to jest autentyczny dziennik?

- Kiedy powstawała partia, na wstępie zapowiedziałam, że napiszę o tym książkę, bo to jest niesamowita historia. Robiłam notatki, bo nie miałam wtedy czasu na pisanie. Po wyborach usiadłam i mając daty oraz najważniejsze fakty ubrałam to w strawną formę językowo-literacką.


A w jakiej formie czuje się pani lepiej – dokumentu osobistego czy fabuły?

- To jest płodozmian. Świetnie jest pisać dziennik i prozę na przemian, bo to jest jak pięciobój – każda z form jest inną rozgrywką. W obu czuję się znakomicie.


W książce pojawiają się postaci znane z życia publicznego, których pani nie nazywa z imienia i nazwiska. Są one pewnymi figurami. Nie korciło pani, żeby napisać kto jest kim?

- Nie. Żałowałam nawet, że niektóre z nich musiałam opisać, bo to co zrobiły lepiej byłoby zachować w czterech ścianach gabinetu. Opisałam je, aby zachować sens następujących po sobie wydarzeń. Poza tym nie chciałam zrobić tym ludziom krzywdy. Kolejną sprawą jest to, że pewnych rzeczy robić nie wolno ze względów prawnych. Gdybym mogła opisać tę historię ze szczegółami to byłoby to jeszcze bardziej krwiste i niewiarygodne. Niektórzy po przeczytaniu mojej książki mówili, że opisane przeze mnie zdarzenia były straszne, ale zapewniam, że w rzeczywistości działo się trzysta razy gorzej, ostrzej i ciekawiej.
oceń
2
0
Podziel się

Przeczytaj też

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~clairee [2008-06-19 11:40]

dla mnie to śmieszne, że robi się różnicę...
między "płodem w łonie" a narodzonym dzieckiem,ustala się jakies granice,kiedy to już człowiek,a kiedy nie... to tak jak ziarno uznać za bezwartościowe a roślinę za wartościową, tylko że jedno bez drugiego nie istnieje, taka samo jak starość bez uprzedniej młodości.kto chce decydować kto już "powstały" ma się narodzić, a kto nie? czemu ludzie najpierw są lekkomyslni a potem poprostu usuwają tego skutki tak bezwględnie? to egoizm. jedni usuwają dzieci, to dlaczego inni mają ich nie bić? w końcu wypada to nie tak starsznie na tle aborcji???

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~emi08 [2008-06-19 12:31]

nie rozumiem
Ta Pani wypowiada sie w imieniu kobiet, czyli i w moim. A kto jej dał takie prawo?! Ja się nie zgadzam na aborcje i nie wiem co by sie musiało stać, zebym sama kiedykolwiek jej sie poddała, takich kobiet jak ja jest więcej, nawet dużo, tylko, że taka opinia nie jest popularna w "nowoczesnym" świecie, ta pani swoimi wypowiedziami sugeruje, że aborcja jest czymś obojętnym. Jetsem młoda, nie siedze w kościele tak jak by mnie chceli niektórzy posądzić. Ja po prostu uważam , że nie wszystko i nie zawsze wolno, że potzrebne sa normy. Dlaczego nikt nie pyta jak to sie stało, że ta dziewczyna była w ciąży. Kurcze, moja mama opowiadała mi, ze 20 lat temu aborcje traktowano jak metode antykoncepcyjna! To straszne, to znaczy, że ludzie nie chca ponosic konsekwencji za swe działania!Piszę ludzie bo za ciąże odpowiedzialnych jest zwykle dwoje osób: kobieta i mężczyzna. Boże mogłabym tak długo, ale mi ręce opadaja. Pani Manuelo, następnym razem proszę się wypowiadać tylko w swoim imieniu!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~zenon [2008-06-19 12:57]

manipulacje, klamstwa Gretkowskiej
Gretkowska manipuluje. Kazdy lekarz, i to zgodnie z prawem, moze odmowic wykonania aborcji. Dlaczego klamie sugerujac , ze lamia prawo? Komunistka medialnie wspierana? Inna manipulacja, to uzywanie okreslenia: " prawo do aborcji". Nie ma takiego prawa. Kazda aborcja, jest przestepstwem, tylko w niektorych sytuacjach odchodzi sie od wyznaczenia kary. Mengele nie mial skrupulow , feministki maja? Im wiecej na rynku dostepnych srodkow antykoncepcyjnych, tym wiecej nieplanowanych ciaz. Wina w wychowaniu. Wychowuja media. Feministki wychowuja tez!! I jakie rezultaty? Totalny brak odpowiedzialnosci.!! Co by Gretkowska powiedziala, gdyby na polskim dziecku aborcji dokonal hilterowiec albo NKWD-zista? Dlaczego Gretkowska nie walczy o lepsze srodki antykoncepcyjne od tych , na ktorych koncerny zachodnie zarabiaja miliardy?-A sa takie . Gretkowska jest ogniwkiem w propagandzie oglupiania tlumu. Wspolsprawca zla, winna!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Zofia [2008-06-19 12:31]

Wstyd
Wychowałam dzieci, pracowałam i zawodowo i społecznie, widziałam kawał świata, jestem osobą niezależną. Jestem kobietą, ale wstydzę się za ten typ kobiet co Gretkowska - one najwięcej szkodzą sprawom kobiet.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +1 [1]
~angela [2008-06-19 12:38]

ŻAL MI POLEK!
Moje wnioski po przeczytaniu kilku postów-zawsze będziecie tylko kurami domowymi piorącymi brudy swoich mężusiów-nierobów, gotującymi im obiadki, uważającymi, że nic się nie dzieje, jeśli czasami Was pobiją (baba musi czuć silną rękę faceta, a jak!). W Polsce funkcjonuje i będzie funkcjonować patriarchat i same jesteście sobie winne, bo nie potraficie wziąć spraw w swoje ręce. Żeby nie było-nie jestem żadną niedopieszczoną feministką, żyję we wspaniałym związku z cudownym facetem, który nie uważa, że miejsce kobiety jest przy garach i dzieciach i nie ogranicza mojego rozwoju osobistego. Życzę każdej mojej rodaczce takiego szczęścia

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
annaszczucinska [2008-06-19 11:12]

Czyżby bezduszność?
Gratuluję bezduszności i oziębłości. Na każdej kobiecie bez względu na poglądy i wyznanie, taka sytuacja, zostawi zawsze ślad w psychce (nawet w podświadomości). Chyba,że jest się potworem.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Czarownica [2008-06-19 12:26]

Zal
Jad z wiekszosci z was wyplywa ze az przykro. Dlaczego Polacy nie potrafia normalnie dyskutowac. Wyzwiska, obelgi, nieuprzejmosci... Mnie wywiad sie podobal. I zanim banda "uprzejmych" inaczej zacznie na mnie krzyczec powiem jeszcze ze demokracja naszego kraju zezwala mi na to aby mi sie to podobalo. Moge sie rowniez nie zgadzac z jej pogladami, czesciowo zgadzac, lub calkowicie zgadzac. To nie daje mi prawa pisania o kimkolwiek ze jest idiata i najlepiej zeby wyjechal z poski, zabil sie lob zrobil cos rownie tworczego. Odrobine kultury prosze panstwa!!

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~niezależna [2008-06-19 12:25]

Faktycznie pseudodemokratyczny kraj!
Niestety z tym "pseudo" zgadzam się i jeszcze dodałabym polską obłudę, hipokryzję, tchórzostwo polityków wobec kościoła, fałszywą moralność pseudo katolicką widoczną w postawach i czynach naszych rządzących oraz we wszystkich mediach. Niestety nie widziałam jeszcze żadnych informacji i wiadomości w mediach bez autorytetu kościelnego, tak jakby nie było naukowców, specjalistów i fachowców w danej dziedzinie. Jak widzę autorytarnie tylko kościół ma monopol na wiedzę i władzę. Gretkowska dużo zrobiła dla Partii Kobiet i będę tę partię popierać, bo może coś dla kobiet zrobić. Reszta partii idzie na postronku kościoła. A SLD może tylko Millerowi zawdzięczać niewirygodność. Na razie PK to mała partia, ale przyszłość przed nią chyba, że polskie kobiety lubią być męczennicami i będą głosować na partie, które nimi pogardzają i traktują je tylko jako wyborczy potencjał.

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~gosc serwisu [2008-06-19 11:13]

Nielogiczna Pani Gretkowska: z jednej strony jest przeciw klapsom
z drugiej jest za aborcja. Miss Gretkowska, moze mi Pani wytlumaczyc jaka jest roznica pomiedzy dzieckiem ktore sie urodzilo a tym ktore jest w lonie matki??

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~kontra [2008-06-19 12:24]

Skąd się bierze taka niekontrolowana pewność siebie? Z głupoty ? Choroby ? Słusznie ktoś napisał tutaj, na temat sprzeczności,którą logika Gretkowskiejpomija. Mianowicie, że klaps jest zbrodnią,której stosowania należy ustawowo zakazać, a aborcja - zniszcenie dziecka - powinna być dowolna i zezwolona ustawowo. Czym jest klaps wiemy (to pojęcie przyswoili reżyserzy filmowi). Kim byłoby dziecko, zmasakrowane w łonie matki - nigdy się nie dowiemy. Gdzie wrażliwość pisarki Gretkowskiej, gdzie ???

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Stan Laurel [2008-06-19 12:04]

A propos...
Ta głupawa partyjka nigdy nie była utozsamiana z kółkiem czytelniczym. Raczej w grupą zakompleksionych, niedopieszczonych, odjechanych od rzeczywistości panienek bez prawdziwego faceta nad sobą. Po prostu im się we łbach pomieszało i same już nie wiedzą gdzie ich miejsce i co jest w zyciu najwazniejsze. A najważniejsze dla kobiety, to być matką i żoną. Nie ma nic ważniejszego.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~clairee [2008-06-19 11:34]

nie podoba mi się...!
...głównie to,że z wypowiedzi P. Gretkowskiej w ostatniej debacie u Lisa wynika,że obrona życia poczętego ma źródło w wartościach katolickich,a aborcja w wartościach obywatelskich i ateistycznych.czy trzeba być katolikiem,żeby być ludzkim?popieram antykoncepcję,ale nie mówcie mi,że jak ktoś zaszedł w ciążę to nie wie od czego i nie musi ponieść żadnych konsekwencji!!!? jak będą restrykcje i sprzeciw wobec aborcji,może częściej jeden z drugim użyje gumki??druga sprawa, czy na pewno każda matka wie co dobre dla jej dziecka? co z tymi,które stręczą swoje córki albo obwiniają je o to,że konkubent się do nich przystawia? jak walczy pani o świadomość, to niech pani walczy również o swoją!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~asia [2008-06-19 11:32]

dobrze,że ta gwiozda
zeszła ze sceny,bo pożałowania godna z jej pomysłami a z kobietami nie ma to wiele wpólnego

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~WEY [2008-06-19 11:32]

Dajcie Jej nóż i niech sama spróbuje zabić
"Wymagajcie od siebie, nawet jak inni nie będą od was wymagać"- to nie moje słowa, ale Wielkiego Człowieka- JP II. I nie jestem moherowym beretem, ale młodą, 34 letnią kobietą, która straciła ciążę w 3 m-cu. Niech Pani Gretkowska weźmie nóż i spróbuje sama zabić...Jak zobaczy małe nóżki, rączki,główkę z oczkami,noskiem i małą buźką i usłyszy serduszko to może czegoś się nauczy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~~zmartwiony [2008-06-19 11:32]

hipo-potam
Ona chce dbać o interesy tylko jednej grupy ludzi kosztem innych. Sama mówi, że jeśli lekarz nie zrobi jej aborcji to już powinne być przestępstwo. A co jeśli ma pewne poglądy na świat -jest np praktykujący i jego wiara mu na to nie pozwala. Ona po prostu go dyskryminuje. Nie lubię hipokryzji :(

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~matka [2008-06-19 11:28]

wolny wybor
kazda kobieta powinna moc sama decydowac czy chce urodzic dziecko czy tez nie. Dlaczego to politycy maja decydowac o tym ?? A czy pozniej dbaja o te dzieci ?? Wciaz sie slyszy, ze znaleziono noworotka na smietniku, ze zabito czy pobito takie malenstwo. Ile dzieci jest pozucanych? ile w sierocincu i w domach Malego Dziecka ?? Dlaczego panstwo i Kościół nie dba i nie wspiera tych placowek i ich wychowanków?? ja urodzilam kilka miesiacy temu. otrzumuje 700zl zasilku i jak mam wychowac dziecko?? za miesiac ide na bezrobotne i bede dostawac niecale 400 zl !!!!!! NIECH POLITYCY I KOSCIOL powiedza mi jak za takie pieniadze mam zyc !!!!!

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~Notatka [2008-06-18 18:46]

I mamy panią Gretkowską z pseudomózgiem.
Poza tym, czy mąż pani Gretkowskiej jest jej utrzymankiem, nie pracuje i jak ona nie zarabia to nie mają pieniędzy na jedzenie i paliwo do samochodu ? Podejrzewam, że ten facet z mężczyzną ma tylko wspólną morfologię i anatomię. Proszę niech któryś "światły" kraj europejski przyjmie panią Gretkowską i uwolni od niej Polskę, będę wtedy o wiele szczęśliwszy !

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: -1 [1]
~emerytka [2008-06-19 11:11]

Bez tytułu
Zgadzam się w stu procentach z panią Manuelą Gretkowską. Polska to kraj z przewaga pseudo. To straszne, ale prawdziwe. Brawo za odwagę przedstawienia swojego zdania. Niestety mało jest takich ludzi.Szkoda.

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~asior [2008-06-18 12:49]

usunęla pani kiedys ciążę...?
zastanawiam się, czy te wszystkie pindy, które nawołują do zmian w prawie, bo to narusza ich wolnośc i wolnośc wszystkich kobiet, same zdobyły by się usunąć ciążę. każdemu łatwo radzić, gdy nie dotyczy to własnej doopy, albo budować swój image na jakis poglądach, albo tłumaczyć swe czyny wolnością itd, ale i tak wszystko wychodzi w praniu, tzn godzinie próby, życiowej próby...

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~sprinterka [2008-06-19 10:46]

Mądra Kobieta
Madrą z Ciebie Kobieta Manuelo.Widzisz oczyma coraz szerszy horyzont i oto chodzi w życiu. Pozdrawiam:-)

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 1155