więcej

Donald Tusk jest modliszką męską? "Tak, jest".

Logo dostawcy  Radio Zet | dodane 2009-11-16 (10:02)
zobacz galerię

fot. AFP / JANEK SKARZYNSKI

opinie video
drukuj

Monika Olejnik: : To znaczy Schetyna sobie, przepraszam, Schetyna sobie według pana, były wicepremier nie zasłużył na to żeby być wyrzucony przez premiera Donalda Tuska z rządu?

Jan Rokita: : Wie pani, ja na tyle, jeszcze przypuszczam, że pani redaktor też, ma mało wiedzy na temat okoliczności, które towarzyszyły tej dymisji, że w istocie rzeczy chyba racjonalnie mamy dość małe możliwości jej komentowania. Tutaj polityka stała się całkowicie gabinetowa, pałacowa i hermetyczna, my o niej nic nie wiemy, raczej się domyślamy różnych rzeczy z komentarzy.

Monika Olejnik: : Nie, no można się domyśleć, że Donald Tusk nie miał zaufania do Grzegorza Schetyny, skoro go zawiódł Zbigniew Chlebowski, skoro widział w tych stenogramach, że pojawia się imię Grzesio, więc postanowił się pozbyć Grzesia, żeby go nie obciążał, prawda, to chyba logiczne.

Jan Rokita: : Domyślamy się, raczej domyślamy się chyba czego innego. To znaczy mało kto w Polsce się domyśla tego, iż Schetyna rzeczywiście jest w jakikolwiek sposób związany z aferą hazardową. Natomiast raczej się domyślamy tego, że obserwowaliśmy jeden, jedną z erupcji tej właśnie podskórnej, wewnętrznej walki o władzę, przy tej okazji.

Monika Olejnik: : Czyli chodziło o to żeby pozbyć się swojego konkurenta, tak?

Jan Rokita: : Nie wiem czy konkurenta, mam wrażenie, że pewien sposób prowadzenia polityki przez premiera, jeszcze w czasach, kiedy premierem nie był jest takim sposobem pająka. To znaczy wykazuje absolutny brak tolerancji, zrozumienia i akceptacji dla jakichkolwiek postaci, które mają jakąkolwiek swoją własną, autonomiczną pozycję. Tym razem ofiarą tego padł...

Monika Olejnik: : Jest modliszką męską, tak?

Jan Rokita: : Tak, tak.

Monika Olejnik: : Jest modliszką męską?

Jan Rokita: : To jest niewątpliwie ten styl uprawiania polityki. On trochę przypomina czasem, może dlatego to wszystko wygląda trochę niepoważnie z jednej strony, a z drugiej strony trochę można się niepokoić. Bo to mniej przypomina wszystko demokratyczną politykę, a bardziej przypomina jakąś psychodramę z szekspirowskiego opisu XV-wiecznej Anglii, jakąś historię, kronikę o Ryszardzie III, albo coś takiego, gdzie na scenie jest władca zmagający się z całym światem i z samym sobą o hegemonię, trochę tak wygląda polska polityka. Ale to nie jest kwestia rządu, bo czym innym jest trochę bezpośrednio jakość rządzenia. A ta jest, jak mówię, dość przeciętna, nie ma powodów do tego żeby załamywać ręce i rozrywać szaty.

Monika Olejnik: : A co dobrego zrobił rząd?

Jan Rokita: : No wie pani, ja myślę, że to jest rząd, który stworzył, znaczy trudno mówić tu o rządzie tak naprawdę, premier, który stworzył doktrynę politycznego minimalizmu i w związku z tym naturą tego rządu jest powstrzymywanie się od działania.

Monika Olejnik: : A reforma pomostowa, pomostówek.

Jan Rokita: : Ale ja jestem absolutnie za nią, choć uważam, że była nie tak daleko idąca, jak należy.

Monika Olejnik: : Ale była zrobiona.

Jan Rokita: : Absolutnie tak, proszę mi pozwolić skończyć wątek. Tam gdzie z powstrzymywania się, czy z właśnie takiej polityki ostrożnej wynikają dla państwa rzeczy dobre to rząd odnotowuje szczególnie istotne przypadki powodzenia. W moim przekonaniu kryzys gospodarczy, czyli najpoważniejsza próba, która ten rząd spotkała, pod tym względem właśnie jest najlepszym tego świadectwem. Rząd mógł ulec, Tusk mógł ulec presji niemal całego świata i polskiej opozycji, aby angażować finanse publiczne w zdynamizowanie gospodarki i pewnie byśmy mieli wyższy wzrost gospodarczy, ale stalibyśmy w obliczu finansów publicznych. Powstrzymał się, bo do jego istoty należy powstrzymywanie się w takich trudnych sytuacjach, od działania i to okazało się zbawienne dla Polski.




oceń
15
3
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~kasienka [2009-11-30 09:58]

Tusck wprowadza tylko klotnie, burdy i zamieszanie...
a wszystko to dlatego ze niewiele umie natomiast jest msciwy, pazerny na wladze i niestabilny emocjonalnie... Miedzy wierszami Rokita to tez zauwaza i rozumie... takie tam gadki o stylu sprawowania wladzy i modliszce .. Lysiejacego rudego, Polska i Polacy obchodza tyle co zeszloroczny snieg... to efekt kompleksow przedstawiciela niemiecko-kaszubskiej mniejszosci narodowej. TEN JEGOMOSC NIE JEST ZDOLNY DO WYKONYWANIA SLUZBY PUBLICZNEJ.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~cierp i żłop [2009-11-25 10:51]

Bardziej mi pasuje określenie, jakim Kiepski darzy Paździocha.
Mimo wszystko, nie sądzę, żeby w czasie kopulacji pożerał partnerów.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jack [2009-11-23 23:35]

ma ochydną gębę - modliszka ma ładniejszą!
ten bęcwał myśli tylko o sobie!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
miszczo [2009-11-16 20:13]

u nich to rodzinne???
mam na myśli "lotność" wypowiedzi - Janka i jego małżonki

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Walduś Kiep [2009-11-21 22:26]

Tusk - zagubiony modlisze
Pan Prem. w swoim zaklamaniu ,tak do swoich i NARODU , pogubil sie ,tak dalece , że nie wie co plecie. . Ważne że GADA , nie analizuje jakie tego skutki . Polityka zaskakiwania , ciemny lud to kupi ,bo DONEK jest przystojny i uśmiechniety ,zawsze na dobre .. To jest ten widoczny sukces .- zniechęcil Sobiesiaka do szybkiego powrotu. . Kto się zaopiekuje "bandytami"

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ullka [2009-11-21 16:06]

Modliszka - rodzaj żeński .
A , dwie męskie ?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Frustraci out ! [2009-11-16 14:35]

Mąż Nelly się obudził !
Panie Rokita ! Moja rada : siedź Pan w Krakowie i karm Pan gołębie. Wystarczy , że Pana żona kompromituje całą Waszą rodzinkę... Całę szczęście ,że nie ma Pana w PO

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Pan Radecki [2009-11-19 20:18]

ROKITA
Basta...... ani Tusek ani Rokita...chodzą w chwale nazwisk ...my polacy potrzebujemy żyć i rozwijać się w naszym kraju ...gdyby Tusek miał honor dawno podałby sie do dymisji ..z rychem zdzichem i innym robactwem co żyruje na Polsce ...panowie Polska to wielka RZecz..nie dla was ...my ludzie , polacy stanowimy trzon i ciało narodu ...wybierzmy mądrych prawdziwych ludzi do rządu ..BŁAGAM!!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~nocek [2009-11-18 23:01]

Niesiołowski czy sa rude
modliszki ?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~stach [2009-11-18 18:48]

tusk kierownik afer
Dyktator Tusk nam rośnie... wszyscy sie zgodza z tym,żeby panował nam Tusk?- Ja nie zgadzam się!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Krakus [2009-11-18 15:57]

Rokita jest dawno PRZEGRANY
Rokita zawsze był śmieszny. I nigdy nie miał tak naprawdę szans na jakąkolwiek karierę. On sobie chyba sam wymyślił, że będzie premierem. Mało kto rozumie o co mu chodziło i chodzi teraz. Co tam dużo gadać - tylko taki facet jak on może być mężem Nelli...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ewa [2009-11-17 23:14]

Narodzie!!!
Jak długo jeszcze pozwolisz pastwić się nad sobą modliszkom? Jak długo jeszcze pozwolisz na wmawianie sobie,że Kaczyńscy są be? Uważam i od samego początku tak myślałam,że Kaczyńscy są ludźmi niezwykłej uczciwości. W naszej polityce modliszek jest wiele, ale trzeba je umieć wyeliminować na wstępie.Czyli, zanim zaczną pożerać swoich partnerów.Najwygodniej jest powiedzieć:" nie chcem a muszem"-cudnie- prawda? Głosowaliście na tę bandę modliszek! Dajcie się pożreć! a sprzedadzą nasz kraj.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~miroslaw krupinski [2009-11-17 10:24]

względem tytułu
- nie modliszką. I nie meską tylko polityczną. Miroslaw Krupinski

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Finka [2009-11-17 10:03]

Co ROKITA sądzi o ignorancji Ewy Kopacz?
ludzie umierają- młoda pielęgniarka ,w stanie ciężkim- 27-letni ksiądz, tez chory, a szczepionek nie zakupiła Kopacz, nie ma już! Kiedyś , to by grzmiał; że to "wina Kaczyńskich"- teraz dobrze jest?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Pan Sułek [2009-11-16 17:25]

Baby.
Maria i Monika.Jak dwie baby gadają ze sobą to nic mądrego z tego wyniknąć nie może.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
miszczo [2009-11-16 20:11]

Niemcy mnie biją.....
kto go jeszcze chce słuchać?????

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~zniesmaczony [2009-11-16 15:19]

nieudaczny Rokita
A Pan Rokita jest wg mnie wielkim nieudacznikiem, bez jakiegokolwiek honoru. Przegrał Pan rywalizację z Tuskiem (no i z własną żoną, policją niemeicką itd.) a teraz go obrzuca błotem

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~waza [2009-11-17 08:26]

tak to prawda
Popieram to zdanie . Jakich mamy młodych głupców , że tego nie widza i jego popierają !

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~izabella [2009-11-17 09:45]

Dyktator Tusk nam rośnie...
wszyscy sie zgodza z tym,żeby panował nam Tusk?- Ja nie zgadzam się!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Patriota [2009-11-16 19:31]

Polskość to nienormalność. Piękniejsza od Polski jest ucieczka od Polski.
Tusk chciał oderwać Kaszuby i Pomorze od Polski i przyłączyć do Niemiec?. Tuż po udanym "zamachu stanu", inspirowanym przez min. Tuska, Wałęsę, Pawlaka i innych, czyli Nocnej Zmianie 04.czerwca 1992r.,w czasie obrad II Kongresu Kaszubskiego w dniach 12 - 14 czerwca 1992r w Gdańsku, w Domu Technika przy ul. Rajskiej 6, Donald Tusk, jako wiceprzewodniczący Zrzeszenia Kaszubsko - Pomorskiego, 13 czerwca wygłosił programowe przemówienie p.t. "Pomorska idea regionalna jako zadanie polityczne' Przedstawił w nim program pełnej autonomii Pomorza i Kaszub, które powinny zdaniem D.Tuska posiadać własny rząd, własny pieniądz i własne wojsko. Przemówienie to wywołało oburzenie ks. prof. Janusza Pasierba, posłów Alojzego Szablewskiego i Feliksa Pieczki, reprezentantów Wielkopolan i Górno-Ślązaków oraz wielu innych uczestników kongresu. Poseł Pieczka w odpowiedzi wygłosił poza programowe, piękne, patriotyczne kontr-przemówienie, podkreślając, iż oddzielenie Kaszub od Polski byłoby nie tylko przestępstwem wobec polskiej racji stanu, ale i wobec interesu Kaszubów. Przypomniał też zebranym fragment hymnu kaszubskiego, który w języku polskim brzmi: ... nie ma Kaszub bez Polonii, a bez Kaszub Polski". Jak wyzwolić się z tych stereotypów, które towarzyszą nam niemal od urodzenia, wzmacniane literaturą, historią, powszechnymi resentymentami? Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej cały ten wzniosło-ponuro-śmieszny teatr niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych urojeń? Polskość to nienormalność, takie skojarzenie nasuwa mi się z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość wywołuje u mnie niezmiennie odruch buntu: historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze, wrzuciły na moje barki brzemię, którego nie mam specjalnej ochoty dźwigać ...Piękniejsza od Polski jest ucieczka od Polski, tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia, prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem!. To są słowa Tuska.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 1145