więcej

Jarosław Kaczyński: nie zgadzamy się na to!.

PAP | dodane 2012-02-08 (16:20)

fot. PAP / Bartłomiej Zborowski Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński

opinie
drukuj

PiS nie zgadza się na podwyższenie wieku emerytalnego dla kobiet i mężczyzn - powiedział prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak mówił, nie chodzi o to, aby zabraniać ludziom pracy do 67. roku życia, ale o to, by było to dobrowolne.

- Nam nie chodzi o to, żeby zabraniać komukolwiek pracować dłużej, także do ukończenia 67. roku życia, i chodzi tutaj zarówno o kobiety, jak i mężczyzn. Uważamy, że przedłużenie możliwości pracy, ale dobrowolnej pracy, do tego wieku jest dopuszczalne - powiedział lider PiS.

- Natomiast w żadnym wypadku nie akceptujemy w polskich warunkach tego, aby to stało się instytucją przymusową, aby szczególnie kobiety dostawały prawo do emerytury dopiero po ukończeniu 67. roku życia (...) Jesteśmy za referendum. Jesteśmy gotowi do zaakceptowania takich przepisów, które będą mówiły, że każdy kto chce i ma takie możliwości, może pracować do 67. roku życia - zaznaczył.

Kaczyński odniósł się także do spotkania u prezydenta nt. przyszłości systemu emerytalnego. Jego zdaniem podczas tego spotkania nie dyskutowano o ustawie dotyczącej reformy emerytalnej, tylko "oczekiwano pomysłów". - To jest dosyć zaskakujące, tym bardziej, że te pomysły, można powiedzieć, były bardzo zróżnicowane - nie chcę tutaj potocznych określeń używać, takich jak "od Sasa do lasa", ale tak to wyglądało - uważa lider PiS.

Jesteśmy za referendum. Jesteśmy gotowi do zaakceptowania takich przepisów, które będą mówiły, że każdy kto chce i ma takie możliwości, może pracować do 67. roku życia prezes PiS, Jarosław Kaczyński
Kaczyński był pytany przez dziennikarzy m.in., czy PiS byłoby skłonne poprzeć pomysł PSL uzależniający wiek emerytalny kobiety od liczby urodzonych dzieci. - Jesteśmy gotowi do różnego rodzaju dyskusji (...) Uwzględnienie praw kobiet, które mają dzieci, zwłaszcza liczne dzieci, jest całkowicie zgodne z naszymi przekonaniami - odpowiedział. Szef PiS podkreślił, że nie może jednak być utrzymana zasada, że kobieta musiałaby pracować do 67. roku życia.

Posłanka PiS Józefa Hrynkiewicz powiedziała, że PiS oczekuje od rządu kompleksowego projektu ustawy emerytalnej. - Oprócz ustawy oczekujemy także bardzo głębokiego, eksperckiego uzasadnienia ekonomicznego, demograficznego, społecznego i prawnego - zaznaczyła. Hrynkiewicz oceniła, że pomysł podwyższenia wieku emerytalnego, przedstawiony przez premiera w expose, jest zbyt ogólny.

Jej zdaniem zmiany w systemie emerytalnym powinny podlegać możliwie najszerszym konsultacjom społecznym w różnych grupach zawodowych.

Posłanka PiS zwróciła też uwagę, że Polacy żyją średnio krócej niż mieszkańcy krajów Europy Zachodniej. - Bardzo wiele osób nie może dopracować nie tylko do 67., ale do 60., a niekiedy do 55. roku życia - podkreśliła.

Rząd chce stopniowo zrównywać i podwyższać wiek emerytalny kobiet i mężczyzn od 2013 roku, docelowo do 67. roku życia. Poziom 67 lat w przypadku mężczyzn osiągnięty ma zostać w roku 2020, a dla kobiet w roku 2040.

(db)

oceń
37
0
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~antydrobiowy [2012-05-19 18:05]

po co nam religia ? mamy kaczyzm z ojcem antonim, sędzia tomaszewskim i moherowym chórem śpiewaków

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zibi 4 [2012-02-20 20:37]

Aja tak

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~ja [2012-02-18 20:31]

67 lat to kpina. Nie liczy się przecież tylko ilość przepracowanych lat, ale też standard życia. A jaki jest w Polsce - każdy widzi. Niech i będzie te 67 lat, ale po pierwsze - minimalna płaca na poziomie ok.2 tys brutto. Po drugie: lata wychowywania dzieci przez kobietę, lub mężczyznę liczone, jako lata składkowe i nie żadne tam zasiłki wychowawcze po 500 zł, tylko przeciętne wynagrodzenie. Bo po pierwsze wychowywanie dzieci to ciężka praca, po drugie zabraknie ich wkrótce przy takiej polityce "prorodzinnej". Ktoś pracuje na to, żeby nauczyciel miał kogo uczyć, żeby rząd miał od kogo pobrać podatek, żeby były pieniądze na renty i emerytury itp. Zatem - jak ja pracuję dla państwa rodząc i wychowując dzieci, to psim obowiązkiem państwa jest mi za to zapłacić.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~67 lat [2012-02-18 20:29]

to kpina. Nie liczy się przecież tylko ilość przepracowanych lat, ale też standard życia. A jaki jest w Polsce - każdy widzi. Niech i będzie te 67 lat, ale po pierwsze - minimalna płaca na poziomie ok.2 tys brutto. Po drugie: lata wychowywania dzieci przez kobietę, lub mężczyznę liczone, jako lata składkowe i nie żadne tam zasiłki wychowawcze po 500 zł, tylko przeciętne wynagrodzenie. Bo po pierwsze wychowywanie dzieci to ciężka praca, po drugie zabraknie ich wkrótce przy takiej polityce "prorodzinnej". Ktoś pracuje na to, żeby nauczyciel miał kogo uczyć, żeby rząd miał od kogo pobrać podatek, żeby były pieniądze na renty i emerytury itp. Zatem - jak ja pracuję dla państwa rodząc i wychowując dzieci, to psim obowiązkiem państwa jest mi za to zapłacić.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~67 lat w Polsce [2012-02-18 20:28]

to kpina. Nie liczy się przecież tylko ilość przepracowanych lat, ale też standard życia. A jaki jest w Polsce - każdy widzi. Niech i będzie te 67 lat, ale po pierwsze - minimalna płaca na poziomie ok.2 tys brutto. Po drugie: lata wychowywania dzieci przez kobietę, lub mężczyznę liczone, jako lata składkowe i nie żadne tam zasiłki wychowawcze po 500 zł, tylko przeciętne wynagrodzenie. Bo po pierwsze wychowywanie dzieci to ciężka praca, po drugie zabraknie ich wkrótce przy takiej polityce "prorodzinnej". Ktoś pracuje na to, żeby nauczyciel miał kogo uczyć, żeby rząd miał od kogo pobrać podatek, żeby były pieniądze na renty i emerytury itp. Zatem - jak ja pracuję dla państwa rodząc i wychowując dzieci, to psim obowiązkiem państwa jest mi za to zapłacić.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~rs [2012-02-17 15:52]

Nowe wybory ,nowi posłowie czy posłanki nikt wam nic nie da-koryto jest tylko w rządzie i z tym sie trzeba pogodzić .My jesteśmy od roboty i trzymać twarze.

odpowiedz

Ocena: -1 [7]
~antek [2012-02-14 21:18]

panie Kaczyński, owszem popieram, ale kto będzie za te bajki płacił ? Nasze dziec? Na pewno nie pana!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -1 [5]
~antytusek [2012-02-14 17:37]

Pytali w Brukseli Buzka kto wynalazł tego TUSKA czy to grzybek, czy to ptaszek czy to wredny nowy złodziejaszek

odpowiedz

Ocena: +9 [13]
~M27 [2012-02-13 15:29]

Tak ogólnie nie popieram Kaczyńskiego, ale w tym wypadku jak najbardziej zgadzam się z nim!

odpowiedz

Ocena: -5 [15]
~Nick [2012-02-08 23:22]

Więcej takich populistów jak kaczyński i skonczymy za kilka lat jak grecja.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +9 [19]
~Pani [2012-02-08 18:31]

Na kolana, psy POrypane! Nie warci jesteście pana Jarosława w cztery litery POcałować!

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: +4 [8]
~Ojciec [2012-02-08 22:41]

Mam pytanie co z kobietami które nie mogą mieć dzieci ?I czemu w dyskusji pomija sie prawa ojców wkoncu oni maja swój udział w rodzeniu a potem wychowywaniu dzieci czy aby te pomysły są zgodne z zasadami konstytucyjnymi??

odpowiedz

Ocena: -2 [6]
~Ojciec [2012-02-08 22:29]

Mam pytanie co z kobietami które nie mogą mieć dzieci ?I czemu w dyskusji pomija sie prawa ojców wkoncu oni maja swój udział w rodzeniu a potem wychowywaniu dzieci czy aby te pomysły są zgodne z zasadami konstytucyjnymi??

odpowiedz

Ocena: -4 [10]
Golden 200 [2012-02-08 21:28]

A czy prezes zgodziłby się na budowę 2020 więzień na 2020 rok ?

odpowiedz

Ocena: +15 [17]
~j [2012-02-08 19:47]

zbyt dużo młodych ludzi nie ma pracy w Polsce, aby wprowadzać obowiązkowe przedłużenie publicznej daniny

odpowiedz

Ocena: +11 [11]
~Marek [2012-02-08 19:22]

Zgadzam się żyjemy coraz dłużej dlatego należy obniżyć wiek emerytalny abyśmy mogli dłużej poużywać emeryturki.

odpowiedz

Ocena: +13 [15]
~Mm [2012-02-08 19:10]

Ma racje- potrzebne jest referendum.

odpowiedz

Ocena: +11 [13]
~Mloda [2012-02-08 19:00]

Nie jestem jego fanka, ale tym razem popieram to, ze sie nie zgadza. Mysle jednak, ze lepiej byloby gdyby pojscie na emeryture zalezalo od przepracowanych lat, a nie wieku. A pomysly rudzielca zaczynaja mnie przerazac!

odpowiedz

Ocena: -9 [19]
~WS [2012-02-08 18:00]

Jarek a ile ty masz wiosen? Czy nie czas już iść na emeryturę?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -1 [7]
~Jar [2012-02-08 18:05]

Nie zgadzam sie na to żebyś ty się na to nie zgadzał.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 957