więcej

Prezydent nie ma powodów, by zwlekać z Lizboną.

Logo dostawcy  IAR/Dziennik Gazeta Prawna | dodane 2009-10-06 (02:04)

fot. PAP / Radek Pietruszka

opinie
drukuj

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że w środę, po powrocie z oficjalnej wizyty w Rumunii, prezydent Lech Kaczyński podpisze Traktat Lizboński. Według dziennika, prezydent nie ma powodów, by zwlekać z podpisaniem Traktatu.

Jak dodaje gazeta, wcześniej prezydent planował spotkanie z premierem, by ustalić, czy zwlekanie z podpisem nie pomogłoby rządowi w uzyskaniu lepszej teki komisarza dla Janusza Lewandowskiego.

Ten plan upadł jednak wraz wybuchem afery hazardowej. Bliski współpracownik prezydenta mówi gazecie, że w tej sytuacji premier i tak nie przyszedłby na spotkanie. Przyznaje, że dodatkowym bodźcem do podpisania Traktatu są postępujące prace nad przyjęciem nowej ustawy kompetencyjnej.

Współpracownik Lecha Kaczyńskiego powiedział dziennikowi, że 14 miesięcy temu w Juracie prezydent i premier zawarli porozumienie. Zgodnie z nim podpis prezydenta uzależniony jest od przyjęcia nowej ustawy kompetencyjnej, która dawała mu udział w procesie ewentualnych zmian traktatowych.

We wtorek marszałek przedstawi projekt ustawy na posiedzeniach prezydium i Konwencie Seniorów, dlatego nie ma powodów, by prezydent zwlekał z podpisaniem traktatu - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

(tbe)

oceń
2
2
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~Winetu [2009-10-09 22:53]

Po podpisaniu traktatu
o ustawie kompetencyjnej może tylko pomarzyć przecież to były tylko obiecanki Tuska jak cuda

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Winetu [2009-10-09 22:53]

Po podpisaniu traktatu
o ustawie kompetencyjnej może tylko pomarzyć przecież to były tylko obiecanki Tuska jak cuda

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wojtek [2009-10-06 08:25]

Lizbona = III Targowica (II była Magdalenka); to jest dobrowolne zrzeczenie się suwerenności
Przypadki dobrowolnego zrzeczenia się (powiedzmy ograniczenia) suwerenności przez dane państwo to w historii zaiste chyba nader rzadkie przypadki. O ile pamiętam, w historii Polski miały miejsce 2 takie przypadki: przy okazji wydarzeń nazwanych później przez potomnych Targowicą oraz drugi w Magdalence i przy Okrągłym Stole. Żywię przypuszczenie, że z perspektywy czasu historia też tak oceni "Lizbonę". Łza się w oku kręci, gdy się wspomni te pokolenia patriotów, najczęściej bezimiennych, którzy oddali swe życie w obronie niepodleglości Polski bądź w celu odzyskania niepodległości. Dla mnie patriotyzm = nacjonalizm. Sprawdźcie w słowniku (ale nie w jakimś poprawnym politycznie z ostatnich lat). Co innego szowinizm. Szowinizm oznacza, ze jeden naród (rasa) jest lepsza od drugiej i należy dążyć do wyniszczenia innych narodów. Od lat tzw. poprawni politycznie (w Polsce to Trybuna, Gazeta Wyborcza czyli SLD, PO i okolice) od lat próbują wszystkim wmówić, że patriotyzm, czyli umiłowanie Ojczyzny i własnego narodu przed jakimiś dziwnymi tworami w rodzaju UE czy Eurolandów, to jest nacjonalizm, populizm i pewnie szowinizm, czyli coś, co w podtekście powinno być pojmowane jako coś złego i czego należy się wstydzić. Ja jestem za Europą (i światem) ojczyzn (niech każdy naród ma swoją ojczyznę). Nikomu nie chcę zabierać ojczyzny, ale i nikomu nie mam zamiaru pozwolić naruszać integralności i niepodległości Polski. Jestem i czuję się Polakiem, a nie jakimś bliżej nieokreślonym Europejczykiem (choć pod względem etnicznym zaliczam się do "ludów indoeuropejskich"); z takimi np. Niemcami żadnej więzi kulturowej nie czuję.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Nicki [2009-10-07 20:05]

A co z ustawą kompetencyjną obiecaną przez Tuska?
Obecny projekt ustawy nie jest zgodny z umową między prezydentem i Tuskiem zawartą w Juracie 14 miesięcy temu

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~co [2009-10-07 13:19]

Niedlugo koniec panowania.
Ale i tak kombinuie co by tu popsuc i jak nowa afere stworzyc razem z CBA. Pewno zaraz cos wymysli aby niepodpisac parodia.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Stanisław [2009-10-06 21:07]

Ma powód-z ustawą kompetencyjną są PROBLEMY
Ustawa nie jest zgodna z umową między prezydentem i premierem zawartą w Juracie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Krzysztof [2009-10-06 20:43]

Kto jest ważny w UE?
Daniel Cohn-Bendit o sobie: Długo miałem ochotę pracować z dziećmi. W 1972 roku złożyłem podanie o pracę w alternatywnym [państwowym] przedszkolu we Frankfurcie nad Menem. Pracowałem tam ponad dwa lata. Mój nieustanny flirt z dziećmi szybko przyjął charakter erotyczny. Te małe pięcioletnie dziewczynki już wiedziały, jak mnie podrywać. Rzecz jasna niejedna z nich przygląda się rodzicom, kiedy się pieprzą. Kilka razy zdarzyło się, że dzieci rozpięły mi rozporek i zaczęły mnie głaskać. Ich życzenie było dla mnie problematyczne. Jednak często mimo wszystko i ja je głaskałem. Wtedy oskarżono mnie o perwersję (...) Pytałem się ich: „Dlaczego wybrałyście mnie i nie bawicie się z innymi dziećmi?” Le Grand Bazar, 1976 [autobiografia]

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~normalny [2009-10-06 10:11]

Pan Prezydent ,właściwy człowiek na właściwym miejscu.
nie pomoże szkalowanie -takie są fakty ,i ludzie je widzą.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~ASESOR [2009-10-06 10:00]

PREZYDENT MA POWÓD- TUSK, TAK JAK TO ZROBILI NIEMCY
NIEMCY I IRLANDIA, NIE PRZYGOTOWAŁ PAKIETU USTAW CHRONIĄCYCH ŻYWOTNY INTERES POLSKI !!!!!! POLSOJĘZYCZNE MEDIA MILCZĄ O TYM!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~antidrake [2009-10-06 09:34]

We środę( po kaczemu:"f sirode"),jak wrócę z Rumunii
O żesz ty..,łachę robisz czy co? A tak na marginesie: czy powie "Traktat Libański" czy "Tartak Lizboński"?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Zik [2009-10-06 09:27]

Troche przytomnosci w mysleniu
Wszystkich Tych którzy głośno i bezkrytycznie popierają ten traktat – proszę o odrobinę przytomności w myśleniu i dozy krytycyzmu .Ten traktat pozbawia Polskę suwerenności w sprawach politycznych, gospodarczych i społecznych ograniczając decyzje własnego parlamentu do spraw małoistotnych i drugoplanowych. Chciałbym zapytać Tych wszystkich którzy tak głośno krzyczą posługując się nie rzadko ironia, porzucając powściągliwość w tak istotnej sprawie (posługując się prostym przykładem ) – CZY PODOBAŁO BY CI SIĘ GDYBY TWÓJ SĄSIAD PRZYNIUSŁ BY CI PETYCJE (DO PODPISU) ŻE TO ON OD TERAZ BĘDZIE DECYDOWAŁ CO CI WOLNO W TWOIM DOMU ? CZY BYŁ BYŚ ZADOWOLONY GDYBY TO ON DECYDOWAŁ O EDUKACJI TWOICH DZIECI ? CO WOLNO CI CHODOWAĆ WE WŁASNYM OGRUDKU? KOGO MASZ PRZYJMOWAĆ WE WŁASNYM DOMU? W zamian zaoferowałby zaledwie skromne dofinansowanie do Twojego czynszu – i to z resztą obwarowany kolejnymi przepisami. CZY BYŁBYŚ ZADOWOLONY ?Proszę o gruntowne przemyślenie sprawy . Żaden z tych krzykaczy nie pozwolił by sobie na to we własnym domu. Ludzie – kłócicie się wzajemnie plując na partie, nazwiska , nie dostrzegacie spraw ważnych i ponadpartyjnych. Czas może już dostrzec sedno – że tu chodzi o naszą niepodległość ,możliwość decydowania we własnym kraju o regułach tu panujących. Gdy przyjdzie do was akwizytor i WCISKA (jeszcze raz podkreślam WCISKA) jakieś cudo którego tak naprawdę nie potrzebujecie , to nie zapala się wam czerwona lampka ostrzegawcza? ROZTROPNOSCI TROSZECZKĘ I ZDROWOROZSĄDKOWEGO PODEJŚCIA DO TEMATU. Nie popieram żadnej partii politycznej – piszę to w kontekście ewentualnych oponentów krzykaczy. NIE POPIERAM TEGO TRAKTATU KTÓRY DE FAKTO ZABIERA NAM NIEPODLEGŁOŚĆ. WZYWAM PREZYDENTA DO WYPEŁNIENIE SWOJEGO OBOWIAZKU DO KTÓREGO ZOBOWIAZAŁ SIĘ W DNIU SWOJEGO ZAPRZYSIĘRZENIA – OBRONY POLSKIEJ NIEPODLEGŁOSCI, SUWERENNOSCI I POLSKICH INTERESÓW. Pozdrawiam

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zik [2009-10-06 09:19]

Trochę przytomności i dystansu
Wszystkich Tych którzy głośno i bezkrytycznie popierają ten traktat – proszę o odrobinę przytomności w myśleniu i dozy krytycyzmu .Ten traktat pozbawia Polskę suwerenności w sprawach politycznych, gospodarczych i społecznych ograniczając decyzje własnego parlamentu do spraw małoistotnych i drugoplanowych. Chciałbym zapytać Tych wszystkich którzy tak głośno krzyczą posługując się nie rzadko ironia, porzucając powściągliwość w tak istotnej sprawie (posługując się prostym przykładem ) – CZY PODOBAŁO BY CI SIĘ GDYBY TWÓJ SĄSIAD PRZYNIUSŁ BY CI PETYCJE (DO PODPISU) ŻE TO ON OD TERAZ BĘDZIE DECYDOWAŁ CO CI WOLNO W TWOIM DOMU ? CZY BYŁ BYŚ ZADOWOLONY GDYBY TO ON DECYDOWAŁ O EDUKACJI TWOICH DZIECI ? CO WOLNO CI CHODOWAĆ WE WŁASNYM OGRUDKU? KOGO MASZ PRZYJMOWAĆ WE WŁASNYM DOMU? W zamian zaoferowałby zaledwie skromne dofinansowanie do Twojego czynszu – i to z resztą obwarowany kolejnymi przepisami. CZY BYŁBYŚ ZADOWOLONY ?Proszę o gruntowne przemyślenie sprawy . Żaden z tych krzykaczy nie pozwolił by sobie na to we własnym domu. Ludzie – kłócicie się wzajemnie plując na partie, nazwiska , nie dostrzegacie spraw ważnych i ponadpartyjnych. Czas może już dostrzec sedno – że tu chodzi o naszą niepodległość ,możliwość decydowania we własnym kraju o regułach tu panujących. Gdy przyjdzie do was akwizytor i WCISKA (jeszcze raz podkreślam WCISKA) jakieś cudo którego tak naprawdę nie potrzebujecie , to nie zapala się wam czerwona lampka ostrzegawcza? ROZTROPNOSCI TROSZECZKĘ I ZDROWOROZSĄDKOWEGO PODEJŚCIA DO TEMATU. Nie popieram żadnej partii politycznej – piszę to w kontekście ewentualnych oponentów krzykaczy. NIE POPIERAM TEGO TRAKTATU KTÓRY DE FAKTO ZABIERA NAM NIEPODLEGŁOŚĆ. WZYWAM PREZYDENTA DO WYPEŁNIENIE SWOJEGO OBOWIAZKU DO KTÓREGO ZOBOWIAZAŁ SIĘ W DNIU SWOJEGO ZAPRZYSIĘRZENIA – OBRONY POLSKIEJ NIEPODLEGŁOSCI, SUWERENNOSCI I POLSKICH INTERESÓW. Pozdrawiam

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~sg [2009-10-06 09:17]

Folwark
To przekracza wszelkie pojęcia!!! Gościu,opamiętaj się! Polska to nie twoj folwark!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
kristofer77 [2009-10-06 09:14]

On robi wszystko zawsze odwrotnie i żle.
totalna kompromitacja wybrać takie zjadliwego czlowieka na takie stanowisko. Powinnismy wszsycy wstydzic i wielu z nas zapewne wstydzi sie . To stanowisko ma byc ponad podziałami, a nie jest. On powinien robić to , czego oczekuje naród , który go wybrał.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~andre [2009-10-06 09:13]

ma powody
wykonal ustawke z cba i schowal sie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Jan III [2009-10-06 07:12]

ten sflaczały flak jest zawsze opóźniony...
nie tylko w rozwoju...

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~fan [2009-10-06 08:05]

toć to kompromitacja
...jedyny chyba przypadek, że prezydent suwerennego kraju uzasadnia swą decyzję od referendum w innym państwie. Wstyd, cyrk, banialuki.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Polak [2009-10-06 07:53]

ŻĄDAMY PONOWNEGO REFERENDUM !!!
POLACY SĄ PRZECIWNI TRAKTATOWI LIZBOŃSKIEMU !!!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~bol [2009-10-06 08:28]

NO, KARTOFEL ,NIE OCIĄGAJ SIĘ,ŁASKI NIE ROBISZ!
traktat już powinien być podpisany.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ja [2009-10-06 08:25]

wiecie czym jest traktat?
jeśli to przejdzie to wszyscy mamy przechlapane,już teraz nie możemy rozliczać polityków a co dopiero gdy będzie nami rządzić jakiś prezydent z innego kraju, nie o to walczyli nasi rodacy....traktat jest ponad konstytucją więc obudzcie się i zróbcie wszystko bez względu na wasze uprzedzenia polityczne aby on nie wszedł w życie....

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej