więcej

Orzechy w diecie przyszłych mam mogą wywoływać astmę u dziecka.

PAP | dodane 2008-07-16 (11:35)
drukuj

Przyszłe mamy, które codziennie spożywają orzechy mogą przyczynić się do zwiększenia ryzyka wystąpienia astmy u ich dzieci o 50% - twierdzą duńscy naukowcy z University of Utrecht.

W badaniu wzięło udział około 4 tysięcy kobiet, które wypełniły kwestionariusz dotyczący ich diety. Następnie badacze obserwowali dzieci tych matek przez okres ośmiu lat.

Wyniki badania, opublikowane w amerykańskim czasopiśmie "American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine", sugerują, że silne alergeny zawarte w orzechach mogą wpływać na podatność płodu na alergie.

Jest jeszcze zbyt wcześnie by zalecać unikanie jedzenia orzechów. Ważne jest jednak by kobiety zdrowo się odżywiały i pamiętały, że jeśli chodzi o jedzenie - co za dużo, to nie zdrowo - powiedziała kierująca badaniami dr Saskia Willers.

Zdania naukowców w tej kwestii są podzielone. Profesor John Heffner z American Thoracic Society twierdzi, że jest wciąż za mało dowodów na szkodliwość orzechowej diety i potrzebne są dalsze badania.

(sm)

oceń
0
0
Podziel się

  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~Głos spod wody [2008-07-17 15:21]

Do kościoła chodzić!
Modlić się o łaskę! Ale to już!

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 936