więcej

"Dzięki ACTA można będzie ścigać każdego za cokolwiek".

wp.pl | dodane 2012-01-24 (15:34)

fot. PAP / Paweł Supernak Atak na rządowe strony to tylko początek akcji "Nie dla ACTA"

opinie
drukuj

- Jeżeli Traktat ACTA jest taki niewinny, to dlaczego wniosek w sprawie ujawnienia rozmów nad nim został odrzucony? - pyta Internauta podpisujący się nickiem Kazik0254 w felietonie przesłanym do redakcji Wirtualnej Polski. Internauta zwraca uwagę, że przepisy pozwalają na kontrolowanie każdego, co do którego istnieje domniemanie, że mógł być związany z naruszaniem praw autorskich. - To słowo klucz, otwierające drzwi do nieograniczonych możliwości ścigania każdego i za cokolwiek - twierdzi Internauta.

Przeczytaj też:
Rząd chciał ukryć prawdę o ACTA - oto dowód


Panie Ministrze Boni,

Nieładnie jest dla przedstawiciela narodu tak go bezczelnie okłamywać. Przede wszystkim przystąpienie do Traktatu ACTA jest dobrowolne. To, że UE jako organizacja podpisała akces przystąpienia, nie znaczy, że państwo członkowskie też musi to zrobić. UE nie jest federacją, ale dobrowolnym zrzeszeniem państw i z racji tego każde z nich prowadzi samodzielną politykę, tak wewnętrzną, jak i zewnętrzną.

Niecałkowitą prawdą jest też to, że strona polska uczestniczy w tym projekcie od 2008 roku. Od tego roku rząd RP uczestniczy w pracach nad traktatem formalnie, a nieformalnie od samego początku, czyli od kwietnia 2007 roku. Proszę też odpowiedzieć narodowi jak to jest, że skoro ten traktat nie wprowadza istotnych zmian w funkcjonowaniu prawodawstwa polskiego, to dlaczego starano się te prace utrzymać w ścisłej tajemnicy przed opinią publiczną i wieloma organizacjami politycznymi? Gdyby nie Wikileaks, świat nigdy by się nie dowiedział, że takie prace są prowadzone. Jeżeli Traktat ACTA jest taki niewinny, to dlaczego został odrzucony wniosek o udostępnienie informacji w sprawie rozmów nad ACTA złożony dn. 24 listopada 2009 roku przez Stowarzyszenie Internet Society Poland, na podstawie Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dn. 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.)? Czyżby rząd miał prawo łamać przepisy według własnego widzimisię i własnej interpretacji? Dla zainteresowanych tą sprawą odsyłam do: "Odpowiedź ministra KiDN z upoważnienia prezesa Rady Ministrów na interpelację nr 15121".
Traktat ACTA to wstęp do realizacji świata orwellowskiego, ponieważ ACTA zakładają utworzenie ponadnarodowej i ponadrządowej organizacji, coś na wzór ONZ, mającej nieograniczone możliwości inwigilacji i ścigania każdego i w każdym punkcie kuli ziemskiej, bez nakazu sądowego i podania przyczynInternauta Kazik0254


Dlaczego nie informuje Pan, że protesty w sprawie tego traktatu nie są wymysłem jedynie "zbuntowanych internautów" i to teraz, ale zaczęły się dużo wcześniej i to z inicjatywy poważnych organizacji międzynarodowych, w tym WTO? Dlaczego nie powie Pan o głośnym proteście prawie stu profesorów prawa, reprezentujących sześć kontynentów, złożonym na ręce prezydenta Obamy w czerwcu 2010 roku, po konferencji prawników Washington College of Law, żądających wstrzymania prac nad projektem?

Zadałem sobie trochę trudu i przejrzałem wszystkie dostępne materiały na temat ACTA, i z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że ten traktat ma niewiele wspólnego z ochroną "własności intelektualnej". Zauważył Pan ten eufemizm - "własność intelektualna" zamiast "prawo autorskie"? O ile to drugie dokładnie określa sedno sprawy, o tyle to pierwsze ma szerszy zasięg niż ocean. Po co ACTA, skoro już w każdym prawie państwie od dawna istnieją przepisy egzekwujące ochronę praw autorskich?

Traktat ACTA to wstęp do realizacji świata orwellowskiego, ponieważ ACTA zakładają utworzenie ponadnarodowej i ponadrządowej organizacji, coś na wzór ONZ, mającej nieograniczone możliwości inwigilacji i ścigania każdego i w każdym punkcie kuli ziemskiej, bez nakazu sądowego i podania przyczyn. Takie możliwości daje zapis w Sekcji 5. Traktatu, dotyczący "Dochodzenia i egzekwowania praw własności intelektualnej w środowisku cyfrowym" mówiący, że: "Władze mogą nakazać dostawcy internetu niezwłoczne ujawnienie informacji na temat abonenta, co do którego istnieje podejrzenie, że naruszył prawa autorskie i pokrewne". Panie ministrze, "istnieje podejrzenie" to słowo klucz, otwierające drzwi do nieograniczonych możliwości ścigania każdego i za cokolwiek, np. za ujawnienie potajemnej zmowy polityków.

Ten traktat to kpina z systemów prawnych i sądowniczych. Mówi się, że ACTA mają bronić autorów przed okradaniem ich z należnych im pieniędzy za ich dzieła, to czy w takim układzie malarz dostanie pieniądze od każdego oglądającego jego dzieło? Czy trzeba będzie zakryć wszystkie budowle współczesnej architektury, pomniki i inne wytwory ludzkiego intelektu? Przecież ci twórcy lub ich spadkobiercy jeszcze żyją i też im się coś należy. Panie ministrze, trochę pokory dla narodu!

Masz pomysł na ciekawy artykuł? Chcesz opublikować własny felieton? Napisz do nas! Zamieścimy Twój tekst w naszym serwisie!

(mb)

oceń
560
14
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: +2 [2]
~nemeczek [2012-04-17 11:39]

pan Boni już raz pokazał jaki jest nieudolny za rządów bodajże Suchockiej

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~S. Jakubowska [2012-03-25 08:45]

Zbigniew Choroszynski na kandydata do Nagrody Nobla Najwiekszy Obranca Sprawiedliwosci Spolecznej Zbigniew Choroszynski znany z pomocy w calej Polsce w problemach prawnych zostal okradziony z dokumentow prawniczych.Zbigniew Choroszynski zamieszkuje w Kunowie kolo Ostrowca Swietokrzyskiego.Przez okolo 40 lat pomaga w problemach prawnych za ktora pomoc nie pobiera zaplaty.To bardzo dziwne ze zostaly zabrane tylko dokumenty prawnicze.Z pewnoscia zalezalo komus na przechwyceniu tych dokumentow prawniczych.Za tak ogromne poswiecenie w walce z sadami o sprawiedliwosc spoleczna ludzi pokrzywdzonych przez niesprawiedliwe wyroki z pewnoscia zasluguje na Nagrode Nobla. Zbigniew Choroszynski nie nalezal nigdy do zadnej parti i dlatego takze bylby najlepszym kandydatem na Minista Sprawiedliwosci poniewaz minister powinien byc neutralny aby nie uzywal konekcji , wplywow i byl stroniczy.Aby uniknoc przypuszczen prokuratura powinna przylozyc wszystkich staran aby znalez sprawcow (czy zleconiodawcow) bo w innym przypadku bedzie to budzilo podejrzenia( ) jesli nie zostanie sprawa wyjasniona do konca.Osoba Zbigniewa Choroszynskiego wywoluje wielki wzruszenie , szacunek , podziw i uznanie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Gość [2012-03-24 15:55]

Cóż, w sprawie anonimowości, nie zatrzymacie tego w ten sposób i tak do tego dotrą swoimi specjalistami, nie obądźmy naiwni na siłę ... tak myślę. Chodzi raczej o możliwość powszechnego przekucia tej wiedzy w źródło dochodu. Raczej należy się zastanowić jak to obrócić w powszechną korzyść, a nie jak zwykle grupki chcącej mieć dostęp do tych danych, samymi stojąc za ścianą prawnych tajemnic. Aby zagwarantować jakiekolwiek znaczenie słowu demokracja, musi według mnie zostać spełniony jeden warunek, pełnej wiedzy rządzących o poczynaniach wybranych do zarządzania. Zatem czy na świecie jest choć jedno państwo, któremu można takie miano przyznać dzisiaj? Według Wiki Polska jest na 18 miejscu wśród państw o - "demokracji ułomnej". Czy demokracja ułomna jest demokracją? czy raczej formą demokreacji zarządzających.

odpowiedz

Ocena: +6 [8]
~jozin [2012-03-16 22:17]

2013 - wchodzą dowody z czipem RFID. Następne będą podskórne. Zmiana fal mózgowych i namierzanie w jednym. Brawo, wyborcy PO/SLD/PSL.

odpowiedz

Ocena: +22 [22]
~never [2012-01-30 07:49]

Polacy otwórzcie oczy i umysły. Ten orwellowski rząd PO natychmiast do dymisji w całości. Oni nie reprezentują Polaków. Tu nie ma czego komentować.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +7 [7]
~ati [2012-03-03 00:59]

cytat Sąd skazał ZAiKS i SFP (Stowarzyszenie Filmowców Polskich) za zmowę cenową, na mocy której utrzymywali najwyższe ceny filmów na DVD/BD. Ważny wyrok zapadł wczoraj (2012-03-01). Okazuje się, że przyczyną wysokich cen filmów na DVD/BD w Polsce było tajne porozumienie pomiędzy ZAiKSEM a SFP. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odkrył, że obie organizacje ustaliły jednolite stawki za korzystanie z utworów audiowizualnych i odmówiły ich negocjowania. Organizacje zdecydowały, że będą pobierać od każdej płyty z filmem stałe wynagrodzenie, eliminując konkurencję ze szkodą dla przedsiębiorców i przede wszystkim nas wszystkich - konsumentów. Prezes UOKiK postanowił ukarać ich organizację potocznie nazywaną kartelem antypiratów. Próbowali zaskarżyć decyzję do Sądu Apelacyjnego, ale przegrali apelację. Wyrokiem sądu mają natychmiast zaprzestać szkodliwej działalności. ZAiKS ma zapłacić karę w wysokości 1 mln złotych, a SFP w wysokości 250 tysięcy złotych. Przypomnijmy, że ZAiKS zasłynął próbą uzyskiwania opłat za muzykę, do której nie miał praw. Domagali się pieniędzy za m.in. utwory udostępnione na licencji Creative Commons.

odpowiedz

Ocena: +4 [4]
~heniek [2012-02-25 02:41]

To jest sprowadzenie prawa "ad absurdum", bo jak wszyscy będą to prawo naruszać, to braknie terenów gdzie ich zamykać, chyba że wydzierżawimy kawałek Syberii. Wobec lawinowej ostatnio rozrodczości może to niezłe rozwiązanie?..,,.

odpowiedz

Ocena: +3 [3]
~kytdky [2012-02-20 21:45]

mi to powiewa, co by mi powiedzieli to jedna hipokryzja

odpowiedz

Ocena: +2 [2]
trójnitrotoluen [2012-02-06 22:17]

no to żesz ku.wa jego mać - ocena sytuacji ws. acta magazynier z magdny w DG wciąż mataczy wśród kolegów, a to też magazynierzy, zatem tacy tam mężczyżnie pracują...słabi niedowartościowani, chowają swojego bandyckiego kolego pod płaszczem aprobaty. Sukin.ynowie.

odpowiedz

Ocena: +9 [9]
~Rypiejo_ku_rypiejo [2012-01-28 19:15]

Powiedz mi, kto za tym stoi - a za ACTA stoi b.USA, obecne United Faszystates of America, ta największa parodia i tragifarsa samej siebie-b.matecznika b.demokracji! - a powiem Ci, dlaczego toto tak skonstruowano, by można było trzepnąć po uszach "wszystkich za wszystko o byle gó..nisko", a tak naprawdę stworzyć i utrwalić w narodach świata atmosferę wszechogarniającego, nieustającego, ustawicznego strachu przed omnipotencją Systemu NWO i doprowadzić do globalnego łydek drżenia, kiedy to czy tą, czy może następną nocą "kolbami ci w drzwi - lub w łeb! - załomocą"!! A potem to już nam zostanie tylko lektura "Roku 1984', "Folwarku zwierzęcego" i seans "Fahrenheit 451".

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~bari76 [2012-01-30 21:51]

poczytaj traktat lizbonski EU to si dowiesz jak wyglada sprawa wlasnej polityki .bo EU to juz nie wolne zrzeszenie a cos w rodzaju federacji

odpowiedz

Ocena: +11 [13]
~RiHanna [2012-01-30 13:49]

25.01 krajowa rada adwokacka podała jakie prawo obowiązywać bedzie od 26 stycznia w sprawie ACTA. Za pobranie filmu z np: torrenty grozi kara do 3 lat wiezienia za udostepnienie tego pliku czyli tzw seedowanie bo jest to nazwane rozpowszechnianiem do lat 5 jednak sądy będą mogły odstąpić od aresztu jeśli zapłacimy kare za nielegalne pobranie z sieci filmów czy muzyki{PIRACTWO}. Za pobranie 1 pliku muzyki kara 3 złotych za film 8 złotych + koszty sądowe. W sumie nie jest to duża kwota lecz policząc ile filmów i muzyki ściągamy w miesiącu suma mała nie będzie.Jak zwykle rząd jnformuje nas dzien przed wejciem prawa w zycie.Ciekawe kiedy usłyszymy w mediach a raczej szybciej dowiemy sie z internetu o pierwszych przypadkach aresztowań kub karania grzywną. Pozdrawiam /skopiuj ten komentarz i dodaj gdzie się da by każdy mógł się dowiedzieć jaka jest prawda/ UWAGA! Porozumienie ACTA nie tylko wprowadza cenzurę internetu jaka dotychczas była tylko w Chinach i daje rządowi i korporacjom możliwość zatrzymania i uciszenia bez dowodów każdego kto jest dla nich niewygodny. To porozumienie zakazuje wszystkich zamienników markowych produktów. Np. nie będzie zamienników drogich części samochodowych, tonerów do drukarek, ubrań i wielu innych... pomyślcie o ile pieniędzy więcej będzie trzeba przez to wydać, a to dopiero początek. Nie będzie też zamienników drogich leków (płać kupę kasy korporacjom albo umieraj). A najgorsza jest ochrona patentów na organizmy genetycznie modyfikowane (obecnie większość kukurydzy, soi, a także świń jest genetycznie modyfikowana). Wkrótce korporacje doprowadzą do wyginięcia naturalnych upraw (pyłki roślin genetycznie modyfikowanych przenoszą się na uprawy naturalne i mieszają z nimi swoje geny, w ten sposób rolnik, który nawet nie chciał siać GMO ma już takie rośliny na swoim polu i musi płacić korporacjom za licencje). W ten sposób w ciągu kilku lat korporacje przejmą kontrolę nad wszystkimi uprawami, a potem będą mogły dowolnie podnosić ceny nasion (przez ACTA rolnik traci prawo zatrzymania części nasion na następny wysiew). Domyślacie się już co się wtedy stanie...? Zapamiętajcie datę 26 lutego 2012, bo to początek nowej epoki. Witamy w NWO! /skopiuj ten komentarz i dodaj gdzie się da by każdy mógł się dowiedzieć jaka jest prawda/ ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz.U. z 2003 r. Nr 57, poz. 507). Rozdział 8, Art. 63. 1. Sejm może postanowić o poddaniu określonej sprawy pod REFERENDUM z INICJATYWY OBYWATELI, którzy dla swojego wniosku uzyskają poparcie co najmniej 500 000 osób mających prawo udziału w referendum. A więc zbieramy podpisy pod referendum. To MY zadecydujemy o ACTA a nie rząd.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +4 [4]
~john [2012-01-30 20:46]

"ale i usługi, jeśli będziesz oferował usługę która wcześniej została opatentowana" - ale to znaczy że tylko pierwsza z pań uprawiająca najstarszy zawód świata jest z punktu widzenia projektu acta prawnie czysta?

odpowiedz

Ocena: +2 [2]
~taki mały człowiek [2012-01-30 20:43]

zgadzam się całkowicie z autorem i przychylam się do jego poglądów...

odpowiedz

Ocena: +8 [8]
~siefca [2012-01-27 08:49]

problem tez polega na tym ze w ACTA nie tylko są towary.. ale i usługi, jeśli będziesz oferował usługę która wcześniej została opatentowana lub oznaczona znakiem firmowym, nie możesz tej usługi robić.. bez wykupienia odpowiednich licencji itd... czyli np.. jeśli ktoś opatentuje usługe mycia podłóg.. nie będziesz mógł legalnie myć podłogi bez odpowiedniej licencji.. oczywiście wykupionej od korporacji... to jest dopiero wał.. b) które są przeznaczone do użytku w obrocie handlowym towarami lub w związku z usługami, które są identyczne z towarami lub usługami, dla których taki znak towarowy został zarejestrowany. te przepisy są tak nieprecyzyjne że mogą z nami wszystko zrobić...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +5 [5]
~RiHanna [2012-01-30 13:47]

25.01 krajowa rada adwokacka podała jakie prawo obowiązywać bedzie od 26 stycznia w sprawie ACTA. Za pobranie filmu z np: torrenty grozi kara do 3 lat wiezienia za udostepnienie tego pliku czyli tzw seedowanie bo jest to nazwane rozpowszechnianiem do lat 5 jednak sądy będą mogły odstąpić od aresztu jeśli zapłacimy kare za nielegalne pobranie z sieci filmów czy muzyki{PIRACTWO}. Za pobranie 1 pliku muzyki kara 3 złotych za film 8 złotych + koszty sądowe. W sumie nie jest to duża kwota lecz policząc ile filmów i muzyki ściągamy w miesiącu suma mała nie będzie.Jak zwykle rząd jnformuje nas dzien przed wejciem prawa w zycie.Ciekawe kiedy usłyszymy w mediach a raczej szybciej dowiemy sie z internetu o pierwszych przypadkach aresztowań kub karania grzywną. Pozdrawiam /skopiuj ten komentarz i dodaj gdzie się da by każdy mógł się dowiedzieć jaka jest prawda/ UWAGA! Porozumienie ACTA nie tylko wprowadza cenzurę internetu jaka dotychczas była tylko w Chinach i daje rządowi i korporacjom możliwość zatrzymania i uciszenia bez dowodów każdego kto jest dla nich niewygodny. To porozumienie zakazuje wszystkich zamienników markowych produktów. Np. nie będzie zamienników drogich części samochodowych, tonerów do drukarek, ubrań i wielu innych... pomyślcie o ile pieniędzy więcej będzie trzeba przez to wydać, a to dopiero początek. Nie będzie też zamienników drogich leków (płać kupę kasy korporacjom albo umieraj). A najgorsza jest ochrona patentów na organizmy genetycznie modyfikowane (obecnie większość kukurydzy, soi, a także świń jest genetycznie modyfikowana). Wkrótce korporacje doprowadzą do wyginięcia naturalnych upraw (pyłki roślin genetycznie modyfikowanych przenoszą się na uprawy naturalne i mieszają z nimi swoje geny, w ten sposób rolnik, który nawet nie chciał siać GMO ma już takie rośliny na swoim polu i musi płacić korporacjom za licencje). W ten sposób w ciągu kilku lat korporacje przejmą kontrolę nad wszystkimi uprawami, a potem będą mogły dowolnie podnosić ceny nasion (przez ACTA rolnik traci prawo zatrzymania części nasion na następny wysiew). Domyślacie się już co się wtedy stanie...? Zapamiętajcie datę 26 lutego 2012, bo to początek nowej epoki. Witamy w NWO! /skopiuj ten komentarz i dodaj gdzie się da by każdy mógł się dowiedzieć jaka jest prawda/ ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz.U. z 2003 r. Nr 57, poz. 507). Rozdział 8, Art. 63. 1. Sejm może postanowić o poddaniu określonej sprawy pod REFERENDUM z INICJATYWY OBYWATELI, którzy dla swojego wniosku uzyskają poparcie co najmniej 500 000 osób mających prawo udziału w referendum. A więc zbieramy podpisy pod referendum. To MY zadecydujemy o ACTA a nie rząd.

odpowiedz

Ocena: +3 [3]
~mezo [2012-01-30 12:48]

sformułowanie 'istnieje podejrzenie' w sposób oczywisty cofa nas w rozwoju demokracji i pozbawia praw nabytych

odpowiedz

Ocena: +8 [8]
~ania [2012-01-30 10:47]

ja bede robic to wszystko co do tej pory na internecie dlatego ze nikt mnie nie pytal czy zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych i to jest naruszenie praw człowieka nawet jezeli policja kto kolwiek sie tym zainteresuje to ja bede scigac za naruszenie praw czlowieka bez jego wiedzy . STOP ACTA!!!! JE+AC RZAD I TUSKOW

odpowiedz

Ocena: +9 [9]
~Mr Cogito [2012-01-30 09:22]

Cele masonerii: jeden rząd światowy, jedna waluta, brak granic, "all seeing eye". Brzmi znajomo - nieprawdaż ??

odpowiedz

Ocena: -19 [21]
~emeryt [2012-01-29 10:04]

Mafia zarabia w internecie na podróbkach kilkadziesiąt miliardów rocznie. Nie pozwólcie im internauci odebrać tych zarobków !

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 931