więcej

W Toruniu oprócz krzyża będzie wisiała gwiazda Dawida?.

IAR | dodane 2009-11-26 (19:52)
drukuj

Toruński radny Jarosław Najberg złożył wniosek, aby obok krzyża w sali obrad Rady Miasta powiesić symbole innych religii. Radny jest ateistą i znany jest z krytycznych uwag dotyczących Kościoła.

Najberg mówi, że nie chce ściągać krzyża, ale odwołuje się do tolerancji swoich kolegów: - Chciałbym, żeby do tego krzyża dołączyła gwiazda Dawida i symbole innych religii. Zobaczymy, czy koledzy zaakceptują ten pomysł - mówi.



Andrzej Jasiński, wiceprzewodniczący rady zarzuca wnioskodawcy, że robi polityczne zamieszanie. - Niektórzy radni muszą zaistnieć, jak nie ma innego wyjścia, to poprzez robienie zadymy - komentuje.



Wniosek Jarosława Najberga to echo ostatniej decyzji Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu. Sędziowie orzekli, że wieszanie krzyży w szkolnych klasach narusza "wolności religijne uczniów". Po tym wyroku również w Polsce rozpoczęła się dyskusja o symbolach religijnych w miejscach publicznych.




oceń
156
148
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~kagan [2009-12-11 18:12]

ateizm=komunizm
Psychopaci mieniący się ateistami czyli kryptokomuniści to członkowie sekty religijnej -komunistycznej.Tego typu wnioski nasuwają się po przeczytaniu książki napisanej przez Rafała Imosa pt."Wiara człowieka radzieckiego".Cytat z tej pracy naukowej oddaje ducha który kieruje Jarosławem Najbergiem "marksizm-leninizm w pełni wpisuje się w charakterystykę uniwersalistycznych religii złożonych"Postępowanie tow.Najberga to walka między wyznawcami odmiennych religii,pod płaszczykiem tolerancji ,poszanowania praw itp.Precz z komuną i PO.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~ra [2009-12-12 20:33]

krzyze, obrazy, posagi to dogmatyczne mity watykanu, w BIBLI BOG
ZABRANIA wykonywania jakichkolwiek podobizn, symboli i modlenia sie w poklonach do nich!!! dla zainteresowanych: Swieta Biblia -Nowe Miedzynarodowe Wydanie Exodus 20:4,5 a swiety Jan/1-e stulecie chrzescijanstwa/ ostrzega przed takim balbochwalstwem: 1 Jan 5:21 . a Iziasz pyta: jaki symbol jest wart porownania bo doruwnuje BOGU? - The New Jerusalem Bible - Isalah 40:18---- a to co wymyslono pod koniec 4-go wieku na soborze to juz 100% bajki. znieksztalcono starozytne przekazy dla wlasnej wygody aby latwiej rzadzic. niebylo mowy zanim wprowadzono zmiany ani o niesmiertelnej duszy, piekle - o t jakim mowi sie dzis ,niebylo Swietej Trojcy / Bog niejest czworokatny!!!/ ani tez niebylo Matki Bozej, --byla i owszem ale Matka syna Bozego!!! to szalona roznica !!! dla zainteresowanych: Biblia - Mateusz 13:53-56 ; Marek 3:31-35; Luke 11:27,28

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~andy [2010-02-01 12:17]

Ja przechodze na judaizm i bardzo mnie to cieszy
Jestem Polakiem, ale katolicyzm juz mi sie znudził.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Hemoglobina [2010-03-03 16:59]

Rezerwat jeleni
Gwiazdę Dawida to sobie powiesisz na swych gruźliczych piersiach ! Lepiej będzie jak poduczysz się matematyki ! No,ile Dawidów jest na świecie,Robaszku ?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Apiaster [2010-03-03 16:56]

Biedaczyna!To go dopadło !
To jakiś psychopatyczny ten gość ! Może porozmawialiby z nim lekarze psycholodzy ? Nieraz jak człowiekowi jajo na mózgu rośnie to widzi i gwiazdy,i bolszewików,i sierp i młot i hursysy w raju...Wszystko ! Nawet Napoleona ! Dajcie mu też pół roku wypoczynku ,bo całkiem zwarjuje !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kjl [2009-12-03 16:51]

W Toruniu oprócz krzyża będzie wisiała gwiazda Dawida
ten co to wymuślił niech w izraelu powiesi obok gwiazdy dawida KRZYŻ z JEZUSEM....

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~PAPI [2010-03-02 21:13]

A ja na Islam przechodze !!
Dosc tego zlodziejstwa, i sciagania "wdowiego grosika"!!!!! ,teraz Islam opanowuje swiat,wiec glowa do przodu i nie wstydzmy sie zmiany religii,przeciez Bog jest ten sam !!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~giezz [2009-12-06 17:34]

Symbolem judaizmu jest menora a nie zadna Dawidowa
... szescioramienna gwiazda !!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Aga [2009-12-05 19:17]

To teraz pora na półksiężyc. A najlepiej tatuować na czolach symbole , które wyznaje każdy delikwent. Jak pięknie by wyglądali nasi poslowie.Wszyscy z krzyżami.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zez. [2009-11-27 02:40]

Czy w Knessecie wisi .....
krzyż? ! ! ! .

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~efes [2009-12-04 11:02]

oby
Oby was nigdy w k r z y ż u nie bolało!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~sam [2009-12-04 00:39]

popieram
Popieram , jestem katolikiem ale nie fanatykiem

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~B.B. [2009-12-03 23:51]

Podoba mi się ta inicjatywa, jestem za
Jak wolność wyznaniań, to wolność ja jestem za wieszaniem innych symboli religijnych niż tylko katolickie. Tak trzymać.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ugodowiec [2009-11-27 02:16]

JESTEM ZA
Jeżeli 50 % radnych przyzna się do tego, że są wyznania mojżeszowego - to niech wieszają gwiazdę Dawida!

odpowiedz

pokaż 16 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ROGALA [2009-12-03 19:02]

BRONCIE KRZYZA
Zgadzam sie z wiekszoscia opinii w tej dyskusji. Aby byc dokladnym w swej opinii zaczalem szukac informacji o symbolach religijnych Jak sie okazuje krzyz, ktory jest SWIETYM znakiem dla chrzescian, nie tylko katolikow, prawoslawnych, ormian i innych odmian religii chrzescianskich jest jedynym i kazdy wie z jakiego powodu, symbolem religijnym. Gwiazda Dawida zwana Tarcza Dawida jest starym znanym znakiem, ktory pod koniec IX wieku przyjety zostal przez diaspore Zydow w Pradze, jako ich znak rozpoznawczy. Pewno przez to, ze w czasie wojny hitlerowcy oznaczali Gwiazda Dawida-Zydow, w 1945 roku powstajacy Izrael przyjal ten znak jako swoje Godlo na fladze tego Panstwa. Idac dalej za teza o wieszaniu symboli religijnych oraz innych znakow, uznajac interesy kazdej grupy etnicznej trzeba by dopuscic wieszanie znaku polksiezyca ( tez nie jest symbolem religijnym ), podniesionych i opuszczonych kciukow, wyprostowanych palcow, znakow klubow sportowych, krzyza satanistow i czego nikt by nie chcial, znak swastyki, ktora jak kazdy wie wcale nie oznacza tylko faszystow, a znany jest od bardzo dawna. Zalecajac rozwage wszystkim prowokatorom, zanim ktos ich nie sprowadzi na ziemie, zalecam milczenie. Broncie Krzyza i Kosciola Crzescianskiego ( to sa podstawy naszej kultury i cywilizacji europejskiej ), tak jak potrafia to robic w obronie swych interesow, Zydzi, gdy ktokolwiek cos powie, napisze lub pokaze, " dra szaty" w mediach calego swiata, drac sie, ze idzie zadlada-holokaust. Albo jak robia to muzulmanie, wysylajac terrorystow za tzw. winnym. Nie namawiam do wyzej wspomnianych metod, ale nie dajcie tykac krzyza i wysmiewac sie z naszej religii !!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Haszek [2009-12-03 08:08]

Zmieniamy nazwy na Świeckie.
Krzyżowa niech będzie Jarugową-Nowacką, Krzyżtopór - odciąć krzyżsiekierką to zostanie Topór, Kartuzy przemianujmy na Senyszyn, Święta Lipka może zostać Lipą Rządową, Ostrowiec Świętokrzyski przemianujmy na Ostrowiec Napieralski a Dubicze Cerkiewne mogą zostać Dubami Smalonymi.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~domagalski [2009-11-30 22:39]

Domagam się usunięcia
Gór Świętokrzyskich bo naruszają świeckość państwa. Należy też od Szwedów, Norwegów, Szwajcarów i Anglików zażądać zmiany flagi - wszędzie te krzyże! Myślałby kto, ze Europa ma coś wspólnego z chrześcijaństwem!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~NeoP [2009-12-02 15:28]

Demokracja jest rzadem wiekszosci ale przy rownym poszanowaniu praw mniejszosci - ktos chyba o tym zapomina. Skoro innym nie przeszakdza prawo do zwieszenia krzyza w swieckich instytucjach to czemu ma im przeszkadzac analogiczne zawieszenie innych symboli (chocby i mniejszosci)?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~katomato [2009-11-26 20:23]

Gwiazda Dawida nie jest symbolem religijnym
ale państwowym Izraela!!! Vide; zdanie rabina Polski... Dbając o tolerancję należy zdjąć wszelkie symbole.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Won, z Tybetu. [2009-11-27 11:50]

Referendum. Należy zweryfikować jeden z warunków fundujących Konkordat.
Mam wątpliwości, czy zapis Konkordatu, mówiący o przesłankach jego zawarcia, a mianowicie: " - biorąc pod uwagę fakt, że religia katolicka jest wyznawana przez większość społeczeństwa polskiego" nadal jest aktualny? Jeśli nie, to ustały przesłanki zawarcia Konkordatu. Pamiętajmy, że wątpliwości dotyczące całej ludności sprawdza się w drodze referendum. Referendum krajowe może się odbyć (m.in.) z inicjatywy obywateli, jeżeli wniosek uzyska poparcie co najmniej 500 tys. osób posiadających czynne prawo wyborcze. Chętnie podpiszę się pod wnioskiem.

odpowiedz

pokaż 9 ukrytych odpowiedzi

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 930