Strona główna serwisu
Pieskow wątpi w kontrakt na dostawy prądu z Ukrainy na Krym

Pieskow wątpi w kontrakt na dostawy prądu z Ukrainy na Krym

• Rosja: umowa z Kijowem ws. dostaw prądu na Krym wątpliwa
• Przeszkodą jest zapis o przynależności półwyspu do Ukrainy
Prezydent Rosji Władimir Putin Prezydent Rosji Władimir Putin ()
Rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow wyraził wątpliwość co do możliwości podpisania przez Rosję z Ukrainą kontraktu na dostawę energii elektrycznej na Krym - jeśli Kijów będzie nalegał, by w umowie widniał zapis, że Krym należy do Ukrainy.

- Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że prezydent podejmie decyzję o odmowie podpisania kontraktu na takich warunkach - powiedział agencji Interfax rzecznik Władimira Putina.

Skomentował w ten sposób wyniki ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców Krymu przez ośrodek badania opinii publicznej WCIOM. Z badania wynika, że przeważająca większość jest przeciwna zawarciu z Kijowem umowy na jego warunkach.


Według danych sondażu WCIOM zaprezentowanych na konferencji prasowej, 93,1 proc. ankietowanych opowiedziało się za tym, by w kontrakcie o dostawie energii elektrycznej z Ukrainy na Krym i do leżącego także na Krymie Sewastopola - głównej bazy rosyjskiej Floty Czarnomorskiej - nie zaznaczano, że półwysep jest częścią Ukrainy.

Dyrektor generalny WCIOM Walerij Fiodorow powiedział, że zaledwie 6,18 proc. ankietowanych poparło podpisanie kontraktu w wersji ukraińskiej.

Na drugie pytanie o to, czy są gotowi przez kilka miesięcy znosić czasowe braki prądu, 94 proc. uczestników badania odpowiedziało twierdząco, 5,4 proc. - przecząco.


Pieskow powiedział, że sondaż przeprowadzono na polecenie prezydenta Putina.

Rosyjskie agencje piszą, że w badaniu przeprowadzonym od 31 grudnia 2015 r. do 1 stycznia 2016 uczestniczyło 2525 mieszkańców Krymu i 500 mieszkańców Sewastopola. Margines błędu wynosi 2,4 proc.

Wchodzący w skład Ukrainy Półwysep Krymski został zaanektowany przez Rosję w marcu 2014 roku, po referendum uznanym przez władze Ukrainy i Zachód za nielegalne.

19 i 20 listopada nieznani sprawcy wysadzili cztery linie przesyłowe w graniczącym z Krymem obwodzie chersońskim, co pozbawiło mieszkańców półwyspu prądu. Lokalne zasilanie było w stanie zapewnić jedynie połowę zapotrzebowania na energię elektryczną. Półwysep Krymski został pozbawiony co najmniej jednej czwartej energii elektrycznej, gdy z powodu uszkodzenia słupa energetycznego Ukraina przerwała w środę wieczorem dostawy prądu.

Rosjanie uruchomili w grudniu linię energetyczną, która dostarcza prąd na Krym z Kraju Krasnodarskiego w Rosji.


Przedstawiciele władz Krymu twierdzą, że zapotrzebowanie półwyspu na energię elektryczną będą w stanie pokryć bez udziału Ukrainy do maja 2016 roku.
PAP Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (178)
Nie zgadzam się z opinią
39
Zgadzam się z opinią
358
~Jan324 2016-01-01 (20:05) 11 godzin i 35 minut temu

Po co podpisywać kontrakt o dostawe pradu, jeśli na drugi dzien wysadzą słupy energetyczne.. Szkoda zachodu.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
212
Zgadzam się z opinią
486
~chwała rosji 2016-01-01 (19:42) 11 godzin i 58 minut temu

po zniszczeniu przez banderowskie bojówki, linii energetycznej dostarczającej prąd z ukrainy na krym w kijowie początkowo zapanowała euforia jednak rosjanie w ciągu 2 miesięcy zbudowali linię podmorską która zapewnia 80% zapotrzebowania krymu na prąd i nagle w kijowie zrozumieli że kasiorki nie będzie :) co prawda polskojęzyczny prezydent duda dał ukraińcow w prezencie 1 mld euro ale wobec pazerności kijowskich watażków jest to mało, bardzo mało :)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 19

Nie zgadzam się z opinią
163
Zgadzam się z opinią
420
~Polak 2016-01-01 (19:31) 12 godzin i 9 minut temu

Wybudować elektrownie na półwyspie i po sprawie!!! Na co się Rosja zapatruje, na co czekają? Położyć kabel na dnie morza i włączyć prąd! Odciąć się od ukrainki!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 15

Nie zgadzam się z opinią
35
Zgadzam się z opinią
136
~sas 2016-01-01 (19:58) 11 godzin i 42 minut temu

Mieszkańcy Krymu opowiedzieli się już w jakim państwie chcą żyć , więc ukry niech skończą się dąsać i zaczną myśleć że mogą zarobić na dostawach energi .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
43
Zgadzam się z opinią
129
~tumi 2016-01-01 (19:44) 11 godzin i 56 minut temu

Rosjanie i Krym sobie poradzi. Banderowcy z Kijowa nadmiar energii z atomowych elektrowni będą wysyłać w "kosmos"...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
32
Zgadzam się z opinią
117
~josef429 2016-01-01 (20:06) 11 godzin i 34 minut temu

Czekam kiedy POLSKIE ZIEMIE będące w rękach ,,banderowców ukraińskch'' wrócą do macierzy tj do POLSKI. Trzeba z wyczuciem trzymać z. PUTINEM

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
76
~aniechich 2016-01-01 (21:48) 9 godzin i 52 minut temu

Dlaczego polskie media milczą o tym, że dzisiaj w Banderlandzie odbyły się marsze ku czci kata Wołynia Stiepana Bandery ? Przecież to ten przyjacielski kraj przyjęty dzisiaj do wspólnego obszaru handlowego. I za parę chwil ma być w Unii Będą pomniki Stiepana w Przemyślu i Zamościu ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
11
Zgadzam się z opinią
82
~niemiec ukr 2016-01-01 (20:41) 10 godzin i 59 minut temu

redaktorzyna pisze - nieznani sprawcy- a w tv ukrów i rosija 24 pokazywali tego watażkę tatara bohatera wałęsy za nagrodę wałęsy wysadził z przyjacielami naszych władz prawym sektorem słupy energetyczne. oglądaj chłopie niemiecko ukraiński tv innych krajów a będziesz mądrzejszy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
14
Zgadzam się z opinią
76
biezan.53 2016-01-01 (20:15) 11 godzin i 25 minut temu

a po co sie Putin bawi w podchody umowy?Wrócic do Umowy z Chmielnickim o oddaniu w opieke zadnieprza Rosji i przesunąc granice z Polska do Dniepru i po sprawie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
69
~borek 2016-01-01 (19:38) 12 godzin i 2 minuty temu

KIJEV juz dawno obsadzony modernymi.Co wy za brednie piszecie spoleczenstwu.Rzady wszystkie to mafie zorganizowane

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
45
Zgadzam się z opinią
104
~Tomek 2016-01-01 (19:55) 11 godzin i 45 minut temu

Ukraiński hamie klęknij przed Polskim Panem

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
26
Zgadzam się z opinią
75
~Buran 2016-01-01 (22:01) 9 godzin i 39 minut temu

Krym nigdy nie był ukraiński i tak powinno pozostać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
11
Zgadzam się z opinią
56
alask 2016-01-01 (21:18) 10 godzin i 22 minut temu

Jeżeli Krym należy do ukrainy, to po co umowa? Przecież jeżeli to są ich obywatele, to powinni im dostarczać energię za darmo.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
42
~ekaton 2016-01-01 (22:49) 8 godzin i 51 minut temu

Dlaczego piszecie, że nieznani sprawcy wysadzili linie przesyłowe prądu, jak wiadomo,ze zrobili to krymscy tatarzy, którzy wręcz obnosili sie z tym? Natomiast Ukraińcy nie pozwolili ich naprawić.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
39
~Lysa 2016-01-02 (00:10) 7 godzin i 30 minut temu

"Przedstawiciele władz Krymu twierdzą, że zapotrzebowanie półwyspu na energię elektryczną będą w stanie pokryć bez udziału Ukrainy do maja 2016 roku" - i to jest koniec dyskusji. Ukraińcy mogą się walić.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
31
~Jerry 2016-01-02 (02:23) 5 godzin i 17 minut temu

Dostawy prądu z Ukrainy stanowią zaledwie 15% zapotrzebowania Krymu. Aktualnie połowa zapotrzebowania dostarczana jest 2 kablami z Rosji, a 35% wytwarzane jest na samym Krymie, głównie dzięki przesłanym z Rosji 1500 agregatom. W maju 2016 zostaną podłączone z Rosji kolejne 2 kable energetyczne i Krym + Sewastopol będą całkowicie niezależne od dostaw z Ukrainy. Informację tę podało szereg stacji satelitarnych, m.innymi BBC, TV5 Monde i Rassiya 24.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
18
Zgadzam się z opinią
44
~Jan 2016-01-01 (20:24) 11 godzin i 16 minut temu

Kiedyś poznałem pewnego komisarza z okolic Lwowa, (pochodzenia hebrajskiego) który chwalił się że w jego okręgu w "referendum" z 1939 r "głosowało" 99,9 % za Związkiem Radzieckim.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
34
~Kac 2016-01-02 (06:56) 44 minut temu

Putin już dawno powinien skończyć z banderowcami.K

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
28
~ańwir 2016-01-01 (21:24) 10 godzin i 16 minut temu

Putin uczy wszystkich jak '' kochać wolność ''. Brawo.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
21
~mm 2016-01-01 (21:00) 10 godzin i 40 minut temu

"referendum uznanym przez władze Ukrainy i Zachód za nielegalne" - zwłaszcza przez niemcy, które robią dosłownie wszystko, żeby pokazać, co w związku z tym smutnym faktem czyją do cara putina...

odpowiedz

zgłoś do moderacji