więcej

Kardynał ujawnia: Jan Paweł II nie finansował "Solidarności".

PAP | dodane 2011-04-11 (21:40)
drukuj

Jan Paweł II nigdy nie finansował związku Solidarność - powiedział emerytowany prefekt Kongregacji Biskupów kardynał Giovanni Battista Re podczas debaty w Rzymie na temat polskiego papieża, zorganizowanej w związku z beatyfikacją.

- Nie jest absolutnie prawdą to, że papież wysyłał fundusze Solidarności, jak mówi to wielu - oświadczył hierarcha. - Ja mogę o tym zaświadczyć, bo w tamtych latach byłem w Sekretariacie Stanu Stolicy Apostolskiej - dodał kardynał Re.

Zauważył następnie: - To, co miało wpływ na sukces Solidarności, to osobowość papieża, a nie konkretna pomoc ekonomiczna.

Sprawa domniemanego finansowania związku w latach 80. jest od dawna we Włoszech przedmiotem spekulacji prasowych i dyskusji. W 2007 roku w wywiadzie dla włoskiego tygodnika "Famiglia Cristiana" informacje te zdementował były papieski sekretarz kardynał Stanisław Dziwisz. - Papież nigdy nie dał pieniędzy Solidarności ani bezpośrednio, ani pośrednio - podkreślił wtedy.

(bart)

oceń
20
7
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~ELKA [2011-04-17 13:12]

ON NIKOGO NIE FINANSOWAŁ ....
On tylko lekką raczką lubiał WYDAWAC PIENIĄDZE i to nie SWOJE które obracał w podróże mające podniesc jego popularnosc to cwany politykOn nikomu nie pomógł..

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~rencista [2011-04-16 12:09]

ZGADZA się On nigdy nic nikomu....
nie dał, on umiał braća nie dawac, umiał teżwieść wygodne życie. Uwielbiał podróże.....

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
Kwiryniusz [2011-04-11 22:41]

No jasne
Słyszane to rzeczy, żeby klecha finansował cokolwiek poza swoimi kochankami i bękartami? Posądzenie Wojtyły o łożenie na jakąkolwiek instytucje zakrawa na bluźnierstwo.

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Azazel [2011-04-12 09:34]

Delikatne rączki świętego
Gdyby nie praca za okupacji to Wojtyła by nie przepracował na swoje utrzymanie jednego dnia. Bo czy wciskanie bajeczki o Jezusie i rozbijanie się samolotami nazywamy pracą? A czy on coś dał Solidarności nie wiem i nie obchodzi mnie to. Wiem natomiast, że zrobił wiele aby robotnicy poszli na bruk a umiłowany Kościół się nażarł ich majatku.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~XYZ [2011-04-12 20:52]

Watykan był kosztownym pośrednikiem przekazującym dolary z USA dla Solidarności
Transakcję uzgodnił prezydent Reagan z "JP-2" i dzięki niej Kościół obłowił się.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~pius12 [2011-04-12 18:18]

Jak oni tacy prawdomówni to niech ujawnią archiwa watykńskie !
My parafianie chcemy wiedzieć co skrywa kościół przed swoimi chlebodawcami !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~pius12 [2011-04-12 18:17]

Jak oni tacy prawdomówni to niech ujawnią archiwa watykńskie !
My parafianie chcemy wiedzieć co skrywa kościół przed swoimi chlebodawcami !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Pan Sułek [2011-04-11 22:52]

Finanse.
Nie znam takiego przypadku żeby Kościół coś sfinansował,cokolwiek.Nie finansuje nawet sam siebie.Siły żywotne czerpie z nas.I jeszcze wmawia nam że to Bóg tak chciał.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~deda [2011-04-12 11:44]

oczywiście, ze sam nie finansował,
podobnie, jak Neron własnoręcznie nie karmił lwów chrześcijanami. To tylko takie skróty myślowe określające tzw. sprawstwo kierownicze.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~abc [2011-04-12 07:03]

To prawda, że JPII nie finansował Solidarnośći
Czy dałby kiedykolwiek coś ze swojej własnej kasy? On tylko przekazywał dalej pieniądze, które dostał od CIA.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~deda [2011-04-12 11:24]

oczywiście, ze własnoręcznie nie wysyłał,
podobnie jak gen. spawacz osobiście nie pałował solidaruchów, co mu co jakiś czas zarzucają;

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~adam [2011-04-12 11:06]

za to solidarność dała
ze składek biednych robotników na wycieczki JP2

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zbyszek [2011-04-12 09:09]

kosciol nigdy nikomu nic nie dal organizacje koscielne tez nigdy nikomu nic nie daly ze swego natomiast kosciol i jego przybudowki czerpia pelnymi garsciami pieniadze z budzetu oraz ze wszelkiego rodzaju zbiorek pod roznymi pretekstami i dopiero wtedy przy pomocy calej machiny propagandowej jakies resztki przeznacza na cele charytatywne nasze panstwo jest zbyt slabe aby skontrolowac finanse kosciola w polsce wedlog moich szacunkow kosciol na cele charytatywne oczywiscie przy wsparciu calej machiny propagandowej wydaje nie wiecej niz 2-4 procent procent swoich przychodow to sa oczywiscie smieszne pieniadze

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~stanley [2011-04-12 01:19]

Obłudne i żebracze państwo
Papierz i kler,Wam dobre słowo ,a Wy im dobre pieniądze.Tak to działa od wieków.Pasiecie wieprzy na swojej krwawicy.Pracujecie na darmozjadów.Ale najbardziej mi się chce śmiać,jak oni potępiają ludzi i władze,którzy dają im pieniądze,by mogli za friko żyć.To jest już bezczelność niesamowita.Djabły Watykańskie a sio.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~mlaski [2011-04-12 06:54]

Świadomość trzeba zakazać
przeczytałem wszystkie opinie i doszedłem do wniosku, że świadomość trzeba zakazać, bo jak ludzie jeszcze zrozumieją, że trzeba przejść do czynów to ..... koniec świata, no może nie świata, ale...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~1 [2011-04-12 03:39]

Kośció k. możedać błogosławieństeo,
"wsparcie moralne", dobre słowo ALE NIE KASĘ!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~CZEKISTA [2011-04-12 04:15]

MASZ CALKOWITA RACJE
JEST NAS WIELU PODOBNIE MYSLACYCH.GARSTKA LUDZI NA USLUGACH KLERU ZNIEWOLILA POLSKA POSLUGUJAC SIE WOJTYLA. WSZYSTKO CHODZI O WIELKA KASA .POLSKA JEST POTRZEBNA DO AWANTURY Z ROSJA.NA RAZIE NIE UDALO SIE W GRUZJI I NA UKRAINIE. PROWADZONA JEST WALKA O BIALORUS.AWANTURA O GAZ I FLOTE CZARNOMORSKA NA UKRAINIE O OSETIA W GRUZJI W KONCU SAMOLOT PREZYDENCKI I NIESMIERTELNY KATYN .POZDROWIENIA DLA ZDROWOMYSLACYCH.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~SOKÓŁ [2011-04-12 03:54]

To oczywiste, bo Solidarność finansowała masoneria!!!
Tak moi drodzy, solidarność była finansowana przez masonów z USA. Kto na tym zarabiał??? Komuna, bo zarząd Solidarności (np. Wałęsa, Mazowiecki itd.) był zwykłą SBcją. Ci którzy w Solidarności działali dużo, ale nie byli SBkami, lecz patriotami w Solidarności nie wiele mieli do powiedzenia. Np. Walentynowicz czy Gwiazda. Oni chcieli dobrze dla kraju i byli uczciwi i nie współpracowali z SB, toteż niewiele w Solidarności znaczyli i zostali zepchnięci na margines. Mało tego, do Solidarności mógł się zapisać każdy, nawet SBek.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~marek [2011-04-12 03:40]

im sie zyje dobrze
czas skonczyc z klamstwem i gangsterstwem kk. Lupia ludzi i panstwo z kasy i chca zeby im przytakiwano i padano na kolana. glupi narod takiego wzoda chowa na swoim ciele.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~fezoj [2011-04-12 03:31]

Kardynal ujawniaP
Pomoc finansowa szla poorzez Watycan izraelski MOSAD i polskie parafie.Solidarnosc otrzymala niewiele.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 927