więcej

Gwałty, rabunki, podpalenia zamiast pokoju w Gruzji.

Polska - The Times  Polska | dodane 2008-08-16 (08:23)
drukuj

Miało być zawieszenie broni, a walki trwają w najlepsze. Nie ma spokoju na gruzińskiej ziemi. 130 rosyjskich wozów pancernych opuściło Zugdidi na zachodzie Gruzji i ruszyło w głąb terytorium tego kraju. Koło Teklati pancerny zagon zatrzymał się, a Gruzini boją się, że Rosjanie uderzą na Kutaisi, drugie co do wielkości miasto po Tbilisi - czytamy w dzienniku "Polska". Z gruzińskich wiosek okupowanych przez siły rosyjskie i bandy Osetyjczyków dochodzą wieści o gwałtach, rabunkach i podpaleniach chałup.

Na tej wojnie nie oszczędza się nikogo. Nawet dziennikarzy. Tylko szczęście i zimna krew uratowały życie tureckim reporterom, którzy dostali się pod rosyjski ostrzał w pobliżu Gori. Turecka telewizja ujawniła wstrząsające zdjęcia i nagrania z tego incydentu.

Do tyłu! Do tyłu! - krzyczy jeden z dziennikarzy. Drugi każe kolegom schować głowy. Inny wrzeszczy, że jest ranny, i zaczyna głośno się modlić. W ich samochód walą pociski. Ostrzał cichnie, dziennikarze zatrzymują się, wychodzą z auta i wtedy podchodzą do nich rosyjscy żołnierze - nagranie się urywa.

Jak się okazało, Turków Rosjanie (po ich opatrzeniu - jeden z dziennikarzy był ranny w głowę) zabrali do siebie, na terytorium Osetii Północnej. Przez kilka godzin przesłuchiwali ich rosyjscy oficerowie. W końcu Rosjanie pozwolili Turkom wrócić do kraju.

Dramatyczne chwile przeżyła też korespondentka gruzińskiej telewizji. Szykowała się do relacji na żywo spod zajętego przez Rosjan Gori, gdy padł strzał. Lekko ranna dokończyła swoją relację.

Napięcie, jakie wywołuje okupacja Gruzji przez Rosjan, omal nie doprowadziło wczoraj do otwarcia ognia. Rosyjskie czołgi i oddziały rozlokowane w punktach kontrolnych wciąż blokowały dostęp do Gori. Rosjanom zarzuca się, że zaminowują całe dzielnice przed ostatecznym wycofaniem się z miasta.

Rosjanie nie wykonali żadnego gestu wskazującego, że chcą oddać Gori gruzińskim władzom. Tylko przez chwilę gruzińscy policjanci mogli patrolować miasto pod okiem rosyjskich żołnierzy, ale szybko kazano się im wynosić.


(kab)

oceń
0
0
Podziel się

Wojny, konflikty, zamachy

Kiedy świat płonie, najwięcej informacji znajdziesz w nowym serwisie Konflikty.wp.pl


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~sąsiad [2008-08-16 12:05]

Polacy uważajcie, czytając .......
posty na forach można sądzić, że w Polsce jest co najmniej 30 % rosyjskich obywateli oburzonych na poparcie przez Polskę, Gruzinów !!! Tak, że radzę uważać, bo ci homosovietikusy mogę poprosić o pomoc Putina, bo czują się zagrożeni polskim poparciem dla Gruzinów !!!

odpowiedz

pokaż 19 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Max. [2008-08-16 19:59]

Kto zaczął strzelać ? Ano, Gruzini.
Kto do dziś nie podpisał zawieszenia działań wojennych? Ano, Sakaszwili.To na co liczy Prezydent Gruzji? Ano, liczy na to, że ktoś przyjedzie umierać za Gruzję.A póki co podnosi się larum jak w artykule artykułu. Zabrakło wyobraźni i umiejętności przewidywania.Teraz trzeba zrobić rachunek strat po wszystkich stronach. Bo konflikt to nie tylko Gruzja i Rosja.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~on [2008-08-16 15:56]

od wieków tak było że wygrany gwałci kobietę pokonanego.taki jest dzikie prawo wojny.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kminek07 [2008-08-16 20:37]

komentarzyk
Jako rasowy anioł ciemności z uwagą przeczytałem Wasze komentarze ... i staję oczywiście po stronie mateczki Rosji. Diabelsko zgadzam się w kwestii politycznej z ziemskimi istotami prorosyjskimi (bo jestem nowoczesnym oczytanym czartem odpornym na staroświeckie zabobony).Prawdziwą historię znam bardzo dobrze bo kończyłem zaocznie Moskiewski Instytut Nauk Politycznych i zostałem tam świetnie wyedukowany. Przedstawię tu oficjalne stnowisko czarcich elit: Rosja zawsze miłowała pokój i brzydziła się barbarzyńskimi rozwiązaniami militarnymi, ostro potępiała wszelkie interwencje zbrojne i stawała po stronie słabszych.A jak już była zmuszona (a właściwie poproszona przez uciskanych kulturalnych ludzi) wkroczyć na obce terytorium robiła to z ludzką rozśpiewaną twarzą,pokojowo, przy akompanimencie wirtuozów harmoszki i błałajki, tanecznym krokiem na paluszkach ucząc dzikusów i bandziorów kultury oraz poszanowania międzynarodowego prawa. Rosjanie tak jak i Niemcy zawsze byli mili i pokojowo nstawieni do świata (te promienne, niewinne i roześmiane twarze żołnierza rosyjskiego czy niemieckiego tkwią głęboko w pamięci wielu narodów). Tego z całą pewnością nie można powiedzieć o zepsutych gruzińskich i amerykańskich potworach, których masowo smażymy w naszych kotłach. Tu w Polsce z radością obserwujemy zjawisko miłości do Rosjan i poparcie dla ich humanitarnych działań (poza nielicznymi wyjątkami) bo Rosjanie zawsze kochali Polaków -symbolem tego uczucia jest przecież przepiękny pałac nauki i kultury.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kminek07 [2008-08-16 20:53]

komentarzyk
Jako rasowy anioł ciemności z uwagą przeczytałem Wasze komentarze ... i staję oczywiście po stronie mateczki Rosji. Diabelsko zgadzam się w kwestii politycznej z ziemskimi istotami prorosyjskimi (bo jestem nowoczesnym oczytanym czartem odpornym na staroświeckie zabobony).Prawdziwą historię znam bardzo dobrze bo kończyłem zaocznie Moskiewski Instytut Nauk Politycznych i zostałem tam świetnie wyedukowany. Przedstawię tu oficjalne stnowisko czarcich elit: Rosja zawsze miłowała pokój i brzydziła się barbarzyńskimi rozwiązaniami militarnymi, ostro potępiała wszelkie interwencje zbrojne i stawała po stronie słabszych.A jak już była zmuszona (a właściwie poproszona przez uciskanych kulturalnych ludzi) wkroczyć na obce terytorium robiła to z ludzką rozśpiewaną twarzą,pokojowo, przy akompanimencie wirtuozów harmoszki i błałajki, tanecznym krokiem na paluszkach ucząc dzikusów i bandziorów kultury oraz poszanowania międzynarodowego prawa. Rosjanie tak jak i Niemcy zawsze byli mili i pokojowo nstawieni do świata (te promienne, niewinne i roześmiane twarze żołnierza rosyjskiego czy niemieckiego tkwią głęboko w pamięci wielu narodów). Tego z całą pewnością nie można powiedzieć o zepsutych gruzińskich i amerykańskich potworach, których masowo smażymy w naszych kotłach. Tu w Polsce z radością obserwujemy zjawisko miłości do Rosjan i poparcie dla ich humanitarnych działań (poza nielicznymi wyjątkami) bo Rosjanie zawsze kochali Polaków -symbolem tego uczucia jest przecież przepiękny pałac nauki i kultury.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Jan [2008-08-16 20:11]

Różnica
Zadna interwencja w obcym kraju nie jest mile widziana, ale jednak jest różnica miedzy oboma nacjami > Widać ją na przykładzie zostawionego stanu w Korei Północnej i Południowej. Osobiście wolałbym żyć w strefie opanowanej przez USA!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gfgj [2008-08-16 17:29]

fgjfj
USA od Rosji różni się tym że ona walczy od demokracj... a rosjanie wchodzą na terytorium kraju i go zajmują i wprowadzają swoje władze... gdyby rosjanie pojechali na misje pokojową do iraku to by teraz była ISRR (Iracka Socjalistyczna Republika Radziecka) albo IRL (iracka Republika Ludowa)... i właśnie tym się różni USA od Rosji....

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~bolo [2008-08-16 15:30]

rosjanie to nięso armatnie
od wieków rosyjskie społeczeństwo było poddane rządzącym autorytarnie władcom począwszy od carów stalina kończywszy na putinie. to ten ostatni przywrócił w społeczeństwie wiarę w mocatstowość rosji. własnie teraz putin zbiera doświadczenia i planuje dalsze agresywne parcie na zachód to nie jest koniec. my jako polacy powinniśmy bardzo delikatnie reagować na ruchy rosjan i byś z nimi a nawet przeciw nim. słowa wałęsy nie chcę ale muszem albo jestem za a nawet przeciw. co byśmy nie zrobili to będzie żle tak to już jest z putinowską rosją. oni mają nas za kmiotków i tego nic nie zmieni.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~jowisz1 [2008-08-16 16:26]

Rosjanie nie mogą żyć bez wojny
Od wieków możemy zauważyć że rosjanie nie mogą żyć bez wojny , muszą mieć swojego wroga aby skierować na niego swe nieudane posunięcia ,muszą być zawsze dominatorem jako cesarstwo . Dlatego z jednego konfliktu wznawiają następny , aby ludziom swemu narodowi dać ofiare tak jak zrobił Neron z chrześćjanami.Musimy za wszelką cenę zabezpieczyć się przed wschodnim agresorem , bo co spotkało Gruzję możespotkać nas.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Anna [2008-08-16 15:51]

Czy oby Gruzini są taci niewinni?
Józef Stalin Stalin Józef Wissarionowicz, właściwie Josif Wissarionowicz Dżugaszwili (1878–1953), Gruzin

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gall81 [2008-08-16 15:37]

W 39 też nas zapewniano że za nami wstawi się.....
Francja i Wielka Brytania. Znamy jednak historie i wiemy jak było, a historia lubi się powtarzać. USA może nas wesprze militarnie ale cała wojna odbędzie się na terenie Europy zaczynając od Polski. To my będziemy cierpieć i ginąć w imię wyższości USA nad Rosją. Jakim my uzbrojeniem dysponujemy? Kilka F16 popsutych odkupionych ze złomowiska USA. Do tego dochodzi rozpita kadra wojskowa + słabo wyszkoleni wojacy. Według mnie nie powinniśmy drażnić LWA bo LEW to rosja.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kok [2008-08-16 15:46]

DLACZEGO NIKT W POLSCE NIE PISZE, TO CO INNE GAZETY W EUROPIE ???
rOSJA GROZI NAM WOJNA !!! W USA cytowane sa wypowiedzi Medwiewiewa, ale u nas jakos cicho... Dlaczego ?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~delta [2008-08-16 13:50]

Gwałty
Co robi USA w Iraku im wolno?,a wyborcza o tym nie pisze.

odpowiedz

pokaż 10 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~x [2008-08-16 15:37]

zwykła
jewrejska propaganda. oni zawsze tak opisują swoich wrogów. Z Serbii, Hezbollahu, Iranu, itp. te same słowa, te same oskarżenia, i ten sam brak dowodów i świadków.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Koń [2008-08-16 14:56]

Ot "mocarstwo"
Z Czeczenii nawet stare łóżka targali na plecach. Ale jak się wam mówi że Rosja to kraj trzeciego świata, to nie wierzycie.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Niedżwiedż alkoholik [2008-08-16 15:24]

Imperialny bzik od ciągłego nadużywania mocnego
alkoholu, bo jak wiadomo wodka pobudza agresywność.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~W [2008-08-16 09:52]

KACZYNSKI CHCE TEGO U NAS
Brawo Prezydencie widać warto było tak sie odgrażać Rosjanom. Pan Gruzinom nie pomógł, a zaszkodził wymiernie ludziom których interesy Pan powinien reprezentować. Rosjanie zerwali z nami stosunki dyplomatyczne. Komisji w sprawie Katynia nie będzie, ropy zapewne za jakiś czas też.

odpowiedz

pokaż 27 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~JoKo [2008-08-16 15:21]

Bardzo nieobiektywny artykuł
Subiektywizm i wrogości wobec wojsk rosyjskich obnaża zdanie: "Napięcie, jakie wywołuje okupacja Gruzji przez Rosjan, omal nie doprowadziło wczoraj do otwarcia ognia". Kto miał otworzyć ten ogień i z jakiego powodu ? A może żal, że nikt go nie otworzył, bo sępy-reporterzy maja mniej soczyste przekazy. Myslę, że trzeba wykazać więcej zrozumienia dla wojsk rosyjskich, które po odparciu napaści ze strony Gruzji, zgodnie ze swoją zapowiedzią dokonują częściowej demilitaryzacji terenów Gruzińskich przyległych do Osetii. Dla własnego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa Osetyjczyków. Nie można zapominać, kto wszczął wojnę i kto dokonał rzezi ludności cywilnej. Gruzja musi odczuć skutki szaleństwa i nieodpowiedzialności swojego przywódcy, a wojska, wobec braku oznak zmian władzy Gruzji i jej polityki, musza zrobić maksymalnie wiele dla zapewnienia bezpieczeństwa i sobie i chronionym przed gruzińskim nacjonalizmem narodom. Sakaszwili jest równie szalony jak nasz Kaczyński, myśląc, że umieszczając u siebie amerykańską bazę wojskową zyskuje bezpieczeństwo. Zdecydowanie jest odwrotnie. Takim sposobem Gruzja, a teraz Polska stały się strefa frontową i każdy konflikt między mocarstwami, musi w pierwszym etapie zrównac je z ziemią. Nie zapominajmy, że jesli ten konflikt nastapi, będzie użyta broń masowego rażenia na wielką skalę. Dla nas nie ma dużego znaczenia czy pocisk jądrowy lecący w kierunku "tarczy" trafi w cel czy zostanie zestrzelony np. nad Olsztynem, Gdańskiem czy Białymstokiem. Część z nas będzie nieco dłużej dogorywać i nie sadzę, żeby to "dłużej" było powodem do szczęścia.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~EWA [2008-08-16 13:32]

G*** PRAWDA A WY SŁUCHACIE (JAK BARANY) telewizji
Oczywiscie jak zwykle zła Rosja, smiac mi sie chce. A jak GRUZINIE zatarasowali wyscia w domu i podpalili rodzine WŁASNYCH RODAKOW to oje, tego juz nikt nie opowie, nie... po co. W niemieckich mediach pokazuja wogole co innego niz u nas- ciekawe co!!! Jak zwykle media robia z informacjami co chcą- a czego innego mozna bylo sie spodziewac po Polsce jak zmieszania Rosji z botem... ŻENADA. Amerykanom tez w to mi graj. Mam dobry filmik, do telewizji zaproszono GRUZINOW na wywiad, matke z corka. Na wywiad. Mieli opowiadac jacy to Rosjanie sa zli. A zaczeli mowic... dokladnie co innego... Nagle za ich plecami (z drugiej strony kamer) zaczeło sie chrząkanie kaszel i powiedziano gosciom, ze niestety musza przeprwac wywiad ;] (potem wkleje link). BRAWO.

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Robert Krzysztofiak [2008-08-16 15:17]

Rosyjska armia .
składa się z bandytów i złodzieji,nie zmieniło się to od rewolucji bolszewickiej.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej