więcej

Miedwiediew włącza się do "wojny o historię".

PAP | aktualizacja 2009-08-30 (13:14)
drukuj

Obarczanie stalinowskiego ZSRR na równi z hitlerowskimi Niemcami odpowiedzialnością za rozpętanie II wojny światowej to "cyniczne kłamstwo" - uważa prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew.

Prezydent Rosji przypomniał, że Zgromadzenie Parlamentarne Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE) "postawiło na jednej płaszczyźnie, obarczyło jednakową odpowiedzialnością za II wojnę światową faszystowskie Niemcy i Związek Radziecki".

- Jest to - proszę mi wybaczyć - cyniczne kłamstwo.
Nie można przez wzgląd na kilka krajów przekreślać historiiDmitrij Miedwiediew
Nie można przez wzgląd na kilka krajów przekreślać historii - dodał.

- Można mieć różny stosunek do Związku Radzieckiego; można bardzo krytycznie odnosić się do politycznego reżimu, który był w Związku Radzieckim, do liderów tego naszego ówczesnego państwa - powiedział. - Problem polega na tym, kto zaczął wojnę; kto zabijał ludzi i kto ratował ludzi, miliony ludzi; kto w ostatecznym rachunku ocalił Europę - zaznaczył Miedwiediew.

Gospodarz Kremla wyraził ubolewanie z powodu - jak to określił - "regresu" w ocenie II wojny światowej.

- 1 września mija 70 lat od wybuchu II wojny światowej. Te wydarzenia to największa tragedia XX wieku. Tragedia, która pochłonęła 70 mln istnień ludzkich - podkreślił. Jego zdaniem "jakiejkolwiek innej oceny tych wydarzeń być nie może". Jednak - mówił - "problem polega na tym, jak te wydarzenia są interpretowane w różnych krajach".

- Właśnie tutaj - niestety - obserwujemy wyraźny regres. Jeszcze 20-30 lat temu, nawet w warunkach bloków, które pozostawały w stanie konfrontacji - mam na myśli świat zachodni i Wschód, NATO i Układ Warszawski - wszyscy byli zgodni, że faszyzm otrzymał sprawiedliwą ocenę, a faszystowscy zbrodniarze, osądzeni przez Trybunał Norymberski, ponieśli zasłużoną karę - powiedział Miedwiediew.

Teraz - jak zauważył - mimo wspólnych wartości "dochodzi do szokujących rzeczy". Prezydent Rosji wyjaśnił, że ma na myśli czynienie przez kraje bałtyckie i Ukrainę "bohaterów narodowych" z "popleczników faszyzmu".

- Kraje bałtyckie i nawet Ukraina ogłaszają byłych nazistowskich popleczników swoimi bohaterami narodowymi, którzy walczyli o wyzwolenie swoich państw - oświadczył. Dodał przy tym, że "choć wszyscy doskonale wiedzą, jak się rzeczy miały, wstydliwie opuszczają wzrok, by nie psuć stosunków" z krajami bałtyckimi i Ukrainą.

- Wszyscy powinniśmy z wielką troską odnosić się do naszej historii. Zwłaszcza w kwestiach, które otrzymały jednoznaczną ocenę ze strony całego świata - oznajmił Miedwiediew.

- Nie można burzyć instytucji, które ukształtowały się w wyniku tych tragicznych wydarzeń. Nie można przekreślać wszystkiego przez wzgląd na te, czy inne państwa, które znajdują się w stadium rozwoju, kształtują swoją tożsamość narodową - wskazał.

- Powinniśmy myśleć o przyszłości - oświadczył gospodarz Kremla.

Rozmowa z prezydentem ukaże się w wieczornym wydaniu magazynu informacyjnego Wiesti. Zrelacjonowały ją wcześniej agencje ITAR-TASS i RIA-Nowosti.

(zel)

oceń
30
157
Podziel się

  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~Jarowit [2009-08-30 15:34]

Ma rację.Obarczać Niemcy i ZSRR za rozpętanie wojny 50/50
to przesada. Skąd wiadomo czy, gdyby Hitler nie zaatakował Polski to ZSRR samo by się tego podjęło. Hitler bez ZSRR pewnie by atakował. Przygotował się do tego wiele miesięcy wcześniej. Ma też rację co do czynienia z ukraińskich bandytów OUN UPA bohaterów narodowych. Popieram w tych kwestiach Miedwiediewa.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~preczzruskimi [2009-08-30 15:34]

ruskie tozbrodnicze kałmuki ibandyccyzłodzieje
wyruskie psy isukiwara iposzliwon na zawszewniebytwyzbrodnicza swołocz

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~40tolatek [2009-08-30 15:34]

Czemu ma służyć eskalacja łajdactw na co raz wyższym poziomie.
czyżby brak naszej reakcji?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kcin [2009-08-30 15:31]

a chałwę
wynalazł Sezamow

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~minka [2009-08-30 15:28]

Miedwiediew to zwykły pachołek Putina,
dlatego plecie bzdury, żeby się wyróżnić...Żałosny typ!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~brodaty [2009-08-30 15:27]

MIEDWIEDIEW
JAKICH ONI MAJA TYCH POLITYKOW I NIE KRYTYKOJA Z URODY TYLKO BRONIA A MY CO DUMNIEISZEGO KRYTYKOIEMY I SWJAT SIE SMIEJE Z NAS

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Piotr [2009-08-30 15:27]

Rosjanie słuchajcie !!!
Daję głowę, że Rassija się rozpadnie i to szybciej niż się wydaje. putin was oszukuje. Wasz przemysł jest słaby, ludzie wymierają na alkoholizm i demograficzna zapaść, mentalność stalinowska, brak jakichkolwiek symptomów społeczeństwa obywatelskiego, nieprzyjazne i wrogie stosunki z wszystkimi sąsiadami i głupia władza. Te i inne cechy doprowadzą szybciej niż nam się wydaje do odśrodkowego rozpadu rosji (tak, rosji z małej litery )

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Piotr [2009-08-30 15:25]

Rosjanie słuchajcie !!!
Daję głowę, że Rassija się rozpadnie i to szybciej niż się wydaje. putin was oszukuje. Wasz przemysł jest słaby, ludzie wymierają na alkoholizm i demograficzna zapaść, mentalność stalinowska, brak jakichkolwiek symptomów społeczeństwa obywatelskiego, nieprzyjazne i wrogie stosunki z wszystkimi sąsiadami i głupia władza. Te i inne cechy doprowadzą szybciej niż nam się wydaje do odśrodkowego rozpadu rosji (tak, rosji z małej litery )

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Veda [2009-08-30 15:21]

Rosjanie, to nie Ruski. Rosjanie to nawet nie są Słowianie
Po skandalicznych obchodach zwycięstwa na faszyzmem w Moskwie gdzie nie zaproszono Polski, czyli kraju, który pierwszy wystąpił do walki z totalitaryzmem we wrześniu 1939 oraz walkę tę prowadził w Europie najdłużej ze wszystkich kombatantów alianckich - Norman Davies zauważył, że tzw straty rosyjskie w czasie wojny niemiecko-rosyjskiej 1941-1945 zostały w dużej części poniesione przez potomków mieszkańców I Rzeczypospolitej Obojga Narodów, a nie przez Rosjan. Zwłaszcza w 1941 z 3 mln bezpowrotnych strat Sowieckiej Armii przytłaczająca większość stanowili Estończycy, Łotysze, Litwini, Polacy, Białorusini i Ukraińcy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Henryk [2009-08-30 15:19]

Przy okazji tak ważnej rocznicy,warto przypomnieć...
Sprzedanie niepodległości Austrii w Monachium.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kasia k [2009-08-30 14:59]

moskwa
Rosjanie nas wyzwolili,czy się to komuś podoba czy nie

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Asnyk [2009-08-30 14:01]

Życie milionów Polaków i ratunek przed zagładą narodu polskiego
przez hitlerowskie Niemcy , gdyby wygrały wojnę , Ziemie Zachodnie i Pólnocne dołączone do Polski , śmierć 600 000 żołnierzy rosyjskich poległych w uratowaniu Polski , wszystko to się nie liczy u współczesnych polskich dziennikarzy i pseudohistoryków i im podobnym polityków . Ogłupiają młodych Polaków , bo jak można utożsamiać mordercę z tym , kto cię ratuje ? Jeśli nie nastąpi opamiętanie w tym z łaski innych narodów i państw utworzonym państwie , któremu na imię Polska , to historia wystawi jeszcze raz Polakom rachunek . Zrobią to jej sąsiedzi , kiedy będą mieli nas naprawdę dosyć . Nie ma raz na zawsze ustalonych granic . Nasze dzieje wymownie to pokazują .

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~zamyślony [2009-08-30 15:16]

najpierw nas najechali, mordowali,
wywozili, terroryzowali, ostatecznie nas wyzwolili kontynuując terror

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~michał [2009-08-30 15:15]

rosjanie okradli i okradali
nasz KRAJ do 1989 r. Mają problem bo nie ma ich już kto utrzymywać. Polska zosała przez swołocz zaatakowana 17 wrzesnia i to jest prawda którą wszyscy znają. A PAN . MAD Miedwief :) sieje propagande i myśli że ktoś to KUPI. Koniec Świata.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ja [2009-08-30 15:13]

Nie ma równości - również w przestępstawach !!!
Każdy odpowiada za własne zbrodnie, a zbrodnie innych nie powinny stanowić okoliczności ani łagodzących a nie obciążających. ZSRR napadło na nas o ponad dwa tygodni późnie pozostając w pełnym porozumieniu z Rzeszą niemiecką. .

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~leszek [2009-08-30 12:48]

polecam książkę
Przeczytajcie książkę "Zapiski oficera Armii Czerwonej" Sergiusz Piasecki i wszystko jasne

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~wand [2009-08-30 14:59]

Święta racja,
a jak ruskie w latach 90 opuszczali nasz kraj to co się działo?Nawet klamek i gniazdek elektr.nie zostawili bo u nich nie było.Kwatery i koszary wyglądały gorzej niż po pożarze.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~wschód [2009-08-30 14:39]

Niech żyje
Sława Stefanowi Banderze Miedwiediew nie ma racji

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~HistoriaNaukiZSRR [2009-08-30 13:40]

Radio wynalazł Radionow !
Radziecki uczony znalazł je na smietniku ambasady amerykańskiej !

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Brun [2009-08-30 14:51]

Ciężkie czasy...
Ciężkie "czasy" powiedział oficer radziecki ściągając zegar z wieży kościelnej.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 796