więcej

"Kościół pcha się w nasze życie".

Logo dostawcy  wp.pl | dodane 2009-04-21 (10:38)

fot. Jupiterimages

opinie
drukuj

Religia rzymskokatolicka w szkołach, specyficzny dobór programów w TVP czy próba przeforsowania własnych wizji ustaw zdrowotnych i społecznych – to niektóre z zarzutów jakie pod adresem Kościoła kieruje apostata Jarek Milewczyk, jak również wielu Internautów komentujących tekst „Ateista: ksiądz upokorzył moich rodziców”. Użytkownik o nicku mraw skarży się: „Jako kobieta nie mogę używać antykoncepcji, mieć zapłodnienia in vitro czy kochać innej kobiety. Ale Kościoła nie obchodzi to, że nie wierzę w Boga. Takich osób jak ja jest dużo więcej”.

Jak uważa Milewczyk, zdaniem hierarchów ingerencja Kościoła w życie osób niewierzących to „wymysł ateistów i odszczepieńców”, nie dostrzegają jej właśnie (lub wyłącznie!) osoby wyznania rzymskokatolickiego oraz kler. Tymczasem reszta społeczeństwa, zauważa apostata, dostrzega aż nazbyt wyraźnie „nadprezentatywność Kościoła w życiu codziennym”. Poczynając od prozaicznych rzeczy jak wiszące krzyże w instytucjach publicznych, szpitalach, szkołach i urzędach z sejmem włącznie, przejawia się ona również w „bardziej niepokojących próbach wpływania na zapisy ustaw laickiego przecież państwa dotyczących spraw medycznych i społecznych”.

Zdaniem Milewczyka tego rodzaju działania nie powinny mieć miejsca w demokratycznym, współczesnym państwie. – I chociaż nikt nie odmawia prawa do głoszenia poglądów dowolnej grupie religijnej czy związkowi wyznaniowemu, to jednak tylko Kościół rzymskokatolicki aktywnie próbuje działać, i skutecznie wpływać na decyzje i zachowania wielu polityków i partii politycznych – mówi.
Tylko Kościół rzymskokatolicki aktywnie próbuje działać, i skutecznie wpływać na decyzje i zachowania wielu polityków i partii politycznychJarek Milewczyk, apostata


Ksiądz: nie musicie chodzić na religię

Wielu Internautów biorących udział w dyskusji zauważa, że w Polsce „dużo trudniej być ateistą czy agnostykiem niż katolikiem”. Gieroj pisze, że każdy, kto wypowiada się negatywnie o Kościele i o tym, co się w nim dzieje, jest od razu tłamszony. Milewczyk cieszy się, że nie pracuje w instytucji publicznej, gdyż tam jego zdaniem sprawy światopoglądu są często bardzo istotne. Z relacji osób pracujących w szkolnictwie lub służbach mundurowych wie, że tam zmuszanie do uczestnictwa w obrzędach religijnych to częsta praktyka.

Niektórzy podpisują się pod stwierdzeniem, że Kościół znacznie utrudnia wystąpienie z jego szeregów. Innego zdania są obrońcy instytucji kościelnej, jak choćby Internauta o nicku ksiądz, którzy przerzucają winę na wybór wiernych: „A ja swoim wychowankom na religii, którzy mnie obrażają i przeklinają (jestem księdzem) mówię wprost, aby zdecydowali z rodzicami o wystąpieniu z Kościoła. Mówię im, że nie mają obowiązku uczestniczenia w religii, byleby tylko podjęli taką decyzję. O dziwo, do dziś nikt nie opuścił szeregów poszczególnych klas i chodzą wszyscy. Sam bym wyrzucił z katechezy tych, co tylko rozrabiają, więc nie ucierajcie stereotypów, że problemy są i generuje je Kościół, który rzekomo utrudnia wystąpienie”. Alikk pisze, że chodzi do Kościoła wyłącznie dla samej siebie: „A to, co księża robią, to mnie absolutnie nie obchodzi. Są takimi samymi ludźmi jak każdy z nas”.

„Nie rozwiążę umowy, której nie zawierałam”

Wielu Internautów biorących udział w dyskusji przyznaje, że wielokrotnie zastanawiali się już nad apostazją. Niektórzy boją się jednak ostracyzmu. To samo wspomina, że jej rodzice, oboje z wyższym wykształceniem, zastrzelili się ze strachu przed reakcją otoczenia na wystąpienie z Kościoła. Maro pisze, że do rezygnacji z Kościoła, przyczyniło się zachowanie księdza: „Za ślub chciał 1200zł + 150zł za każde odczytanie zapowiedzi, w sumie 1650 zł. Trzasnąłem drzwiami od jego kancelarii, a narzeczonej powiedziałem, że ślub weźmiemy w USC, gdzie wówczas kosztował 80 zł. Nie zgodziła się, więc się rozstaliśmy”.

Niektórzy dyskutanci zastanawiają się, czy zgodny z prawem jest proceder występowania z instytucji, do której się nigdy nie wstępowało. Anastazja pisze: „Przecież to rodzice decydowali za mnie. Czy ja muszę ponieść tego konsekwencje? Coś tu jest nie tak. Nigdzie nie zgłaszałam akcesu. Nie wystąpię o rozwiązanie umowy, której nie zawierałam”. Milewczyk przyznaje, że trudno doszukiwać się właściwego wytłumaczenia dla tego typu praktyk. Jego zdaniem jeśli komuś nie przeszkadza fakt, że w wyniku zbiegu pewnych okoliczności jest członkiem danej grupy wyznaniowej, np. kościoła rzymskokatolickiego, to oczywiście nie musi robić nic. – Jeśli nie chce być np. w statystykach swojego kraju uznawany za katolika czy katoliczkę, może podobnie jak podczas wizyty, np. w urzędzie skarbowym załatwić tę sprawę tak, jak zrobiłem to ja i tysiące podobnych mi obywateli. Bo polski Kościół apostazji nie może odmówić nikomu, mimo to, że czasem piętrzy trudności – tłumaczy.

Inna wiara przodków

„Jestem Świadkiem Jehowy. U nas jeśli ktoś chce odejść, to pisze np. w tej sprawie list. Na spotkaniu publicznie jest ogłaszany suchy (taka a taka osoba nie jest już świadkiem) komunikat. Wszystko odbywa się bez sensacji. Rodzice takiej osoby są smutni, płaczą, inni im współczują, ale nikt nie robi z tego afery” – pisze „andreasiak”. Zdaniem Gugu osoby występujące z Kościoła rzymskokatolickiego powinny być wymieniane publicznie z imienia i nazwiska. Po to – tłumaczy Internauta – aby wszyscy wiedzieli, że nie należy już do wspólnoty, oraz, aby nie mogła taka osoba podszywać się pod wierzących. Wielu dyskutantów zauważa jednak, że „nie chce im się bawić w apostazję, bo formalne wystąpienie z Kościoła nie ma dla nich żadnego znaczenia”.

elo pisze: „A jeśli chcą zrobić rzetelne badania, to niech zadadzą pytanie, ile osób rzeczywiście wierzy i realizuje postanowienia swojej religii w życiu codziennym, a ilu jest takich, którzy tylko udają, że wierzą. A do tych, którzy rzucają hasła, że opuszczamy wiarę naszych przodków, powiem tylko jedno: Wiara naszych przodków była inna…

Anna Sztandera, Wirtualna Polska
oceń
309
58
Podziel się

Przeczytaj też

Spór apostatów z Kościołem zaostrza się

aktualizacja 2012-01-12 (10:24)

"Ksiądz upokorzył moich rodziców"

dodane 2009-04-17 (07:15)

Nie wierzę w Boga.pl

dodane 2007-11-08 (06:26)

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: +1 [1]
~obserwator [2010-02-13 01:11]

kosciol pcha sie w nasze zycie
Zgadza sie !!! Kler za bardzo wlazi z butami w zycie ludzi, ksieza sa beszczelni, arogancy,patrza tylko ...zeby pare zloty od ludzi wyzebrak...wyciagnac, zwyczajnie beszczelnie , ....niby co....laska....a za chwile uslyszy sie konkretne kwoty. W ogole npo cholere jest ten kler? To tylko smrod brud chamstwo, zlodziejstwo, pedofilia, gejostwo, lesbijstwo...po co to nam? i ukrywaja tylko swoje afery!!! No prosze gdzie i kiedy odpowiadaja za swoje zle czyny??? Odpowiedza ...przed Bogiem ? Troszke nie tedy droga...MUSZA...za zwoje czyny odpowiadac jak KAZDY OBYWATEL, nie sa zadnymi "Swietymi".... Kler to Panstwo w Panstwie...smród....

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~wawryk [2010-02-14 10:24]

Buta Klechów
Wybitni polscy patrioci drą jadaczki, że po wstąpieniu do Unii Europejskiej ograniczono polakom ich suwerenność, ale nikt się nawet nie zająknie , że kościół i jego obrońcy mają daleko w duszy takie pojęcia jak suwerenność, prawa człowieka, czy konstytucja. Władze kościelne wyrażnie mówią , że prawo ustanowione przez parlament jest niczym, wobec praw boskich,i ci wybitni patrioci nasączeni nienawiścią do wszystkiego co obce , że większość tych praw boskich pisana była przez belzebuba z papieskim namaszczeniem. Zawsze kościół kat. w Polsce potrafił dogadywać się z każdą władzą , ale konkordat , niestety podpisany przez komucha Prezydenta Kwaśniewskiego doprowadził , że 10 przykazań są łamana nagminnie właśnie przez hierarchów kościelnych , a szczególnie 7- nie kradnij .

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~KASTA KAPŁAŃSKA [2010-02-10 21:18]

Z DESZCZU POD RYNNĘ !
OD CZERWONEGO REŻYMU TYPU SOWIECKIEGO DO CZARNEJ KLERYKALNEJ PENETRANCKIEJ DYKTATURY KASTY KAPŁAŃSKIEJ TYPU WATYKAŃSKIEGO ! KIEDY TEN KRAJ STANIE SIĘ NORMALNY ?! UWAGA: KKLER W RP TO 50 TYS. OSÓB TZW. DUCHOWNYCH = 30 TYS. KSIEŻY + 20 TYS. ZAKONNIC ! CZYLI ZAGROŻENIE DEMOKRACJI I DYKTAT ok. 0,13 % LUDNOŚCI NAD OGROMNĄ WIĘKSZOŚCIĄ LUDNOŚCI i PAŃSTWEM prawie 40-milionowym ! agitacja dla skompromitowanego aferami pedofilskimi i majątkowymi zepsutego do cna kleru watykańskiego i ich sługusów politykierów , systematycznie psujących państwo...

odpowiedz

Ocena: +2 [2]
~Ewa Tranel [2010-02-10 02:10]

"Kościół pcha się w nasze życie"
Tak. Smutna to prawda, ale Kościół katolicki za bardzo ingeruje w nasze życie. Pamiętam zdarzenie ze swoją córką, która w szkole podstawowej została "zmuszona" do chodzenia na lekcje religii. Zmusiło ją środowisko. Bała się inności. Już jako dziecko, nie chciała "być gorsza". Tuż przed św. komunią, siostra zakonna prowadząca katechezę, straszyła dzieci, że jeśli nie będą się modliły, to wpadną pod samochód jak przykładowa dziewczynka. Moje dziecko ośmieliło się zapytać: "proszę siostry, to czy Bóg jest miłosierny, czy mściwy? Bo jeśli jest miłosierny, to czemu nie pomoże głodnym dzieciom?" Siostra oburzona wyrzuciła ją z lekcji, żegnając ją klątwą (obyś nigdy nie miała dzieci!!!!) i zarzuciła jej brak wiary. (-cio letnie dziecko w odruchu samoobrony odpowiedziało, że w Boga, ona szczerze wierzy, ale w jego złych ministrów nie! I wiecie co? To cała prawda. Dziecinna, prosta prawda stała się moim mottem. A siostra? No cóż... Jedyne co osiągnęła, to, że córka w wieku lat 15 zapytała mnie, czy może zmienić wiarę? Odsunęła ją w brutalny sposób od tradycji mojej rodziny. Od wiary, która dla nas tyle znaczyła. Ale już nie znaczy!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ewa Tranel [2010-02-10 02:09]

"Kościół pcha się w nasze życie"
Tak. Smutna to prawda, ale Kościół katolicki za bardzo ingeruje w nasze życie. Pamiętam zdarzenie ze swoją córką, która w szkole podstawowej została "zmuszona" do chodzenia na lekcje religii. Zmusiło ją środowisko. Bała się inności. Już jako dziecko, nie chciała "być gorsza". Tuż przed św. komunią, siostra zakonna prowadząca katechezę, straszyła dzieci, że jeśli nie będą się modliły, to wpadną pod samochód jak przykładowa dziewczynka. Moje dziecko ośmieliło się zapytać: "proszę siostry, to czy Bóg jest miłosierny, czy mściwy? Bo jeśli jest miłościwy, to czemu nie pomoże głodnym dzieciom?" Siostra oburzona wyrzuciła ją z lekcji, żegnając ją klątwą (obyś nigdy nie miała dzieci!!!!) i zarzuciła jej brak wiary. (-cio letnie dziecko w odruchu samoobrony odpowiedziało, że w Boga, ona szczerze wierzy, ale w jego złych ministrów nie! I wiecie co? To cała prawda. Dziecinna, prosta prawda stała się moim mottem. A siostra? No cóż... Jedyne co osiągnęła, to, że córka w wieku lat 15 zapytała mnie, czy może zmienić wiarę? Odsunęła ją w brutalny sposób od tradycji mojej rodziny. Od wiary, która dla nas tyle znaczyła. Ale już nie znaczy!!!!!

odpowiedz

Ocena: +2 [2]
~visus5 [2010-02-09 23:38]

Była czerwona zaraza teraz jest czarna
Panoszą się jak za komuny sekretarze.Jeżdżą po pijaku,baletują z dziewczynkami a nam nakazują tylko sie modlić i dawać na tacę.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~krist [2010-02-09 19:02]

KOCHNI !!!!!!!
Jezus bedac na ziemi powiedzial wyraznie strzezcie sie z dala od faryzeuszy . Wypowiedzi faryzeuszow nie mialy pokrycia w Slowie Bozym,uczynkami pokazywali ze nie miluja prawo Boze,robili co im sie podobalo.Obecna sytulacja pokazuje to samo.Ksieza to dawniejsi faryzeusze. Teraz do nas wybor nalezy czyjego glosu bedzieby sluczali .Czy Jezusa czy ksiezy?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~krist [2010-02-09 18:50]

KOCHNI !!!!!!!
najwiecej rodzin rozbijaja ksieza i kaplani. Mam na to dowody.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~krist [2010-02-09 18:49]

KOCHNI !!!!!!!
najwiecej rodzin rozbijaja ksieza i kaplani. Mam na to dowody.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~krist [2010-02-09 18:47]

UWAGA NOWI OSZUSCI !!!!!!!!!!
w czarnych sutannach !!!!!! Nie wpuszczac do domu grozi utrata danych osobowych !!!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~krist [2010-02-09 18:44]

DOBRZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
teraz widac kto donosil w czasie wojny i za komuny.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~krist [2010-02-09 18:43]

czy ktos mi powie !!!!!!!
kiedy ci ksieza zostana ukarani za ich chamskie zachowanie?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kraysztof [2010-02-09 18:43]

kościół zakała świata przez wieki stworzyli potęzną organizacje mafijną która pragnie żądzić światem ,która kłamstwem i podstepem zdobyła pozycje w świecie nawet potężni dyktatorzy którzy chcieli zawładnąć światem nie mogli lub niechcieli ich zniszczyć więc pytanie jaką władze i wpływy ma kościół że przetrwał i wciąż włazi w butach w nasze życie zmuszają nas podstępem bez naszej zgody do chsztu ,komuni są wszędzie przy kazdej okazji zdobycia kasy i odprawiają te durne wymyslone obrządki aby ciemnote prowadzić ich drogą.banda leniwych tchórzy którzy boją się pracy oraz stawiania czoła prawdziwemu zyciu w rodzinie uciekaja pod sutanne i uważaja się za świętych oszukują samych siebie inwigilują ludzi głupim ale cwanym pomysłem na spowiedż , żyją jak elita ponad ludzka za pieniądze naiwnych zagubionych robią potęrzne inwestycje aby przetrwali kolejne lata a inwestują dlatego że widzą że narody współczesne przestają wieżyć w ich podstępne wymyślone chwyty marketingowe poto aby dosłownie na kazdym miejscu człowieka upokożyć na kolanach i wypchać sobie kieszenie . gdybym miał pisac dalej zabrakło by nocy mam nadzieje że ludie się opamiętają i przestana utrzymywac darmozjadów .

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~narcyz [2010-02-09 17:44]

kosciół pcha się w nasze życie
kolęda powinna byc zlikwidowana bo to jest po prostu nic innego jak zbieranie pieniędzy anie tego PAN JEZUS PRAGNIE księża niech się wezmą do uczciwej pracy bo oni będą najbardziejpotępieni po śmierci .od narodzin aż do śmierci za wszystko biorom pieniądze .wstyd panowie księża zrubcie sobie rachunek sumienia .W BOGA WIERZĘ ALE W KSIĘRZY NIE.bo to są nieroby.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~LEON BEZ PALCÓW [2010-02-09 12:54]

GONIĆ
JA TYCH PASOŻYTÓW DEFINITYWNIE ODSEPAROWAŁEM OD SIEBIE I SWOJEJ RODZINY.I MAM SPOKÓJ.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~WOLNYodRELIGII [2009-04-23 13:23]

Każdy starający się racjonalnie pojmować świat...
Dochodzi do jednego wniosku: ŻADNEGO BOGA NIE MA i NIGDY NIE BYŁO. Religie i bogowie to ludzki wymysł. Bogów wymyslano dla różnych potrzeb: by mieć wrażenie panowania nad "dziwnymi" zjawiskami przyrody, ze strachu przed śmiercią, dla manipulacji naiwnymi poddanymi itp itd. Deliberacje tzw "wierzących" nad boskimi przymiotami np że bóg który kocha ludzi oczekuje określonych w zamian zachowań to czysta paranoja mająca jedynie merkantylne konotacje dotyczące "duchownych" którzy te "rewelacje" głoszą. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia nawiedzonym religiantom

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +1 [1]
szymik02WRACA! [2009-04-21 17:41]

Ateiści zjednoczmy się!
Apeluje do wszystkich ateistów, aby nie pozostali bierni wobec lżenia i opluwania nas przez tak zwanych "miłosiernych katolików" próbujących na siłę nawracać wszystkich "niewiernych"! Tylko głośny sprzeciw może dotrzeć do świadomości, tych niejednokrotnie fanatyków religijnych! Wolność polega na tym że ateista może przejść się po ulicach polskich miast z podniesionym czołem, bez strachu że coś go spotka za jego poglądy. Czy tak jest teraz? Pozdrawiam wszystkich światłych ludzi i życzę siły i wytrwałości!

odpowiedz

pokaż 59 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +1 [1]
~Maria [2009-04-21 17:50]

"Jestem człowiekiem i nic co ludzkie..."
Nie bójcie się Boga! On nie istnieje i nic wam nie może zrobić!

odpowiedz

pokaż 44 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Natalia [2009-05-15 19:32]

Do Ateistów!!!
Prowadzę badanie dotyczące leku oprzed smiercia u osób wierzcych i niewierzacych w Boga. Badanie polega na wypełnieniu kwestioanriusza. Chętnych prosze o kontakt mailowy : natalia.lipa@gmail.com

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +1 [1]
~bogdan [2009-12-21 19:24]

Popieram ateistow kosciol to zlodzieje precz z klerem i z konkordatem

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 911