więcej

Jesteś emerytem lub rencistą? Dostaniesz podwyżkę!.

Logo dostawcy  PAP/Dziennik Gazeta Prawna | dodane 2010-02-10 (02:15)

fot. Jupiterimages

opinie
drukuj

Dobra wiadomość dla prawie 10 mln emerytów i rencistów. Ich świadczenia wzrosną od marca nie o 4,1%, jak przewidywał rząd, ale o 4,6% - zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".

GUS podał we wtorek, że w 2009 r. pensje po odliczeniu inflacji wzrosły o 2,1%. Wcześniej, w połowie stycznia, ogłosił, że wzrost cen w ubiegłym roku dla gospodarstw emerytów i rencistów wzrósł o 4,2%.

Na podstawie tych danych można wyliczyć wskaźnik waloryzacji, od którego zależy marcowa podwyżka świadczeń 9,8 mln osób. Według wyliczeń "DGP" wyniesie on 104,6%.


Przeciętna emerytura z ZUS, która wynosi 1618,7 zł brutto, wzrośnie więc o prawie 75 zł. Wyższe będą też kwoty najniższych świadczeń emerytalno-rentowych i dodatków do nich - pisze "DGP".



Gazeta Prawna w internecie www.gazetaprawna.pl


(oso)

oceń
26
4
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~Isia [2010-03-02 19:03]

Emerytury
waloryzacja % w stosunku do infllacji - zgoda. Ale co z rewaloryzacją emerytur starego portfela. Emerytura przyznana 20 lat temu zupełnie jest nieadekwatna do dzisiejszych realiów życiowych. Wtedy płaciliśmy za prąd 50,- teraz 150, - za wodę 20,-zł teraz80,- za 1 litr benzyn y 1,20 teraz ponad 4,-zł za bułkę 0,50 zL teraz ponad 1--zL za abonament 6,90 teraz 17,60. Wszyscy chcą od nas dużo więcej i więcej a do emerytur dopłaca się alb o i nie 30 - 50,- zL.Nikt nie zrewaloryzował tych starszych emerytur . Majątek z prywatyzacji miał być częściowo przeznaczony dla emerytów bo on i go tworzyli w przeszłości. Wzbogacili się tylko cwaniacy i teraz jeszcze pyszczą na starych schorowanych i nie chcą dać nic wzamian. A ich emerytury liczone są od takiej wysokiej kwoty bazowej ponad 2.700,- od marca br. Prawie 200,-zł wzrosła za 1 rok . Nasze emerytury były liczone z kwoty bazowej 800,- zł Jak tego nie zmienicie to zawsze Wasi dziadkowie i Wasi rodzice będą biedakami. Pozdrawiam emeryutów!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~black sabath [2010-02-10 12:13]

Płace w oastatnich 10 latach tak poszybowały,że ówczesny emeryt
jest dziadem w porównaniu do dzisiejszego.Zus ma problemy,bo przy tej samej liczbie odchodzących emerytów dzisiejsi dostaja 2 razy więcej kasy za podobną pracę.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~wzburzony [2010-02-10 10:52]

Pomysł PSL, jak zabrać Polakom 60% składek z OFE, ale tak, by nie protestowali
PSL zabiera 60% składek z OFE i przenosi je do ZUS-u, gdzie w miejsce realnych zobowiązań państwa byłby pusty, wirtualny zapis na koncie w ZUS. Poprzedni pomysł spotkał się z krytyką, więc wymyślono, że niby będzie można zabrać swoje pieniądze z OFE, ale "przypadkiem" nie poinformowano, że PSL zabiera 60% skłądek na łatanie dziury w budżecie oraz w ZUS. Skutek tego będzie taki, że na starość umrzemy z głodu. Jeśli PSL chce nam oddać zrabowane (ustawa PO-PSL z 21.11.2008r.) składki z OFE, to niech odda 100% składek.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~młoda żona rencisty [2010-02-17 23:05]

śmieszna renta
mój mąż ma 33 lata i ma 592zł renty nie może iść nigdzie dorobić w sumie pewnie znów dostanie ok.10zł podwyżki a opłaty trzy razy tyle i to jest sprawiedliwość super nic dodać nic ująć

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ws [2010-02-10 07:26]

Kpina z emerytów.
Srednia cywilna emerytura to 1638 zł BRUTTO,A srednia emerytura MUNDUROWA po aż 15 LATACH pracy wynosi 2940 zł.Ludzie to jest z waszych podatków.Dokąd tak będzie?

odpowiedz

pokaż 35 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~belzebub [2010-02-22 21:23]

Jesteś emerytem lub rencistą? Dostaniesz podwyżkę
Przekręty szwindle machloje a nam ochłapy

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~BIEDUS [2010-02-22 19:52]

NIE, NIE, DLA EMERYTUR PONIZEJ 1200 zl
Na utrzymanie WIEZNIA JEST MIESIECZNIE LICZONA KWOTA 1800 ZL. Robotnicy maja za 40-45 lat pracy 1300 - 1600 zl emerytury. Czy to jest sprawiedliwe.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~BIEDUS [2010-02-22 19:51]

NIE, NIE, DLA EMERYTUR PONIZEJ 1200 zl
Na utrzymanie WIEZNIA JEST MIESIECZNIE LICZONA KWOTA 1800 ZL. Robotnicy maja za 40-45 lat pracy 1300 - 1600 zl emerytury. Czy to jest sprawiedliwe.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gLODNY EMERYT [2010-02-22 19:47]

Ja za 43 lata pracy mam 1300 emeryture netto
Bylem przez dwa lata skoczkiem spadochronowym 6DPD TEGO OKRESU DO PODWYZESZENIA EMERYTURY NIE WLICZAJA. Koledzy pracujac awansowali a ja sluzac 2 lata w wojsku nie mam z tego nic. Wojsko licz tylko do ciaglosci pracy. Emerytury dla zwyklych ludzi pracy sa za niskie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ala [2010-02-11 00:20]

rydzyk bedzie mial zniwo
tylko rydzyk sie z tego cieszy ,bo bedze mogl wiecej wyludzic pieniedzy ,od starych glupich emerytow

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~kpina [2010-02-17 21:09]

jestes s emerytem..
Tylko kwotowo byloby prawidlowo masz 1000 netto prosze 150,/zl masz 2000 zl emerytury 80 zl masz wiecej 40 zl Co boicie sie elito ze dostaniecie malo.Sprobujcie mieszkac ,wyzywic sie i kupic leki za 1000 zl miesiecznie...................czy to trudno zrozumiec ze procenty dali bogacze dla siebie ,masz duzo to ci damy duzo ..masz malo to po co ci wiecej.......co myslicie............

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Bolo [2010-02-18 22:51]

zus
nie powinno być żadnych emerytur i rent, a praca powinna trwać do śmierci. I ZUS nie byłby potrzebny.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~romjuvic [2010-02-17 21:46]

emerytury a praca
Jesteśmy emerytami czy wieźniami swojego kraju. Pracownik w cywilu pracuje 8godz.i szluz.Zarabia co zarabia.potem może iśc coś dorobić jak pracowity lub nie jak leniwy . Jak wygladała praca w wojsku -to nie praca to słuzba 24 godz na dobe. a praca z ludźmi.?przyjacielu nie zamkniesz żywego człowieka do skrzyni czy szafy .i na drugi dzień wypuścisz .T o jest ustawiczna praca wychowawcza. A młodzi chłopcy maja pomysły ,Oj maja .jesteś z nimi bez przerwy ,żadnego własnego życia rodzinnego ,nie powiesz przełożonemu że nie przyjdziesz dzisiaj bo Ci się nie chce lub jesteś chory źle sie czujesz. Tydzień nigdy nie miał 46 godz a i doba niejednokrotnie było mało . ale coś za coś . Okazuje sie że wszystko za nic. Powiem brzydko ,chciaz może nie - kraj któremu poświeciłem swoje młode lat zakpił ze mnie , mówiąc jeszcze inaczej gybym był w Wermachcie ,mógłbym życ teraz godnie .Gdybym był żołnierzem angielskim ,czy amerykańskim nie musiałbym się martwić jak mam i z czego zapłacić czynsz i czy będe jadł dzisiaj obiad . ale popatrzcie sobie w historię wojkowości jak jesteś dociekliwy,zawsze ten co szedł pod kule obiecywano mu wiele a potem kpiono - ano to społeczeństwo potrzebuje idiotów którzy wywalczą wolnośc a co potem - Ano murzyn zrobił swoje i murzyn morze odejść - Pa słoneczko a teraz radź sobie sam -już nikomu nie jesteś potrzebny . Chyba że nowa wojenka to znowu naobiecujemy frajerom , niech walcza i giną

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Bogdan [2010-02-17 20:41]

Wysokość emerytur
Emerytury państwowe powinny być jednakowe dla wszystkich, np. Emerytury z ZUS - 2000 zł. Emerytury służb mundurowych-3000 zł. Reszta powinna być uzupełniana emeryturami kapitałowymi. Wiek przejścia na emeryturę dla wszystkich grup zawodowych: Dla uprawnionych do emerytur ZUS owskich - 65 lat Dla uprawnionych do emerytur mundurowych: 55 lat Emerytura zawsze powinna być zawieszona w przypadku podjęcia przez emeryta aktywności zawodowej.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Bogdan [2010-02-17 20:37]

Wysokość emerytur
Emerytury panswowe powinny być jednakowe dla wszystkich, np. Emerytury z ZUS - 2000 zł. Emerytury służb mundurowych-3000 zł. Reszta powinna być uzupełniana emeryturami kapitałowymi

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~sigj [2010-02-17 20:05]

Podwyżka Emerytur i Rent
To jest kpina.Biedni emeryci dostaną podwyżki od 30,00 do 100,00zł na rok a wszystko już w splepach podrożało np.żywność,prąd ,gaz i nne zapowiedziane będą podwyżki.Tyle co dostaniemy podwyżki na rok to te podwyżki oddamy w ciągu miesiąca.Rząd PO sobie robi żarty z emerytów i rencistów.Takiego rządu my nie chcemy żeby nas osmieszał.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~trubadur [2010-02-17 17:45]

Unia Europejska i Ameryce.
Jakie są przepisy emerytalne dot.służb mundurowych w innych państwach Unii Europejskiej ( Niemcy, Francja itd.) w USA, Kanada. Szkoda, że te pasożyty, które przy "Solidarności" wywindowały się na szczyty skorumpowanych władz, w bezczelny sposób kpią sobie z mundurów i negatywnie nastawili dużą grupę młodych Polaków do nich. Posterunki Policyjne, wojsko, zakłady karne czekają na kandydatów. Niech każdy piszący na blogu, posmakuje chociaż przez parę dni pracy w tych resortach. Warunek jeden - wykształcenie i zdolność psycho - fizyczna. Tutaj nie jeden się przeliczy. Co tam gospodarka - posłom po 1 kadencji emerytura dożywotnia, odprawy i premie w milionach zł itp. itd.!!!!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~emeryt [2010-02-10 23:17]

emerytura
jak sie ma 1000 zl to ile netto prosze napiszcie bo mi sie w glowie przekreci czy wydam na jogurt plus chleb a moze starczy na papucie bo buty to juz nie

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~emerytka [2010-02-10 06:58]

Sukces - 36 zł do emerytury 940 zł
to razem 976 zł - po 30 latach pracy w placówce naukowej i podyplomowych studiach. Rząd sie stara z całych sił żeby dorównać UE!!!!!!!!!! Emeryci mają się na to nabrać??

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Ktoś [2010-02-16 11:29]

Nie płaci się procentami
To jest prawda jak ktoś już napisał, że jeżeli powdyżka ma być procentowa to ci którzy wg. procentów dostali więcej /bo taka była inflacja/ powinni za wszystko co podrożało płacić procentowo więcej a nie w dalszym ciągu bogacić kosztem innych co to finansują. Emeryci którzy już nie pracują są niestety wszyscy równi./chodzi mi o podwyżki emerytur a nie o wysokość wypracowanej emerytury / nikt nie żąda równych emerytur ale niestety ich podwyżek już niestety tak. Pracując nie można było nie płacić składek ZUS, ale wysokości zarobków nikt sobie nie wybierał /poza złodziejami i kombinatorami/ I teraz państwo powinno czuwać żeby ci o aktualnym równym statucie traktowani byli sprawiedliwie.Jeszcze raz podkreślam nie chodzi mi o równe wysokości emerytur /jak to niektórzy nie rozumiejąc zagadnienia idiotycznie i złośliwie sugerują a o równe kwotowo podwyżki bo żaden emeryt procentowo za nic nie płaci. W ten sposób dysproporcje kwotowe obliczonych emerytur zostaną zachowane. O procentach mogą mówić instytucje,banki a nie wciskać je emerytom którzy po prostu chcą pieniędzy które im się należą i którymi muszą za wszystko zapłacić!

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej