więcej

Czy Polacy są za legalizacją małżeństw homoseksualnych?.

Rzeczpospolita   IAR/Rzeczpospolita  | dodane 2009-07-11 (01:01)
zobacz galerię

fot. Jupiterimages

opinie
drukuj

Trzy czwarte Polaków nie chce legalizacji w naszym kraju małżeństw osób tej samej płci. Przeciwnego zdania jest 14% - wynika z sondażu GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej".

Jeszcze więcej przeciwników ma w Polsce adopcja dzieci przez pary tworzone przez osoby tej samej płci. Nie zgadza się na nią 87% badanych. Za jest co dwudziesty badany.

Zdaniem profesora Zdzisława Krasnodębskiego z Uniwersytetu w Bremie sondaż pokazuje, że Polacy są nadal społeczeństwem przywiązanym do tradycyjnych wartości. Nie ulegają też modom i presji ze strony innych państw europejskich - ocenia socjolog.

Natomiast według Tomasza Szypuły z Kampanii przeciw Homofobii takie deklaracje są efektem strachu Polaków przed nieznanym. - Większość Polaków nie zna osobiście żadnego geja ani lesbijki, dlatego ich obraz opiera na tym, co usłyszy lub zobaczy w mediach - ocenia Szypuła.

Sondaż został przeprowadzony przez GfK Polonia w dniach 3-5 lipca na próbie 1000 osób.


(tbe, meg)

oceń
42
77
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~wołominiak [2009-07-11 07:16]

większość nie zna osobiście geja lub lesbijki?
a ja znam osobiście geja, wyszło przypadkiem że jest geje kiedy ze znajomymi rozmawialiśmy o homoseksualistach. A co do powyższego artykułu to ja absolutnie sie nie zgadzam na małżeństwa i adopcje- to chore żeby dwóch facetów wychowywało dziecko. Do kogo powie mamo?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~emeryt [2009-07-11 07:15]

Ja już nie mogę, więc popieram.
Homoseksualizam to zbawienny środek na przeludnienie świata.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~marek [2009-07-11 07:15]

brawo Polacy- zdrowy rozsądek nie zginął w narodzie
patologi powiedzmy stop

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Paulina [2009-07-11 07:12]

Źle sofrmuowane pytanie!
Sama jestem lesbijka i naleze do mniejszoscie ;) Ale fakt jest taki, malzenstwo kojarzy nam sie z kosciolem, a my nie chcemy brac slubu. stawac przed oltarzem itd. Zreszta nie tylko ja, ale wiekszosc homoseksualistow. Pytanie powinno brzmiec: Czy jestes za legalizacja zwiazków partnerskich osób tej samej plci! Zapewne wyniki troche by sie zmienily! Co komu ma przeszkadzac to, ze moja Zona przejmie moje nazwisko i bedziemy mogly wspolnie rozliczac sie z podatkow? Co zlego w tym, ze w razie wypadku to, Ona, osoba, z ktora mieszkam i ktora kocham dostanie moj spadek i zadecyduje o tym, ze chce oddac moje oragny? Chyba nie ma w tym nic zlego, bo Ci, ktorzy sa przeciw i tak nic do tego nie maja...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Odys [2009-07-11 07:10]

GRA W KOTKA I MYSZKĘ
Ci co tak manifestują wcale nie są pedałami albo lesbami. Są po prostu psycholami. Chory na tę chorobę wcale się z tym nie obnosi i naprawdę cierpi, znam takich. „Manifestujący i wojujący” ze zdrowym społeczeństwem bawią się jak w tytule i grają mu na nosie, najgłupsi są politycy i władze miast, że im na to pozwalają i jeszcze przed pedalstwem się tłumaczą. TO JEST DOPIERO GŁUPOTA!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Odys [2009-07-11 07:10]

GRA W KOTKA I MYSZKĘ
Ci co tak manifestują wcale nie są pedałami albo lesbami. Są po prostu psycholami. Chory na tę chorobę wcale się z tym nie obnosi i naprawdę cierpi, znam takich. „Manifestujący i wojujący” ze zdrowym społeczeństwem bawią się jak w tytule i grają mu na nosie, najgłupsi są politycy i władze miast, że im na to pozwalają i jeszcze przed pedalstwem się tłumaczą. TO JEST DOPIERO GŁUPOTA!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~herman [2009-07-11 07:09]

Zgadzam sie ,ale powinni byc odizolowani od reszty spoleczenstwa,
Nie powinni sie z tym afiszowac jak dotychczas.Sami wiedza ze ich "opcja" nie jest normalna.To w wiekszosci ludzie wyksztalceni i na stanowiskach.Wykorzystuja i mieszaja w glowie innym mlodym ludziom,ktorym imponuja niezaleznoscia finansowa.Jezeli przyjmiemy ze to choroba,to tym bardziej nalezy ich odizolowac w specjalnych miejscach.Niejaki pan Adas wiedzial jakie stanowia zagrozenie i tworzyl dla nich osrodki rehabilitacyjne.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~grom52 [2009-07-11 07:08]

Izolować tych zwyrodnialców...
Albo wyrywać ja.. - jak pedofilom

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~lew8 [2009-07-11 07:07]

na MARSA z nimi.
Jestem ciekaw który z nich będzie rodził ,,,,powinno śię ich zaprzęgnąć do pługa zamiast koni to by im głupota minęła.jestem przeciw takim zwiąskom .

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~lik [2009-07-11 07:07]

zgoda
Nie ma zgody na niszczenie zachowanej polskości przez wieki! Nie może być zgody na destrukcję narodową! Od zarania świata była ta odmienność ludzi, ale skutki dopuszczenia "związków" i nie daj Boże adopcja dzieci będzie typowym wykolejeniem natury!! Nigdzie w zdrowym społeczeństwie nie ma takiej możliwości aby dziecko żyło i rozwijało się w takiej "rodzinie". Skutki są łatwe do przewidzenia!!. Naród żyjący bez prawa naturalnego musi upaść!! I nie ma co debatować czy ta odmienność jest chorobą czy nie jest! To nie ma znaczenia! Same pokolenia nowych ludzi upominać się będą o zdrowyi rozsądny wybór.Pozdrawiam.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wawiak [2009-07-11 07:07]

co Pan Tomasz Sypuła pier....li???
Strach przed nieznanym ??? To co? mam sie dac "podjechac od tyłu" i juz bede "za"?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gino [2009-07-11 07:03]

KAZDY MA GAY-a W RODZINIE
w tej blizszej lub dalszej, to znaczy znamy ich z wlasnego podworka i jawnie mowimy im -nie lubimy was i nie chcemy wam pomagac ,nie pozwalamy wam zyc w zalegalizownym zwiazku bez kakichkolwiek praw,nie wolno wam gorszyc ludzi na ulicy, jak ktorys z was umrze to przkazcie nam wasz wspolnny dorobek zycia ,jak ktorys z was jest chory to najlepiej niech umiera w domu bo po co nadwyrezac kase chorych, niech zadem nie mowi cioci ani wujkowi ze jest ciota bo bedzie wstyd przed calym swiatem itd Sam jestem gayem i sie tego nie wstydze ale i nie demonstruje, dziecka adoptowac nie chce i nie pochwalam tego , po pierwsze srodowisko gay samo w sobie nie jest do tego gotowe, po drugie zal bylby mi dzieciaka ,ktorego wszyscy wytykaliby palcami ze ma 2 mamusie lub tatusiow ... co do legalizacji malzenstw to jak nabardziej jestem za

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~sathaniel [2009-07-11 07:03]

Geje czyli inaczej pedały...
...to typowe oblechy. Skoro tak domagają się akceptacji, wiedzą że są inni. Skoro wiedzą, że są inni, to powinni jasno określić granicę swojego pedalstwa i trzymać się z daleka od dzieci. Co do związków gejowskich, jestem przeciwny. Dzieci nie muszą oglądać dewiacji na ulicach.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~telewizor 24 [2009-07-11 07:03]

odmieńcy
jeżeli są to trudno ale niech się nie afiszują

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gosia [2009-07-11 05:25]

nekrofilitykom wykopac trupa
gejom malzenstwa, dzieci do adopcji a co z nekrofilia

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Zombi [2009-07-11 02:46]

Niestety miałem do czynienia kiedyś z gejem.
W pracy go poznałem i niestety wpadłem mu w oko, facet się do mnie przymilał puszczał oczka itp. ale ja nie byłem homodmieńcem. Do dziś mam traumę po przejściach z tym dziwadłem :P . Dziki Bogu już tam nie pracuję a pedalstwu mówię stanowczo NIE.

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~nauczyciel [2009-07-11 07:00]

przyzwoici homoseksualisci
Dyrektor jednego z ośrodków prestiżowej uczelni Duke Uniwersity w stanie Północna Karolina, został aresztowanay 24 czerwca br. i oskarżony o oferowanie swojego adoptowanego 5-letniego syna do wykorzystywania seksualnego przez przypadkowych perwertów. Policja waszyngtońska wraz z agentami FBI przeprowadziła operację doprowadzającą do aresztowania 42-letniego Franka Lombard, otwartego homoseksualisty, dyrektora uniwersyteckiego Centrum Zdrowia i licencjonowanego pracownika socjalnego. Po licznych sygnałach świadczących o molestowaniu seksualnym adoptowanych dzieci, w wyniku operacji uzyskano kluczowy dowód, kiedy to Frank Lombard zaoferował podstawionym funkcjonariuszom policji jednego ze swoich adoptowanych synów do wykorzystania seksualnego. Lombard wraz ze swoim homoseksualnym partnerem adoptował dwójkę dzieci, w tym obecną ofiarę, 5-letnie murzyńskie dziecko, którego molestowanie zostało wcześniej czterokrotnie zarejestrowane na internetowych kanałach video. Lombard posługiwał się wielce wymownym identyfikatorem internetowym “perv dad for fun”, co można tłumaczyć jako “bawiący się perwersyjny tatuś”. Jak stwierdza raport policyjny wydany przez detektywa policji Dystryktu Waszyngton, Timothy Palchak, podczas akcji Frank Lombard przyznał podstawionym funkcjonariuszom policji, że jego adoptowany syn był wielokrotnie molestowany od okresu niemowlęcia, a “molestowanie było łatwiejsze w czasie gdy dziecko nie mówiło i nie wiedziało co się dzieje, ale później podawane były dziecku podczas molestowania lekarstwa Benadryl.” Wyjaśniając zjawisko molestowania dzieci przez homoseksalistów, dr Paul Cameron z Instytutu Badań nad Rodziną skomentował, że tego typu przypadki tworzą pewien modelowy standard opisywany w literaturze przedmiotowej, gdzie zauważa się relację wykorzystywania seksualnego dzieci wychowywanych przez homoseksualistów. Dr Cameron opisał to zjawisko w naukowym fachowym periodyku Psychological Reports. “Co prawda nie każdy homoseksualny rodzic molestuje swoje dziecko” – mówi dr Cameron – “ale naukowa literatura notuje znacznie większą ilość przypadków molestowania dzieci przez homoseksualnych rodziców, w tym rodziców przybranych.” Dr Cameron cytuje również raport z 1978 roku Kinsey Institute, który stwierdza, że aż 23% dorosłych homoseksualistów miało stosunek płciowy z nieletnimi chłopcami. Kinsey Institue został założony w 1947 roku przez Alfreda Kinsey, perwerta seksualnego i homoseksulistę, dziś ogłoszonego wielkim naukowcem i autora “przełomowych prac w dziedzinie biologii i seksuologii”. Aresztowany Frank Lombard przebywa obecnie w więzieniu federalnym w Waszyngtonie gdzie oczekuje rozprawy. Grozi mu kara do 20 lat pozbawienia wolności. W przeciwieństwie do szeroko nagłaśnianych informacji o niedawnym spotkaniu prezydenta Obamy z aktywistami środowisk homoseksualnych, w amerykańskich środkach masowego przekazu wiadomość o molestowaniu seksualnym homoseksualnych rodziców nie jest eksponowana.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Karbix [2009-07-11 01:55]

Gej = fanatyk analnego seksu z mężczyzną.
Dlaczego państwo ma się zajmować nim? Dlaczego media się nim zajmują? O co w ogóle chodzi? Co to za problem? Niech znajdzie sobie kogoś kto będzie chciał z nim uprawiać taki seks i niech to robi, po co to nagłaśniać?

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
chudy176 [2009-07-11 06:58]

zgroza
Jestem przerażony tym,że co dwudziesty Polak jest za adopcją dzieci przez pary homoseksualne.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Qba [2009-07-11 06:57]

PAPUGA
czym się różni gay od papugi - ? NICZYM , I TO I TO MA OBSRANY CZŁONEK

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej