więcej

Były minister zdrowia za legalizacją trawki.

Dziennik | dodane 2008-08-20 (08:26)

fot. AFP

opinie
drukuj

Młodzież namawia polityków do zniesienia kar za posiadanie konopi na własny użytek. Widać już pierwsze efekty. Pod petycją skierowaną w tej sprawie do ministra sprawiedliwości podpisało się pięciu parlamentarzystów - w tym były minister zdrowia, obecnie poseł Marek Balicki - informuje "Dziennik".

Projekt nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu narkomani, nad którym pracuje Ministerstwo Sprawiedliwości, trafi do Sejmu nie wcześniej niż pod koniec roku. Mimo to Fundacja Polityki Narkotykowej "Transformacja" już teraz walczy o liberalizację prawa. Chcą dotrzeć do jak największej liczby posłów i namówić ich na podpisanie listu popierającego zniesienie kar za posiadania konopi na własny użytek. W tym celu werbują w internecie młodych wolontariuszy.

List podpisało na razie pięciu posłów, w tym Marek Balicki z SdPl. Szef fundacji Artur Radosz nie chce zdradzać innych nazwisk. Przekonuje jednak, że są wśród nich posłowie wszystkich partii. Mamy też rodzynka z PiS. Wprawdzie jeszcze listu nie podpisał, ale myślę, że jesteśmy na dobrej drodze - powiedział "Dziennikowi" Radosz.

Dlaczego członkowie fundacji walczą o zniesienie kar dla palaczy konopi? Zostałem kiedyś aresztowany za ich posiadanie. Straciłem mieszkanie, pracę. Po wyjściu z więzienia znalazłem się na ulicy. Czemu to wszystko miało służyć? Jeśli miało mi pomóc, to nie wiem w czym - powiedział prezes fundacji.

Pod petycją podpisały się już setki ludzi, także kilku pracowników Monaru, a nawet raper Liroy. Posłowie są jednak bardziej sceptyczni. Po co komu narkotyki? Jestem za karalnością i za walką z narkomanią - poinformował "Dziennik" wicemarszałek Sejmu Stefan Niesiołowski. Inni posłowie, jak Arkadiusz Mularczyk (PiS) czy Tadeusz Iwański (SLD), są mniej radykalni i zapowiedzieli, że najpierw zapoznają się z argumentami obu stron.
oceń
4
1
Podziel się

Przeczytaj też

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~defra [2008-08-20 11:03]

Kara za posiadanie jestem ZA
Jeżeli będzie świadomość że posiadanie trawki jest karalne to po co wyciągać po nią łapę . Może ci którzy szukają przygód a maja resztki rozumu zrezygnują z posiadania na własny użytek gdyż może to im zaszkodzić w przysłości.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ala [2008-08-20 11:00]

Prohibicja na nic nie pomaga a jedynie szkodzi
Prohibicja czy to alkoholowa czy narkotykowa powoduje jedynie wzrost przestępczości. Ale oczywiście my musimy popełniać własne błędy zamiast uczyć się na cudzych.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wiem [2008-08-20 10:27]

Pomyśl przed
A może panie Radosz należało zastanowić się przed "wejściem w posiadanie"? Znałeś prawo i wiedziałeś czym to grozi, po co więc kupowałeś? Teraz chcesz zmieniać prawo, bo tobie ono nie pasuje. Wyobraź sobie, że wracasz z długiego pobytu w Angli, gdzie przyzwyczaiłeś się do lewostronnego ruchu drogowego. Teraz też będziesz chciał zmieniać zasady ruchu w Polsce?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Gall Anonim [2008-08-20 10:34]

Legalizujcie nie krytykujcie
Nierozumiem jak można marihuane nazywać narkotykem, rownie dobrze narkotykem można nazwać np: papierosy, alkohol, telewizje, internet. To co wymienilem bardzo silnie uzaleznia, ja np: niemoge sobie wyobrazic życ bez internetu, zawsze jak gdziesi wyjeżdżam i niema tam netu to czuje sie jak bez reki albo nogi. A poza tym wszystkim to papierosy i alkohaol sa bardziej szkodliwe niz Canabis, i jak ktoś sie 'zjara' to jest spokojny a po alkoholu wiekszosc ludzi jest agresywna (mniej lub bardziej) Ps: marihuana to roślina lecznicza, niezapominajcie o tym.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~gość serwisu) [2008-08-20 10:54]

panie niesiołowski
ja sie pana chciałem spytać co pan ma z tego, że głosi pan takie patologiczne poglądy - niech pan zejdzie na ziemie ;)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~pozdrawiam [2008-08-20 10:52]

Uprawa Konopii Indyjskich
Delegalizacja karalności uprawy konopii jest jedynym sposobem, by zmniejszyć ilość osób uzależnionych od twardych narkotyków. Każdy kto przemyślał całą sprawę, wie bardzo dobrze o tym, że jest KLIENT i SPRZEDAWCA. Sprzedawca w swojej ofercie posiada, prócz konopii, także twarde narkotyki, które uzależniają chemicznie organizm człowieka. Druga sprawa to środowisko, z którym osoba KUPUJĄCA się styka - przeważnie, są to ludzie z marginesu społecznego, żyjący z dealerki. Polskie prawo nie gwarantuje więc żadnego bezpieczeństwa dla ludzi palących leczniczo marichuanę, a wręcz promuje i potęguje zjawiska kryminogenne. Wiele państw w Unii Europejskiej "zrozumiało" istotę zjawiska "wchodzenia w narkotyki" i delegalizując karalność uprawy, odebrało mafii 90% rynku. Niemcy, Austria, Belgia, Hiszpania, Portugalia, Holandia i Czechy to tylko niektóre z tych państw...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wera [2008-08-20 10:18]

politycy uwazaja ze lepiej
sie nachlac stracic kontrole nad soba zrobic awanture pobic zone itp niz zapalic skreta ( oceniaja wszystkich swoja miara)

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~pablo [2008-08-20 10:12]

brawo!!!
Alkohol w postaci tych tanich win ma jeszcze gorsze skutki niz Marihuana i jakoś nikt nie zabrania tego pić. W polsce "palenie trawki" jest zabronione a tak naprawde jest tylko wazkie grono ludzi którzy nie palili. załoze sie ze wiekszość probowała. :)

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~grasshopper [2008-08-20 10:46]

Popieram częściową legalizację trawki
Ta ustawa świadczy o całkowitej ignorancji jej mocodawców i tych którzy ją popierają.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~hyh [2008-08-20 10:45]

jasne
a ktos ci kiedys umarl od trawy? najwyzej pokreci mu sie w bani ale to juz indywidualna sprawa i wybor

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Andrew [2008-08-20 10:44]

jestem za legalizacja, kto jeszcze??
trawka powinna być tak legalna jak alkohol, po niej sie nie bije zony tak jak to się robi w normalnych polskich katolickich domach

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~iza [2008-08-20 10:31]

prezes fundacji odreagowuje psychiczny stres związany z karą więzienia, walcząc o dostepnośc narkotyków dla naszych dzieci? No, gratuluję! A może by tak lepiej dobra psychoterapia? Wtedy sam sie uspokoi, utuli cierpienie, nie naruszając bezpieczeństwa innych...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ilona [2008-08-20 10:30]

zdemoralizowana władza
nadal deprawuje społeczeństwo

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~diabel [2008-08-20 10:29]

Zalegalizowac!
Nie chce mi sie pisac po raz setny, jakie bylyby zalety legalizacji marichuany, a jest ich naprawde sporo. Poza tym prawo w tej kwestii jest albo martwe (i tak kto chce to pali), albo bardzo restrykcyjne (jak sie chce komus dokopac, to zawsze mozna mu cos podrzucic, pare latek dostanie, praktycznie za nic).

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~to ja [2008-08-20 10:29]

Tak, zalegalizujcie wszystko.
Narkotyki, aborcję, eutanazję. Pozabijajcie się, zaćpajcie się na śmierć.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
romadur [2008-08-20 10:27]

popieram
narkotyki to śmierć. Ale nikotyna i alkohol to też śmierć. Powiecie, że narkotyki uzależniają bardziej. Zgoda, ale w dużym stopniu dlatego, że są faszerowane chemią, która takie uzależnienia potęguje. Gdyby do tytoniu, gorzały lub choćby zupy pomidorowej dodawać podobną chemię, mielibyśmy więcej nałogowców. Legalne narkotyki, to kontrola cen, a co za tym idzie rozwalenie mafii. Promocja - o ile tak to można nazwać środków mniej uzależniających. Jeśli narkotyki są nielegalne, to tytoń i alkohol też powinny być.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~lagna [2008-08-20 10:27]

Jestem za tym!
I prawidłowo. To zawsze było i będzie w kraju, czy się to politykom podoba czy też nie. Nie da się tego uniknąc. Kary tutaj nic nie pomogą. Pomimo iż nigdy tego nie próbowałam i zamiaru takiego nie mam, to jestem za legalizacją.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~L. [2008-08-20 10:27]

Drogi komuszku,
przecież to religia jest opium dla ludu! Co ty, wnuczku Lenina, kombinujesz?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Marlene [2008-08-20 10:26]

marihuana
Gdyby prawdą było to co o marihuanie opowiadają w Polsce różni pseudoznawcy - to Holandię już dawno powinien sz... trafić, a kanałami spłynąć wszyscy Holendrzy. Z jakichś dziwnych i niepojętych powodów tak się nie dzieje. O tym jak bardzo racjonalnie do miękkich narkotyków podchodzą Holendrzy, przekonałem się sam a palenie nikogo nie dziwi ani nie bulwersuje .

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gregor [2008-08-20 10:26]

PAPIEROSY
A papierosy to zapewne łakocie które "tylko" rozprowadza Polska?

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 785