więcej

Referendum ws. ACTA - tak; współpraca z PiS - nie.

PAP | dodane 2012-01-30 (16:20)
drukuj

Nie rozważamy połączenia sił z PiS, ani żadną inną partią, ani organizacją polityczną - poinformował przedstawiciel zespołu zwolenników referendum w sprawie ratyfikacji ACTA Marek Kinstler. Dodał, że zebrali co najmniej 250 tys. podpisów pod swoim wnioskiem.

- Z powodu potężnej ilości wolontariuszy oraz punktów odbioru wniosków w około 70 miastach całej Polski oraz świata, nie jesteśmy w stanie w tym momencie podać dokładnej liczby podpisów - zastrzegł.

Zdaniem zespołu, referendum w sprawie ratyfikacji ACTA może zostać zorganizowane na wniosek obywateli na podstawie art. 63 Ustawy o referendum. - Chodzi nam o referendum w sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa, ponieważ w naszym mniemaniu porozumienie ACTA jest nieprecyzyjne i daje za duże możliwości do niekontrolowanej interpretacji przepisów - tłumaczył Kinstler, który będzie reprezentował wnioskodawców jako ich pełnomocnik.

Jak podkreślił, zespół nie zamierza współpracować z Prawem i Sprawiedliwością, które zapowiedziało własny wniosek w sprawie referendum.

- Nie rozważamy połączenia sił z PiS, ani żadną inną partią, ani organizacją polityczną. Chcemy, aby to było referendum obywatelskie, niepowiązane z żadną opcją polityczną, już nam i tak wystarczy, że PiS wykorzystał bez skrupułów wniosek mojego autorstwa - wyjaśnił.

Pytanie, które zwolennicy referendum chcieliby zadać Polakom brzmi: "Czy jest Pani/Pan za ratyfikacją przez Polskę umowy Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA)?"

Kinstler ocenił, że Sejm powinien przychylić się do obywatelskiego wniosku o referendum w tej sprawie. "Codziennie dostajemy setki maili, ze słowami wsparcia, podziękowaniami i chęcią pomocy. Obywatele są bardzo zaangażowani w naszą akcję" - powiedział.

Poinformował ponadto, że 3 lutego odbędzie się kolejna demonstracja przeciwników ACTA we Wrocławiu. "Spodziewamy się większej ilości ludzi niż na demonstracji 25 stycznia" - dodał.

(aka)

oceń
27
3
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: -3 [5]
~iza [2012-01-31 22:30]

Dzieciarnia nie zdaje sobie sprawy z faktu "pseudo wolnosci" w internecie nie tylk w Polsce ale na calym swiecie! To nie zamach na wolnosc ale STOP bandyckiej anarchii! Uwazam ze dzieci sa malo swiadome szalejac i ublizajac wladzy! Popieram decyzje premiera bo wrecz boje sie tej" wolnosci" o ktora dzieciarnia walczy! To tak jakby dac swobode w posiadaniu broni od 5 tego roku zycia Albo i gprzej! pomijajac swobode w wykradaniu cudzej pracy przez internet! to wiele powazniejsze niebezpieczenstwo!

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: +18 [18]
~cytuję [2012-01-30 22:10]

Najgorsze, że tu nie chodzi o "piratów", którzy okradają "biedne, uczciwie tyrające" koncerny i banki, które swoją potęgę zbudowały dzięki II wojnie światowej. Ale o zmianę tzw. światowego porządku (New World Order), proklamowanego uroczyście w 1991 r, przez starego Busha. "Pirat", terrorysta" - nowomowa rodzącego się globalnego reżimu. Acta, punkt 12. polecam Orwell 100 procentowy. Nawet biblioteki nie będą mogły funkcjonować, bo to "narazi na szkody finansowe" np. "Hollywood". Tuszu zastępczego do domowej drukarki też nie kupimy. Do multipleksu, innego niż czosnkowy, też nie pójdziemy. Filmu ambitnego nie będzie gdzie obejrzeć, bo multipleks nie puści takich, a kinu studyjnemu nie pozwoli istnieć. Etc. etc. Świat stanie się jedną wielką montownią, z niewolnikami, którzy poza pracą i funkcjami biologicznymi, nie będą niczego uprawiać.

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: -30 [32]
Bober [2012-01-30 18:54]

Referendum byłoby nieobiektywne i poprostu niesprawiedliwe.Większość społeczeństwa szczególnie tego w wieku bardziej dojrzałym wogóle się tym nie intersuje względnie nie wie o co chodzi.Zorganizowana grupa kryminalistów internetowych przeciwna ACTA,gówniarze uwielbiający internetową bezkarność i cała reszta hołoty buszująca po interecie kosztem innych miałaby największe szanse na zwycięstwo.Właśnie ze względu na swoją konsolidację i aktywność.

odpowiedz

pokaż 12 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +14 [20]
~ZORRO [2012-01-30 21:59]

REFERENDUM O ODWŁANIE RZĄDU!!!

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: +6 [6]
~4rty [2012-01-31 20:14]

stop faszystowskiemu ACTA!!! stop PO bandytom antyPolskim!!!!!!!! REFERENDUM DLA ACTA!!!!!!! winni zdrady srtanu przeciw Polsce i Polakom winni byc UKARANI i to jak najszybciej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

Ocena: +9 [9]
~Anna [2012-01-31 15:45]

Nie można oczekiwać od żadnej telewizji (TVN*,Polsat*, TVP*), że przekażą rzetelnie i obiektywnie informacje o ACTA, bo gdyby chcieli być obiektywni ujawnili by info już w 2010 roku. 11 maja 2010r stacje te zostały poproszone przez resort kultury o uwagi ws. ACTA. A tera z możemy m.in. oglądać wypowiedzi "ekspertów", ktorzy informują, zę większość protestujących nie wie co robi a tak w ogole to są praktycznie dzieci.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +4 [6]
~aaa [2012-01-31 14:59]

a ile polska jako kraj i kazdy polak jako tego kraju obywatel zyska jesli ACTA przejdzie? tylko konkretnie prosze, bez zadnych sciem typu 'piractwo w polsce przynosi 500mln strat' - konkretne kwoty poparte konkretnymi dowodami.

odpowiedz

Ocena: +6 [6]
~aaa [2012-01-31 14:55]

parafrazujac: gdyby pieklo walczylo z ACTA, podpisalnym pakt z diablem

odpowiedz

Ocena: +3 [3]
~kadylak [2012-01-31 12:50]

po podpisaniu ACTA w Polsce nie będzie miejscsa dla zdrajców , nie zamieścimy nazwisk ale to ich koniec

odpowiedz

Ocena: +6 [8]
~yulk [2012-01-31 11:05]

Żeby wejść w życie w Unii Europejskiej, Acta będzie musiało zostać jeszcze rozpatrzone i podpisane przez Parlament Europejski - więc wszyscy Ci, których oburza ACTA powinni pisać maile do parlamentarzystów europejskich wyrażając swoje oburzenie. Wyszukaj w necie "zatrzymajmy acta" i dowiedz się co możesz zrobić!

odpowiedz

Ocena: +2 [4]
~zawodowy [2012-01-31 07:35]

Może wreszcie powstanie z tego ruchu społecznego jakaś NOWA PARTIA która stanie się alternatywą dla PO , PiS , RP , SLD , PSL , itp. Mam już dość polityków którzy uważają swoje dziwne pomysły za jedynie słuszne i nie liczą się z opinią tych którzy ich wybrali na swoich przedstawicieli.

odpowiedz

Ocena: +8 [8]
~życzliwy [2012-01-30 20:28]

Zawsze coś można popsuć i rządowi :D Jestem zapalonym kibicem,ale jeżeli ACTA wejdzie w życie w Polsce.Jestem za tym ,żeby na EURO 2012 blokować (lotniska,autostrady,stadiony) wszystko co się da.Rząd liczy na duże zyski,więc utrzemy im nosa ;) Pozdrawiam życzliwy

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +10 [10]
Roch pozdrawia [2012-01-30 22:29]

Popieram każdą akcję, każdą manifestację, każdy protest, każde działanie, mogące przyśpieszyć upadek TkDonalda. I nie obchodzi mnie, czy działania te są uznawane przez "uczonych w piśmie" za legalne, czy też nie, chuligańskie i jak je tylko neo-gebelsi od reżimowej propagandy zechcą jeszcze nazwać: byle były skuteczne, a TkDonald został jak najszybciej odsunięty od władzy i za wyrządzone szkody surowo ukarany, jak zwykły kryminalista. Nie obchodzi mnie, kto je rzekomo wg neo-gebelsów "inspiruje". Ja po prostu, zwyczajnie i po ludzku, z własnej woli i własnego wyboru, nie przymuszony przez nikogo, oburącz podpisuję się pod tymi protestami. A Ty?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +17 [17]
~Orwell [2012-01-30 19:45]

ACTA to: Dla przykładu uzupełniając wypowiedź poprzednika: np. Telewizor LCD tak drogi kilka lat temu, teraz można nabyć za grosze..dlatego że technologia jego wykonania została skopiowana przez innych producentów. ACTA ma doprowadzić do tego, że "korporacja" która wprowadzi ten np LCD na rynek będzie pilnowała żeby np inny producent bez jej zgody nie sprzedawał tego samego wyrobu. Oczywiscie tylko wówczas zezwoli jesli odpowiednio zapłaci np za wytworzenie np. 1 szt ... do czego to może doprowadzić ? Tylko do wzrostu cen danego wyrobu przez wiele lat .. a tym samym wszystkie nowości cywilizacyjne będą tylko dostepnę za odp. cenę. Mimo tego że to na prawde okaże sie banalna technologia .. i mógłbyś ją za pomocą Youtube pokazać, że każdy możę to zrobić sam w warunkach domowych, będziesz ścigany i wg. zapisów ACTA nawet zamknięty w więzieniu bez względu na udowodnienie winy. Tylko powołując sie na dobro społeczne i czyn karygodny... to sie tyczy np leków tańszych, robionych w pół legalnie przez np polskie spółki .. wężyk jest długi i nie chodzi tylko o piractwo, chodzi o to by internet inwigilować, pod porządkować tak jak MEDIA TVP, TVN i doprowadzenie do tego byś mysliał jak w koreii południowej .. że jest bosko a wszystko będzie inwigilowane i nic nie zrobisz poza wiedza naszego wodza DT !!! opamietajcie sie . i czytajcie ze zrozumieniem ;)

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +10 [14]
~łowca naiwniaków [2012-01-30 17:13]

Palikot przeciez jest za narzucaniem przez Unie dyktatu - w grudniu u Olejnik postulował nawet by był jeden rzad i prezydent w UE bez ich krajowych odpowiednikow , wiec kiego ch*** teraz chce obludnik jeden . Chce monopolu państwa ws. marychy a jest przeciw ACTA czyli monopolowi państwa ws. biznesu medialnego ? cus tu smierdzi panie palikocie

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +12 [12]
~pech [2012-01-30 19:18]

Przyglądam się temu sporowi od samego początku i mimo że niby wszyscy znają ACTA nie mam pojęcia dlaczego wiąże się go tylko z Internetem. W mediach mówi się o ACTA jako o problemie Internetu ale jeżeli przeczyta się ten dokument uważne to widać że internet to tylko mała część jakiej on dotyczy. ACTA jest traktatem handlowym narzuconym przez USA, na warunkach USA. Nacisk jest wręcz fizycznie odczuwalny. Jak wiemy ACTA dotyczy przeciwdziałania rozpowszechniania podróbek nie tylko w Internecie ale przede wszystkim w świecie realnym. ACTA będą miały zastosowanie wszędzie tam gdzie zostanie naruszenia zasada rzekomej oryginalności. Narzuci to rozprowadzanie produktów opartych na konkretnych patentach. Do czego zmierzam? Otóż ACTA zakładają na sygnotariuszy stosowanie wyrobów które są poparte patentami zarejestrowanymi w wielkich korporacjach zachodu (czytaj USA). A dlaczego bo nie mamy własnych które mogłyby konkurować z tamtymi. To od razu eliminuje konkurencje krajów rozwijających się takich jak Polska. Nie będziemy mogli niczego wyprodukować bez kupna licencji od korporacji zachodnich inaczej będziemy odpowiadać za podrabianie, czyli będziemy biedni ponieważ licencje są tak drogie że nie sprzedamy niczego taniej od nich. To będzie miało wpływ na wiele gałęzi przemysłu jak na przykład przemysł około-samochodowy. Nie znajdziemy tanich części zamiennych. To samo dotyczy przemysłu IT. Nie mamy żadnych patentów z tej dziedziny. Nawet przemysł rolniczy ucierpi ponieważ licencje na żywność modyfikowaną genetycznie mają tylko amerykanie. Jednym słowem spowolni to lub nawet zatrzyma wzrost gospodarczy. Dlatego takie kraje jak Chiny Rosja czy Indie nie podpisały tego dokumentu. Tam gospodarka idzie do przodu i będzie szła. To oni będą konkurencją dla zachodu. Jak ratyfikujemy ACTA stracimy również całkowitą kontrole nad wydobyciem gazu łupkowego ponieważ licencji nie mamy.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +6 [6]
~jowisz [2012-01-30 19:44]

Acta to: Dla przykładu uzupełniając wypowiedź poprzednika: np. Telewizor LCD tak drogi kilka lat temu, teraz można nabyć za grosze..dlatego że technologia jego wykonania została skopiowana przez innych producentów. ACTA ma doprowadzić do tego, że "korporacja" która wprowadzi ten np LCD na rynek będzie pilnowała żeby np inny producent bez jej zgody nie sprzedawał tego samego wyrobu. Oczywiscie tylko wówczas zezwoli jesli odpowiednio zapłaci np za wytworzenie np. 1 szt ... do czego to może doprowadzić ? Tylko do wzrostu cen danego wyrobu przez wiele lat .. a tym samym wszystkie nowości cywilizacyjne będą tylko dostepnę za odp. cenę. Mimo tego że to na prawde okaże sie banalna technologia .. i mógłbyś ją za pomocą Youtube pokazać, że każdy możę to zrobić sam w warunkach domowych, będziesz ścigany i wg. zapisów ACTA nawet zamknięty w więzieniu bez względu na udowodnienie winy. Tylko powołując sie na dobro społeczne i czyn karygodny... to sie tyczy np leków tańszych, robionych w pół legalnie przez np polskie spółki .. wężyk jest długi i nie chodzi tylko o piractwo, chodzi o to by internet inwigilować, pod porządkować tak jak MEDIA TVP, TVN i doprowadzenie do tego byś mysliał jak w koreii południowej .. że jest bosko a wszystko będzie inwigilowane i nic nie zrobisz poza wiedza naszego wodza DT !!! opamietajcie sie . i czytajcie ze zrozumieniem ;)

odpowiedz

Ocena: +4 [4]
~jowisz [2012-01-30 19:43]

ACTA to: Dla przykładu uzupełniając wypowiedź poprzednika: np. Telewizor LCD tak drogi kilka lat temu, teraz można nabyć za grosze..dlatego że technologia jego wykonania została skopiowana przez innych producentów. ACTA ma doprowadzić do tego, że "korporacja" która wprowadzi ten np LCD na rynek będzie pilnowała żeby np inny producent bez jej zgody nie sprzedawał tego samego wyrobu. Oczywiscie tylko wówczas zezwoli jesli odpowiednio zapłaci np za wytworzenie np. 1 szt ... do czego to może doprowadzić ? Tylko do wzrostu cen danego wyrobu przez wiele lat .. a tym samym wszystkie nowości cywilizacyjne będą tylko dostepnę za odp. cenę. Mimo tego że to na prawde okaże sie banalna technologia .. i mógłbyś ją za pomocą Youtube pokazać, że każdy możę to zrobić sam w warunkach domowych, będziesz ścigany i wg. zapisów ACTA nawet zamknięty w więzieniu bez względu na udowodnienie winy. Tylko powołując sie na dobro społeczne i czyn karygodny... to sie tyczy np leków tańszych, robionych w pół legalnie przez np polskie spółki .. wężyk jest długi i nie chodzi tylko o piractwo, chodzi o to by internet inwigilować, pod porządkować tak jak MEDIA TVP, TVN i doprowadzenie do tego byś mysliał jak w koreii południowej .. że jest bosko a wszystko będzie inwigilowane i nic nie zrobisz poza wiedza naszego wodza DT !!! opamietajcie sie . i czytajcie ze zrozumieniem ;)

odpowiedz

Ocena: +6 [6]
~czyWiecie? [2012-01-30 19:11]

Przyglądam się temu sporowi od samego początku i mimo że niby wszyscy znają ACTA nie mam pojęcia dlaczego wiąże się go tylko z Internetem. W mediach mówi się o ACTA jako o problemie Internetu ale jeżeli przeczyta się ten dokument uważne to widać że internet to tylko mała część jakiej on dotyczy. ACTA jest traktatem handlowym narzuconym przez USA, na warunkach USA. Nacisk jest wręcz fizycznie odczuwalny. Jak wiemy ACTA dotyczy przeciwdziałania rozpowszechniania podróbek nie tylko w Internecie ale przede wszystkim w świecie realnym. ACTA będą miały zastosowanie wszędzie tam gdzie zostanie naruszenia zasada rzekomej oryginalności. Narzuci to rozprowadzanie produktów opartych na konkretnych patentach. Do czego zmierzam? Otóż ACTA zakładają na sygnotariuszy stosowanie wyrobów które są poparte patentami zarejestrowanymi w wielkich korporacjach zachodu (czytaj USA). A dlaczego bo nie mamy własnych które mogłyby konkurować z tamtymi. To od razu eliminuje konkurencje krajów rozwijających się takich jak Polska. Nie będziemy mogli niczego wyprodukować bez kupna licencji od korporacji zachodnich inaczej będziemy odpowiadać za podrabianie, czyli będziemy biedni ponieważ licencje są tak drogie że nie sprzedamy niczego taniej od nich. To będzie miało wpływ na wiele gałęzi przemysłu jak na przykład przemysł około-samochodowy. Nie znajdziemy tanich części zamiennych. To samo dotyczy przemysłu IT. Nie mamy żadnych patentów z tej dziedziny. Nawet przemysł rolniczy ucierpi ponieważ licencje na żywność modyfikowaną genetycznie mają tylko amerykanie. Jednym słowem spowolni to lub nawet zatrzyma wzrost gospodarczy. Dlatego takie kraje jak Chiny Rosja czy Indie nie podpisały tego dokumentu. Tam gospodarka idzie do przodu i będzie szła. To oni będą konkurencją dla zachodu. Jak ratyfikujemy ACTA stracimy również całkowitą kontrole nad wydobyciem gazu łupkowego ponieważ licencji nie mamy.

odpowiedz

Ocena: +7 [7]
~6456ytr [2012-01-30 19:07]

Tak szerokie uprawnienia nadaje kontrolerom art. 29 pkt. 2 w znowelizowanej wersji ustawy odsyłający do innego artykułu ustawy o ochronie danych osobowych. Nowe prawo da urzędnikom NIK możliwości z jakich dotychczas korzystać mogły jedynie policja i prokuratura w czasie śledztw kryminalnych, korzystać, dodajmy, jedynie przy akceptacji sądu. Interesujący jest przy tym fakt, że żaden z sejmowych ekspertów opiniujący ustawę nie dopatrzył się w niej niczego niezwykłego. W sprawie porozumienia ACTA słyszeliśmy już tłumaczenia, że umowa zostanie podpisana, ponieważ jej ratyfikacja "nic nie zmieni". Czy i tym razem nowe przepisy uchwalono tylko po to by nigdy ich nie stosować? Być może mamy do czynienia jedynie z niechlujstwem ustawodawcy, co zważywszy na poziom polskich parlamentarzystów jest również prawdopodobne. Nawet, jeśli to ostatnie jest prawdą, to już samo nadanie NIK uprawnień do inwigilowania obywateli musi niepokoić. Dla inspektorów NIK dokumentacji finansowa spółek skarbu państwa powinna być interesująca bardziej niż orientacja seksualna i pochodzenie rasowe obywateli. Przekazuję to Wam żebyście znowu nie obudzili się z ręką w nocniku!!!

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 678